Wat doen jullie met de haartjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lucia, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi hoi! :D

Ben ik weer. :)

Alyna's haar is een paar maandjes geleden goed gaan groeien, en ze heeft nu een mooi bosje haar!
    Alleen...het is te kort om een elastiekje in te doen, en zo lang dat het soms bijna voor haar oogjes hangt.En dat vind ik ook niet zo leuk staan. :) (jaja, ik ben zo'n girly-girly mama. ;) )

Wat doen jullie met het haar van de kleine?Iniminie speldjes erin ofzo?Waar koop je die?
    En laten ze die erin zitten?

Alyna heeft het namelijk al niet graag als ik haar haartjes kam. :)
    Ik heb wel een haarbandje die haar past, maar die trekt ze er zelf af. ;)

Ik heb wel van die kleine klemmetjes, zo ongeveer:

Maar heb geen idee hoe ik die erin moet krijgen, zodat ze blijven zitten. :)

Suggestions, anyone? ;)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zo ver zijn we hier nog niet, maar erg lang zal dat niet duren, denk ik, want Thirza's haren zijn bovenop al een cm of 5... Ik denk dat ik hier maar een pony laat knippen tegen die tijd hoor. Dan is het voor de rest niet zo erg als ze speldjes enzo eruit trekt, hangt het iig niet in haar ogen. Ik ben nl niet zo van de staartjes bovenop het koppie... :)

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

het haar van mijn dochter is niet meer zolang (puppyhaar viel gedeeltelijk uit was kaal maar begint nu weer goed te groeien)
    ik heb nog hele kleine elastieken van mijn honden(show poedels met lange kuif droegenn altijd elastieken in, nu niet meer)

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wat wij er mee doen: afknippen!
    Dingen in haar haar vind ze vreselijk en door het knippen krijgt ze een behoorlijk volle bos.
    Ik vind haar nu nog te jong om haar te "pesten" met haren kammen enz...

5. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    Hallo, bij mijn dochter had ik toen van die kleine badstoffen (o.i.d.)elastiekjes, gewoon gekocht bij de drogist, maar de zeeman heeft ze nu ook. dit werkte goed, en maakte het haar niet kapot. de klemmetjes vind ik toch gevaarlijk met in de mond doen ofzo.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben een pony laten knippen. Staartjes doe ik soms wel, maar Eva vindt dat niet zo geweldig, dus vaak lukt het niet eens om de elastiekjes in te doen ;). En daarbij ben ik toch bang dat ze ze uit haar haar trekt en in haar mond stopt.

Speldjes heb ik wel eens gebruikt toen ze nog geen pony had, maar ook niet vaak eigenlijk. Ook weer omdat ik bang was dat ze ze in haar mond zou stoppen.

Pesten met haren kammen moet helaas wel, er komen zo snel klitten in haar haar omdat ze er zo vaak met haar handen inzit. Vindt ze niet leuk, maar moet nu eenmaal...
    En van knippen krijg je in principe geen vollere bos volgens mij, ik heb er nog niets van gemerkt... Maar nu heeft Eva al een tijdje een behoorlijke bos (en bij de geboorte ook al aardig wat haar). In de punten zit trouwens nog steeds het haar waar ze mee geboren is :) (is iets donkerder).

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hmm ja in haar mond steken, das ook zoiets...En die dingen blijven waarschijnlijk sowieso niet echt goed zitten omdat haar haar nog ietsje te dun is.
    Ze hebben wel van die baby-schuifspeldjes, bij bijv. www.toverstaartjes.nl (of .com), maar ik weet niet of die wel blijven zitten...

Ik moet helaas Alyna's haar ook kammen, ze zit er veel met haar handen in.En dan wrijft ze er eens lekker door. :)

Wil eigenlijk wel graag haar haartjes laten groeien...pony of puntjes knippen kan natuurlijk wel, wist niet dat ze dat al zo vroeg konden doen.
    Maar ik vraag me af wat er dan gebeurt met die halve krulletjes in haar nek. :)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

ja, je hebt kans dat die dan verdwijnen, maar als dat idd gebeurt, zou het vroeger of later toch weg zijn gegaan...
    En je kunt natuurlijk het achter langer laten en allen de pony knippen. Mijn kapper vertelde laatst dat ze wel eens een kindje van 6 maanden hadden geknipt, omdat die al zoveel haar had, (kon wel al aardig goed zitten).

9. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Ik heb sarah dr matje afgeknipt, vind het vreselijk! Verder laat ik het lekker groeien en soms als we weg gaan en het is mooi weer dus ze kan zonder muts mee, dan doe ik er speldjes in.

Bij de Etos hebben ze speciale speldjes voor Heel dun haar bij kinderen, dus echte baby speldjes. Die zijn de enige die blijven zitten... en ENORM Cute.

(ben ook zo'n heerlijke girly girly mamma, met jurkjes enzo en leuke petjes/hoedjes)

10. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik heb er nog geen ervaring mee
    mijn dochter heeft nog bijna niks

maar die speldjes die je liet zien zou ik niet gebruiken
    het haar is nog heel dun dus het blijft zoiezo niet zitten en ik denk ook dat het wel een beetje zeer kan doen omdat het haar zo dun is
    als je hem zelf verkeerd in je eigen haar zet is het ook geen lekker gevoel

ik zou eerder van die andere speldjes gebruiken van die klik klakkers
    hihi snap je wat ik bedoel
    denk dat je het haar goed uit der gezicht kan houden

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    dat ze een vollere bos krijgt van knippen kan ik nu al zien ;)
    Ze heeft het nog kort, omdat het wel langs haar nek ging groeien en over haar ogen, maar zo dun! Ik vind een kort koppie nog wel mooi bij deze leeftijd en wie weet heeft ze dan een mooie bos halflang haar als ze 2 wordt! :D

12. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    die van mij heeft nog steeds niet veel haar... ik laat het nu regelmatig knippen omdat het achter steeds zo pluizig is.. naar mijn idee wordt het inderdaad wat voller/gezonder zo.. maar denk dat het nog wel een dikke jaar (mischien wel langer) vorodat ze klipjes of elastiekjes in kan.

moet eerlijk zeggen dat het wel makkelijk is zo want heb sochtends al zo weinig tijd hahaa

13. Mijn dochter heeft aardig wat haar.Ik maak af en toe staartjes maar ze heeft altijd van die clic speldjes in zodat haar haren niet in het gezicht hangen.
    Deze laat ze beter zitten dan elastiekjes.
    Koop de elastiekjes bij de zeeman van die zachte en clic speldjes bij kruidvat,Da.
    Haar banden is hier ook geen succes om ze zelf probeerd in te doen met als reseltaat dat ze door de midden breken(puppy power)

14. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    speldjes blijven hier niet erg zitten, elastiekjes (gelukkig) wel. ik heb gewone gehaald bij de trekpleister (de kleinste die ik vinden kon) en vandaag had ik wat dikkere met bloemetjes gekocht bij de c en a

maar bij veel drogisten verkopen ze ook leuke speldjes en haar frutsels

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb laatst haar haar maar wat bijgepunt, zodat het niet meer in haar ogen komt. Soms draagt ze een schuifje of staartje(s), maar die ze trekt alles er binnen de kortste keren uit.
    Ze vindt het wel heel leuk hoor, ze kijkt dan trotst in de spiegel en roept 'staa(r)t', alleen plukt ze zo dat het er dan weer uitglijdt. Haar haar is erg glad. Ik gebruik ook van die kleine badstoffen elastiekjes. Die clipjes die op het plaatje staan deed ik in het begin nog wel eens in, maar was een beetje bang dat ze ze in haar mond zou stoppen.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is het verschil denk ik, Eva's haar is al redelijk dik. Als je kindje dun haar heeft dan groeit er denk ik telkens ook weer nieuw haar waardoor het door telkens te knippen voller wordt. Bij Eva ging er rond de 6 maanden een laag onder haar nesthaar groeien, waardoor het nu dus wel dik is.

Ik ga straks lekker een beetje prutsen met haar haar, als ze de Teletubbies kijkt. Zolang ik niet in haar beeld zit, vindt ze volgens mij alles wel best dan ;).

17. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hier gaan er zo'n klikspeldjes in haar haar, of zo'n klemmetjes en ook staartjes, maar ze heeft dat ook echt al lang haar! Speldjes trok ze er eerst uit, maar na even doorzetten liet ze ze dan gewoon zitten.

18. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Zo doe ik het met die klemmetjes:

19. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hahahaha das het gemak van een jongen hebben. :)
    Onze zoon had een hele dikke bos haar van allerlei lengtes.
    En nu hebben we de tondeuze er over gehaald op de lange stand.
    (zucht zijn eerste keer haren knippen)

Liefs Janna

20. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Janna :)

Mag er niet aan denken met de tondeuze door Ana-Lucia haar mooie haartjes brrr :)

Deel Deze Pagina