Zoonlief is 9 maanden oud inmiddels en op momenten dat hij boos is of ontevreden overstrekt hij zich nog steeds. Als hij bijv. op de commode ligt en hij wil niet omgekleed worden dan overstrekt hij zich helemaal, maakt z'n rug hol en gaat zo'n beetje op z'n hoofdje staan. In de kinderstoel wil hij het ook nog wel eens doen, dan gooit hij z'n hoofdje gewoon helemaal achterover... Lijkt me gewoon niet normaal eigenlijk en daarom vroeg ik me af of er meer kindjes zijn die dit nog op deze leeftijd deden....
Hoi, Mijn zoontje is ook 9 maanden en doet dit ook nog regelmatig. Het 1e half jaar hebben wij fysio gehad, in eerste instantie voor een voorkeurshouding, maar hun vonden zelf het overstrekken eigenlijk een groter probleem. Op een gegeven moment ging het veel beter en de fysio is afgerond. Maar de laatste weken valt het mij ook op dat hij weer meer overstrekt. Inderdaad als hij boos wordt of als hij bijv. niet in de autostoel wil zitten ofzo. Ik zal het binnenkort op het bureau wel weer eens aankaarten en anders de fysio weer eens bellen.
Ja mijn zoontje doet dat ook nog steeds en heeft ook fysio gehad maar gaat niet meer sinds die eigenlijk bijna alles kan. Behalve lopen dus hoefde niet meer terug te komen na 6 sessies. Eerst ook voorkeurshouding gehad maar bij de manueel fysio geweest, daarna helemaal weggegaan maar had wel een afgeplat hoofd daardoor.
Maar overstrekken op deze leeftijd zou dus wel iets voor een fysio zijn. Heb al sinds het begin het gevoel dat er iets is wat je niet goed ziet zegt maar. Hij heeft van week 4 t/m week 14 heel veel gehuild. Daarna ging dat beter. Slapen overdag is nooit goed geweest, sinds 2 weken kan hij eindelijk een ruk van 1,5-2 uur maken (daarvoor alleen maar halve uurtjes). En hij kan zo van heel vrolijk ineens helemaal de andere kant op slaan met overstrekken, gieren, etc. Ook idd als hij niet in het autostoeltje wil zitten, dan verstijft en overstrekt hij zich helemaal.... Een voorkeurshouding heeft hij niet. Ik zie het niet iig. Ook geen afplatting dus. Maar maak me gewoon wel wat zorgen...
Heeft dit niet gewoon met drift/woede te maken? Onze meid doet het ook wel eens, maar dan is ze ook écht boos omdat ze iets moet dat ze niet wil