Ik word er zo moe van he. Ik wil bv gaan geven en ga er dan ook 200% voor. Nou heb ik hier een vent die elke keer roept dat als ik nou s'nachts een keer moe ben na een aantal gebroken dagen dan kan hij gewoon de fles geven. Heb hem nu 2 keer uit gelegd dat het zo niet werkt en dat hij op moet houden. Ik word hier dus echt mega verdrietig van en zou eens willen dat hij me steunt ipv zo naief te doen. Heb hem gisteren dan ook boos gezegd dat hij zich er maar eens in moest verdiepen ipv elke keer zo te redeneren en dan krijg ik naar mijn hoofd dat ik er oh zo veel vanaf weet. Tja wat ik er van weet is uit de boeken en van de opleiding kraamzorg dus echt raar is dat niet. Ik heb dus echt gisteren een half uur beneden zitten janken omdat hij weer zo doet en reageerd en dat met hormonen is al lekker makkelijk overlopen. Hij komt dan na een half uur naar beneden omdat er alarm bellen af gaan want misschien zijn de weeen wel begonnen. Grrrrr blond want als hij nadenkt dan weet hij ook wel beter. Achteraf denk ik dat hij misschien bang is dat hij haar nooit een flesje heeft kunnen geven voordat hij in nov weer weg gaat. Dat is dan ook weer zoiets waarvan ik denk, dan doe je je klep maar open en zeg je het gewoon. Gaat er echt niet om dat het niet mag maar ik wil erst de boel goed op gang hebben voordat er iets anders gebeurd. Zo sorry voor het ego bericht maar moest het ff kwijt.
Misschien samen een BV-cursus doen? Dat hij van een objectief iemand hoort hoe het allemaal werkt en niet werkt? En wat ik me even afvraag is of je zelf echt aan hem uitlegt hoe het werkt, of dat je enkel reageert met: dit kan wel, dit kan niet? In het laatste geval zou hij het gevoel kunnen krijgen dat jij niet WILT dat hij dingen doet, ipv dat dat bij bv gewoonweg niet zo werkt... Mijn man had dat ook wel eens, na ee paar slapeloze nachten van: Ik geef wel een flesje, kun jij slapen. Ja, leuk bedacht, maar ik zal toch moeten kolven dan, dan voed ik liever... Oja...
Hoi, Wat een vervelende situatie zeg, het moet toch niet de bedoeling zijn dat jullie hier een discussie over krijgen. Zou hij inderdaad een beetje teleurgesteld zijn dat hij straks jullie dochtertje niet kan voeden? Want veel mannen zijn stiekem een beetje 'jaloers' hoor op zo iets moois als borstvoeding. Mijn vriend vond het prachtig om te zien, maar volgens mij had hij het ook wel willen doen hoor hihi... dus toen we begonnen met oefenen met afgekolfde melk in de fles, ik denk rond de 6 weken, toen mocht hij natuurlijk alle flessen doen... Zou je zoiets niet kunnen afspreken? En misschien is het ook wel beschermend naar jou... dat hij jou wil ondersteunen 's nachts? Misschien kun je zeggen dat je dat heel lief van hem vind en dat hij kan helpen met de baby uit bed halen en aan jou kan geven voor de voeding en dat hij haar daarna dan een schone luier omdoet en weer in bedje legt? Zo help je elkaar en is het voeden toch iets van jullie samen... werkte hier perfect! En mag ik vragen waarom hij in november weg gaat? Zit hij in het leger ofzo? (gokje) Goh... dat zal ook niet makkelijk zijn zeg! Succes met de laatste loodjes!
Hij zit idd in het leger dus hij zal voor 4.5 maand weer weg gaan. Ik heb hem al aangegeven dat als de bv goed loopt hij natuurlijk een fles mag geven maar ook dat ik bij de opa's en oma's niet voor melk koe ga spelen en voor hun ga kolven. Wij geven eten en troosten en niet hun. Heb ook al uitgelegt dat als ze 's nachts komt omdat ze honger heeft ik dan ten eerste toch al wakker ben en ten tweede dat ik dan toch moet kolven vanwege overvolle borsten. Ik kreeg daar de respons op: en wat als dat nou niet zo is. Ook weet hij best wat hij kan doen met zijn dochter ondanks dat ik devoedingen geef. Er is ook nog zoiets als in bad doen, afdrogen, aankleden, spelen, knuffelen, verschonen, helpen met de voeding, en verzin alles er nog maar bij. Hij zou zich ook een beetje kunnen gaan verdiepen in bepaalde dingen zoals bv en wat het in houd. Heb een boekje van de kraamvogel hier liggen wat over bv gaat en dat is simpele taal, makkelijk en snel uitgelegt en zelfs met plaatjes erbij. Ik snap best dat voedingen geven iets speciaals is maar er is nog zoveel meer dan alleen dat. Hij ligt hier voor het oprapen dus hij kan er zo even 15 minuten voor gaan zitten.
vergeet erbij te zeggen dat een cursus hardstikke welkom is en we graag vanalles zouden willen doen maar omdat hij intern zit voor zijn werk is hij alleen in de weekenden thuis. Jullie snappen het probleem daar dan al he
Goh, dan is jouw man/vriend wel een stijfkop he? Want volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk te begrijpen... Hij weet neem ik aan dat borstvoeding het beste is wat jullie haar kunnen geven? Dat als hij een flesje geeft met kunstvoeding dat jouw borstvoeding dan terugloopt en het dus snel ophoudt met de borstvoeding... dus dat alleen omdat hij het zo leuk vindt hij dus de borstvoeding in gevaar brengt? Moet toch niet zijn bedoeling zijn... En ook als hij als argument geeft dat hij dan toch een flesje borstvoeding geeft, dan moet dat flesje borstvoeding er natuurlijk wel zijn! Dus dan moet jij eerst kolven, moet jullie dochter daar op wachten om het vervolgens dan uit de fles te mogen drinken... hoe omslachtig is dat? Het is echt niet zo dat je zomaar even een paar liter borstvoeding in de vriezer hebt liggen... dat is echt voor uitzonderingen, namelijk wanneer jij er niet bent ivm werk straks etc. En zou zo'n cursus niet ook in de weekenden zijn? Zou eens informeren als ik jou was, al gaat hij maar 1 keertje mee. Hier was het 2 avonden en we zijn samen gegaan en hebben er allebei veel aan gehad... overigens waren alle mannen mee...
Als ik heel eerlijk ben, dan vind ik het juist heel lief van jouw man dat hij aanbiedt om dat de voeding te doen. Los van of het praktisch gezien wel of niet kan! Hij kan ook denken: mooi, zij doet de borstvoeding, meteen een excuus om er 's nachts niet uit te hoeven. Ik denk dat jullie beter samen kunnen praten over bv geven, en ook over hoe jullie dat zien. Als alles straks lekker loopt met de bv, dan is er naar mijn idee niks op tegen als de baby 's nachts een flesje krijgt, je kunt ook kolven. En misschien ben je juist dolblij, want je moet eerst nog bevallen en daarna dus meteen aan de bak met voedingen, stuk of 9 per dag (en nacht!) En zo te lezen is het al eftig genoeg als hij door de weeks er niet is. En mannen en lezen over bv en dat soort dingen, nee, ik denk dat die kans klein is! En al helemaal niet uit zichzelf..... Daar baalde ik ook van hoor, tijdens de zwangerschap! Succes ermee!
Yep een stijfkop is ie wel maar dat ben ik ook hoor Het kan dan lief bedoeld zijn maar borstvoeding ligt nou eenmaal niet ineens spontaan in de vriezer. En trouwens denk dat hij er in de nacht toch wel uit gaat hoor want hij slaapt toch ook niet als ik aan het rommelen ben. Nee daar ben ik niet bang voor hoor. Ja oke pittig word het wel tuurlijk helemaal na een bevalling enzo maar BV heeft tijd, energie en inzet nodig om te slagen. Bij de een gaat het soepel en bij de ander wat minder soepel. En wat ik al aan gaf heb ik er ook niets op tegen als de BV straks goed op gang is hem een fles te laten geven. Al zal dat dan waarschijnlijk niet in de nacht worden want dan ben ik nog dubbel bezig en zal ik onder het kolven ook niet kunnen slapen. Snap zo ie zo de moeilijkheid en de frustratie niet op dat gebied want er is nog zoveel meer wat hij kan doen. Zal wel aan mij liggen dan dat ik dat niet begrijp. Enne lezen is juist iets wat hij wel doet alleen op dat gebied nou net weer niet. Hij heeft al menig magazine en boek door gelezen en vragen gesteld over de bevalling enzo. Daarom snap ik dit gedrag ook niet van hem terwijl ik twee boekjes heb liggen over BV. Kan wel eens kijken of ze die cursus ook in het weekend een keer houden. Heb toen wel gekeken maar kon toen niets vinden. We wilde ook een cursus samen bevallen gaan doen maar die is alleen door de weeks dus dat schiet niet op helaas.
Graag gedaan hoor.... Dat de bv niet vanzelf in de vriezer ligt kan ik ook wel bedenken? Het is maar een idee, je kunt ook eerder eens gekolfd hebben. Maar volgens mij doet dat er nu allemaal niet toe. Je bent gewoon gepikeerd dat je man zo doet, dat kun je dan toch echt het beste met hem uitpraten lijkt me... Succes.
Om te beginnen zou ik hem de 101- redenen om BV te geven uitprinten en laten lezen. Samen naar een cursus is een hele goeie. Daarnaast als je naar 3 maanden nog gebroken nachten hebt ( zoals de meesten onder ons), is hij misschien wel heel blij dat jij hem BV geeft, zoals mijn eigen man Het onderliggende probleem en redenatie bij je man is m.i. dat hij bang is geen band te krijgen met jullie kind doordat hij weg is, en daardoor in ieder geval ´s avonds/´s nachts voor hem dat flesje kan geven. Je zou het volgende kunnen voorstellen, vanaf 5 weken ga ik +s avonds een vast kolfmoment kunnen inlassen, je man kan dan de afgekolfde melk in een flesje geven, als vast moment. Op een gegeven moment vervalt die late avond voeding,maar kan je de afgekolfde melk van de avond ervoor ´s ochtends in een flesje doen, en dat door je man laten geven. Daarna kan je natuurlijk hem nog aanleggen, want uit de borst halen ze gewoon veel meer. Succes, en het komt goed.
? huh ? Volgens mij heb je te maken met een man die het voor jou juist iets makkelijker wil maken. Zoals ik het lees bedoelt hij het juist heel lief. Oké, hij staat er niet bij stil dat moedermelk enkel verpakt zit in de borsten die aan jou vast zitten, dus denkt hij aan het een alternatief uit een fles. Hij kan je wel helpen door de baby straks verschoond en wel aan te leveren terwijl jij klaarligt om een voeding te geven. Als de baby dan klaar is kan hij de kleine weer terugleggen. En stel dat de baby besluit om de wakkerperiode tussen 0:00 en 03:00 uur te houden, dan kan hij mooi troosten terwijl jij je rust neemt door te blijven liggen. Nee, volgens mij bedoelt hij het nog niet zo slecht. Misschien toch ook proberen iets van een voorraadje te kolven om in de vriezer te doen? Anders voelt je partner zich ook zo'n Jan-doedel die hulpeloos aan de zijlijn staat mee te kijken. Eerst 9 maanden de buik en dan als zijn oogappeltje eindelijk geboren is, nog niks kunnen doen omdat mama als enige de voedselvoorziening kan regelen. Ik zou zeggen: geef je vent een dikke knuffel want volgens mij is het er eentje uit duizenden. Groetjes van Kiki
Ik heb ook wel dat soort problemen met mijn vriend! Als ik eens klaagde over gebroken nachten, of over kolven, dan riep hij meteen: dan geef je toch de fles? Niet echt het antwoord waar je dan op hoopt... Ik zou hem gewoon blijven proberen te overtuigen met allerlei teksten en weetjes, mijn vriend lijkt ook steeds meer overtuigd van de voordelen van borstvoeding. Wel trouwens ergens heel lief, dat je man zich daar na al zo druk om maakt. Mijn vriend had van begin af aan zoiets van: de verzorging van baby's is echt iets voor vrouwen...
ney zoals kiki en sas vind ik het wel lief... idd beete blok hoofd denkend maar ag... ze HOEVEN ook niet te verdiepen in hoe het met bv zit. as het echt om jou de rust gunnen gaat dat moet je man genoegen mee nemen met de nachten dat jij wil slapen en je kindje krampen heeft en getroost moet worden..die zijn er ook zat en niet prettig om te hebben als je al een r bijv over een voeding heb gedaan en dan ook nogeens wakker met huilend kindje.. dan mag je man met je kindje uit!! Hier ook maar 2 ker de fles gegeven omdat ik erdoorheen zat. ik had voorraad dus het kon en ik voed ook elk 2 'a 3 uur dus overspannen borsten had ik niet..maar had wel gekund natuurlijk. vind ook niet zo handig om de fles te geven als je de borst kan geven.. is idd zoveel makkelijker..en je doet op zich niks voor.. ik heb hier vaak met dichte ogen gelegen.. dan slaap je niet ..maar wel in een soort trans.. het zijn de wakker uurtjes die slopen... niet de bv uurtjes vind ik.
Inmiddels is de woedde hier gezakt en kan ik het allemaal iets beter plaatsen. Tuurlijk is het lief van hem dat hij me uit de brand wil helpen als ik moe ben maar zo werkt het vaak niet met BV. Als ik dat dan uitleg aan hem, tot al 2 keer toe want dit is al de zoveelste keer dat hij het zegt, dan mag ik toch wel een keer verwachten dat het blijft hangen. Heb hem precies uitgelegt wat productie, kolven en voeden betreft en ook dat hij haar toch kan ophalen en verschonen en weet ik wat allemaal maar na 4 keer die uitleg ben ik er wel een beetje klaar mee. Je wil het dan niet begrijpen of het blijft niet hangen denk ik dan. Ook kan ik hier wel aan blijven geven dat hij heus wel een keer de fles kan geven als ik heb gekolft maar dat ik eerst wil dat de voeding goed op gang is. Het is niet dat ik het perse niet wil en zelf wil doen maar ik wil eerst dat het een beetje soepel loopt voordat ik met een kolf aan de gang ga. Straks na de bevalling en zijn 3 weken vrij gaat hij weer intern voor zijn werk en dan moet ik het ook alleen doen. Hij gaat straks 4.5 maand op uitzending dan moet ik ook alles alleen doen. Denk je dan niet dat ik hem zoveel mogelijk voor die tijd met zijn dochter wil laten doen? Het is al erg genoeg dat hij ons straks zo lang alleen moet laten maar het is niet anders helaas en voor die tijd wil ik dat hij een band met haar op bouwt, ook al zal ze dat weer vergeten zijn als hij terug komt.
Ik vind dat je je een beetje snel aangevallen voelt Kimmeding... Tuurlijk snappen we allemaal dat je heus wilt dat je vriend een band krijgt met jullie dochter, volgens mij geeft iedereen juist tips en denkt mee om dat voor elkaar te krijgen... maar fijn dat alles al beetje bekoeld is bij jullie, ik wens je een fijne borstvoedingtijd toe, tis geweldig is mijn ervaring!
Haha wacht eerst maar eens tot de baby geboren is Hier ook allemaal praatjes 'ik ga er 's nachts uit' en bladiebla.. Nou mijn vriend DURFT geen flesje te geven, want wat als ie zich veslikt en stikt En tsja.. in badje doen vindt hij ook nog griezelig. Dus ik doe eigenlijk alle verzorging, op af en toe een schone luier na. En mijn vriend is voor niets en niemand bang, maar ja zo'n klein teer baby'tje vinden ze dan opeens weer 'eng' En mijn vriend heeft zich ook totaal niet verdiept ofzo in dingen, maar hij doet het ontzettend goed met ons zoontje. Hij geeft hem alle aandacht en heel veel dingen gaan toch wel vanzelf zodra de baby geboren wordt.. Begint al bij de navelstreng doorknippen en de eerste keer vasthouden daarna Ik heb gewoon vaak gezegd dat borstvoeding echt het gezondste is.. als ik nu zomaar zou stoppen zou hij eerder boos worden.
Gunst ja ik vond het eigenlijk ook wel erg lief overkomen, het lijkt alsof ie je wilt ontlasten.... Ik geef zelf ook borstvoeding maar ook twee flesjes kunstvoeding per dag. Dit omdat ik vorige week een weekend ben weggeweest en ik niet voldoende kon kolven voor een heel weekend. Aangezien Fenne niet meeging moest ik er wel voor kiezen. Ik ben twee weken van te voren begonnen met de kv eerst 1 flesje per dag. Dat was de avond/nachtvoeding. Die gaf mijn vriend dan, vond ie helemaal leuk. Als het nodig was kolfde ik dan terwijl hij de fles gaf, dit doe ik meestal nog wel. Soms leg ik haar even een paar minuten aan per borst om de boel op gang te houden en krijgt ze dan dus de rest kv in een fles. Na een week zijn we naar twee flesjes per dag gegaan, ik kolf alleen de avonden nog af. Mijn bv is gewoon goed op gang dus het verhaal dat je altijd moet kolven als je vriend de fles geeft is dus niet altijd waar...... Fenne doet het heel goed op de kv en ze slaapt er als een os op! Hartstikke goed dus, iedereen blij! Als ze eens een weekendje uit logeren gaat dan is het wel zo makkelijk dat opa en oma kv kunnen geven....toch? Ook heb ik me nooit verdiept in het hele bv verhaal, zo ben ik gewoon niet. Ik zie wel hoe het loopt en ik ben er op deze manier heel tevreden mee. Als ik heel eerlijk ben vind ik dat er heel veel mensen zijn die veel te krampachtig met het hele bv verhaal omgaan. Tuurlijk is het het beste en is het fijn om het te kunnen doen. Maar ik hoor zoveel vrouwen die er bijna aan onder door gaan om maar te kunnen blijven voeden en tja dat begrijp ik dan weer niet.......
Oh,maar dat kan je dan ook helemaal niet begrijpen, aangezien je je er niet in verdiept hebt. Dan is het logisch dat je denkt dat veel vrouwen wel erg *zeuren* over de BV. Dat is onwetendheid, en dat is je vergeven. Als je je wel ingelezen had, vermoed ik dat je reactie ook anders geweest was,maar dat is natuurlijk gissen. Ik vind het heel goed van TS dat ze zo doordacht bezig is met de BV, en dat ze zich niet af laat brengen van haar ideeen. Zij maakt zich, in mijn ogen, terecht, druk over het feit dat ze niet wil, dat er al te vroeg een Fles gegeven wordt ivm het mogelijk creeeren van een BV-probleem. Heb je al met je partner kunnen overleggen, over die eerste weken?
Sommige mannen zijn net kinderen ... en die moet je een keer of 100 (nog wat) precies hetzelfde vertellen . Ik zou proberen daar het geduld voor op te brengen en idd iedere keer hetzelfde verhaal te houden. En af en toe mag je ook best n keer zn hoofd eraf bijten hoor ... je hebt ten slotte zwanger Mn lief was ook erg bang dat hij door de BV een minder goede band zou krijgen met Mirre. En jouw lief gaat dan ook nog voor ruim 4 maanden weg ... pfff ... dat moet moeilijk zijn (voor jou ook natuurlijk ). Ik zou idd vanaf een week of 4/5 een vast kolfmoment inlassen (bijv een klein uurtje na de eerste ochtendvoeding) zodat je een klein voorraadje hebt en je lief in zn weekenden 1 of 2x een flesje kan geven (en snachts is BV gewoon echt veel handiger: geen gedoe met flessenwarmers, gewoon tiet eruit en erin )
Ik heb mijn man al miljoenen keren gezegd dat zijn vuile sokken in de wasmand moeten ipv van onder het bed, helaas is dat ook niet blijven hangen . Maar ik begrijp je frustratie volkomen, want het slagen van borstvoeding is natuurlijk veel belangrijker dan de stomme sokken. Misschien vindt hij het leuker om op youtube wat filmpjes te kijken over borstvoeding. Er zijn hele goede en informatieve bij, en pc's en mannen is vaak een gouden combinatie .