We kunnen zo langzamerhand struikelen over onze wallen hier in huis Ons zoontje van 4 maanden is een hongerlapje, hij krijgt dan ook n Forte en overdag gaat dat goed, hij laat 3,5 a 4 uur ( meestal 4 ) tussen zijn voedingen. Om 23:00 krijgt hij de laatste fles, de nacht doorhalen kan hij nog niet, hij komt standaard tussen 4:00-4:30 weer voor een fles. Ik geef hem dan rond de 90 cc omdat hij anders weer boven zijn max aan voeding zit op de dag Dat pakt ie gulzig, maar erna valt hij moeilijk in slaap. Gaat lopen kirren, speentje eruit, erin, mekkeren en uit eindelijk huilen. En dit gaat al 2 weken zo, mn wekker gaat dan weer om half 7, ik heb dan vanaf 4:30 amper geslapen want ik kom dan niet meer in slaap. Vrij vermoeiend. Dus mijn vraag is: hebben hier dames ervaring met de nachtfles eraf krijgen??? Ik wil nl niet dat hij over zijn limiet heengaat, het is al een flinkerd namelijk! Ik geef hem in zn laatste fles wat rijstebloem, dat gaat goed. Zou het kunnen schelen als ik start met een fruithapje? Bedankt!! Moeie mams
Wij hadden/hebben ook zo'n hongerlapje, ben toen ook jpbm in zn fles gaan doen zodat het wat zwaarder in zn maag zat en hij meer een voldaan gevoel had, werkte super! Wij hadden dan Friso extra, nu na al die maanden zitten we op de standaard en heeft hij genoeg heel de dag door door zn gewone eten. Het echte hongerige gaat dus een keer over. Het kan ook zijn dat het krampjes zijn die hij probeert weg te zuigen door aan de fles te zuigen. Dat was bij Jayden wel zo, dan tijdens het zuigen hoorde je flinke knetters uit zn broek komen. Vanaf 4 maanden mogen ze al wel hun eerste fruit hap en of groentehap. Jayden begon met zijn fruithap met 3,5 maand en zn groentehap met 4 maanden, ook omdat het een flinkerd was en ik zag dat hij andere behoeftes nodig had dan alleen maar aan die fles lurken. Je kunt ook proberen de rijstebloempap uit een bordje te geven, worden ze ook wat vermoeider van en krijgen ze wat minder snel krampjes van omdat ze geen valse lucht binnen krijgen. Heeeeel veel succes! Ik hoop dat jullie weer snel lekker kunnen slapen!
Je zou het eens kunnen proberen om te beginnen met wat groente of fruit. En dan in laatste fles dan wel gewoon nog de rijstenbloem. Hopelijk werkt het! Succes
Ik ben net begonnen met een peerhapje Hij vindt het wel lekker, maar krijgt nog lang geen half potje op dus echt verzadigd zal hij daar niet van worden. Maar dat zal steeds meer worden natuurlijk. Hebben jullie nog een tip wbt groentenpotjes? Wat voor soort kan ik mee beginnen? Hij drinkt zn flessen meestal in 15 minuten leeg. Is dat snel?
Ik had met mijn oudste precies hetzelfde probleem. Ik heb toen s nachts toch wat meer gegeven en dat overdag in kleine beetjes geminderd. Dus overdag 10cc minder per fles en dat er s nachts toch bij. Je kan idd ook johannesbroodpitmeel toevoegen. Daardoor moet hij wat meer moeite doen om de fles leeg te krijgen. Waarschijnlijk is met die 90 cc ook niet aan de zuigbehoefte voldaan(hij doet er vast geen 15-20 minuten over)
Hier ook een hongerlapje en ik geef er nu ook groente en fruit bij. Potjes vanaf 4 maand. in de laatste fles doe ik rijstebloem en dat gaat heel goed. Juist als hij snachts komt maak ik een klein flesje van bijv 2 schepjes met veel water,zodat ie niet aan de nachtfles went
meer dan 1 liter gaat niet. Maar uit je verhaal lees ik niet dat het om een eetprobleem gaat, maar meer dat hij om 4uur wakker is en niet meer wil slapen? Ik bedoel, ook al geef je hem overdag meer eten, en 's avonds dikke papfles, heb je nog steeds een grote kans dat ie gewoon om 4uur wakker wordt en klaar is met slapen. Als het alleen honger was zou die na het drinken gewoon weer gaan slapen. Tja, en zo'n ritme verandering komt in verschillende fases voor. Het kan zijn dat ie in een sprong of een groeispurt zit. Gaat ie wel verder slapen als je hem bijv naast je legt, en zelf verder gaat slapen/ rusten? Anders even een paar weken volhouden en zelf vroeg naar bed gaan zodat je die 3 uur gemiste slaap vooraf pakt?
Adi, bij mijn zoon werkt het wel om overdag meer te geven,zodat hij snachts niks meer hoeft. Hij kwam eerder ook rond die tijd, ben toen de voeding op gaan hogen en toen kwam ie pas weer om 7 uur.