Maken jullie je kleine wakker???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lydia2906, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lydia2906

Lydia2906 Bekend lid

7 nov 2008
    857
    0
    0
    Maken jullie je kleine wakker voor een voeding? Of laten jullie hem of haar doorslapen totdat hij of zij zelf wakker wordt?
    Ivm. de voedingen dan...
    Niek zet zijn nacht altijd iets te vroeg in en slaapt dan best wel lang... Vanaf een uur of 17:00 totdat ik hem dus rond 21:30 uur meestal wakker maak...
    Dan slaapt hij wel weer in, maar niet zo diep meer denk ik, want dan komt hij 's nachts om de 3 à 4 uren weer.
    Moet ik hem dan na 17:00 uur laten slapen tot hij zelf komt of toch nog een voeding voor de nacht geven???

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Als ik jou verhaal zo lees zou ik het overwegen om hem toch eens door te laten slapen en wachten totdat hij wakker wordt, wellicht wordt hij dan 's nachts niet om de 3 a 4 uren wakker voor voeding. En slaapt hij best lang door dan zou je zijn slaapje kunnen gaan verzetten van 17 uur naar 18.30 ofzo... Het is latijd puzzelen met dit soort dingen maar probeer het eens...

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Lastig ;) 17.00 uur is natuurlijk geen handige slaaptijd, als je uiteindelijk wil dat hij de nacht gaat doorslapen (tenzij het een extreme lange doorslaper blijkt te zijn). Ik was denk ik gedurende de dag een beetje gaan schuiven zodat hij rond die tijd wakker is en pas om een uur of 8 gaat slapen. Maar je zou ook gewoon kunnen aankijken hoe ie het zelf regelt en dan zou ik hem denk ik wel wakker maken voor een nachtvoeding rond een uur of 11.

4. Lydia2906

Lydia2906 Bekend lid

7 nov 2008
    857
    0
    0
    Okay.... Dat is ook wel handig ja, beetje verschuiven tot een uur of 8... En dan kijken wat hij doet...
    Maar net als nu, heeft hij om 15:00 voeding gehad, maar hij slaapt nu nog!!! Dan weet ik dus ook niet wat ik moet doen.
    Wakker maken, of niet??
    Hij heeft ook nog totaal geen ritme, pff...

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.863
    3.374
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je zou eens kunnen kijken wat hij doet... En een 'uiterlijke' tijd voor jezelf stellen, bijvoorbeeld 22.30 of 23.00 uur dat je hem alsnog wakker maakt voor een voeding als hij dan niet uit zichzelf gekomen is.

Anderzijds zou ik denken, hij zet z'n nachtje wel erg vroeg in... dus dan zou ik twijfelen om hem niet stipt na 4 uurtjes wakker te maken....

Zelf hebben we altijd op verzoek gevoed, maar onze dochter kwam vrij stipt om de 4 uur en s avonds had ze haar laatste fles op z'n vroegst om 18.00 uur.. is toch net wat later dan 17.00 uur. Zo heeft ze weleens (met 10/11 weken) de nacht doorgetrokken tot 7 uur de volgende ochtend omdat we de fles echt niet meer gerekt kregen tot 19.00 uur ofzo... Meestal was het trouwens gewoon 19.00 uur hoor, dat ze haar laatste flesje kreeg van die dag... maar zoals gezegd, toen was ze dus ook weer een week of 10/12 ....

maar je kan het altijd eens aankijken!

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ritme mbt voeden is heel moeilijk in het begin, de baby slaapt meer dan dat het wakker is... Ik liet mijn zoon in het begin gewoon zelf komen om voeding. Pas later kreeg ik er ritme in...

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.292
    6.199
    113
    Je kereltje is pas 4 weekjes jong. Toen zat er bij mijn zoontje ook nog geen vaste tijdstippen in hoor. Ik denk dat je het ritme meer moet zoeken in: slapen, wakker worden, luier verschonen, flesje, knuffelen en 'spelen' en bij de eerste tekenen van slaap weer in bed en dat herhalen. Het tijdstippen-ritme komt vanzelf.
    Enne: heerlijk dat ie al zo lang slaapt, geniet ervan hihi.

8. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ik denk ook dat je nog even moet genieten van t feit dat hij nu dit 'ritme' heeft.
    krijgt hij om de 3 u of 4u flessen?

tuurlijk kan je proberen om hem niet wakker te maken s'avonds, maar waarschijnlijk komt hij dan vroeg in de nacht....

sommige kindjes kan je sturen door ze op vaste tijdstippen te voeden. Dus om 17:00 en om 21:00 u (bijvoorbeeld)...Ze zeggen wel eens: op de dag mag er niet langer dan 4 u tussen zitten.
    Dat kan je aanhouden en een weekje proberen, eens kijken of hij dit zich eigen maakt.

maar sommige kindjes zijn niet te sturen, en die blijven op hun eigen vaste tijdstippen komen...dus 2x per nacht...

denk ook dat zijn dag/nachtritme nog niet helemaal juist is...wat niet zo gek is bij zo;n kleintje...je kan gaan sturen...maar of t helpt?

ik zal eerst eens kijken hoe het gaat als je hem niet wakker maakt voor een laatste voeding...
    als hij dan nog steeds 2x per nacht komt en dat hij er 's avonds 6 uur of langer tussen laat zitten....ja, dan zal ik een weekje gaan proberen om hem te gaan sturen....

9. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Je kindje is nog geen maand oud ;)
    Toen zat er bij Sem ook nog totaal geen ritme in, ik maakte hem wel om de 4 uur wakker voor een voeding alleen snachts niet ;)

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn zoontje is net zo oud jouw zoontje.
    Natuurlijk hebben ze nog geen ritme, op deze leeftijd is dat echt niet raar.
    Ik voed op verzoek en maak mijn zoontje dus niet wakker voor een voeding.
    Het komt allemaal vanzelf wel goed met dat ritme.

11. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Voed lekker op verzoek, je kindje is nog zo klein! Het kan het zelf erg goed regelen!

12. music4life

music4life Niet meer actief

mn meisje werd gister ochtend om 05:15 wakker
    euuhhhh hahahahah
    ik had vroege dienst moest er om 05:45 uit,,,maar ik ga haar er dan echt niet uit halen,,,mits ze gaat huilen want dat doet ze nooit,,,beetje spelen en vertellen tegen der gezelschap in bedje! haar oma heeft ze er om 08:00 uit gehaald want ze valt dan weer lekker terug in slaap ,,heerlijk

Deel Deze Pagina