9 maanden en praktisch alleen maar BV.

Discussie in 'Voeding' gestart door Duma, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ben het eens met de meeste reacties...
    Laat je kindje rustig wennen en zeker niet gaan proberen met grote honger! Dat werkt alleen maar averechts...
    Bijv. lekker samen een stuk fruit eten, geef haar een stukje in de hand. Ook al eet ze er nog niks van, op een gegeven moment wint de nieuwsgierigheid.. Hetzelfde met avondeten/ groenten.
    Je kunt het toch niet dwingen, dan duurt het denk ik alleen maar langer voordat ze er plezier in heeft en lekker mee gaat eten want dan ziet ze het niet als iets leuks..

Misschien haar niet verzadigd laten drinken aan de borst voordat je zelf gaat eten, je kunt altijd na het eten nog een toetje geven
    (of ze nou iets anders heeft gegeten of niet).

Blijven aanbieden, 'de aanhouder wint'.. Succes!

2. Karoke

Karoke Niet meer actief

Zo, dat is een kortzichtige opmerking, schrik ik eigenlijk van bij jou moet ik zeggen. :$

Het heeft inderdaad niets met elkaar te maken, melk is tot het jaar nog de belangrijkste voeding, dus al eet je kindje met 9 maanden amper iets anders, dan maakt het niet uit. Zolang je blijft aanbieden gaan volgens mij de meeste kindjes echt na een tijdje wel meer vast voedsel eten.

Zoals hier wel vaker al is geopperd, zou ook ik eten zo interessant mogelijk proberen te maken en voornamelijk dingen aanbieden als je zelf eet, want zien eten doet heel vaak inderdaad eten.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik weet niet of het zo werkt, bij kinderen met sondevoeding en die dus (zo goed als) niets eten, wordt er eigenlijk altijd gewerkt met honger laten krijgen zodat ze gaan eten. En het werkt. Klinkt best zielig maar het moet nou eenmaal (hier duurde het maar een paar uur en toen had Lisa het door). Dus uiteindelijk denk ik dat het wel een oplossing is, maar zou daar persoonlijk denk ik pas rond 1 jaar aan gaan denken als je borstvoeding geeft.

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik denk dat Dirksmama's opmerking wel klopt bij "slechte" maar niet "problematische" eters zeg maar. Mijn meisje ging pas na haar verjaardag echt wat eten, voor die tijd at ze voor de "leuk" en dronk ze bv voor de honger volgens mij. Hoe meer trek ze rond etenstijd had bijv, hoe meer ze erop stond eerst mijn borsten leeg te drinken :) Daarna wilde ze best nog wel een hapje ergens van proeven ;)

5. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik weet dat het bij mij wel zo werkt. Als ik trek heb en ik eet niet, dan gaat mijn trek weg. Zie het ook bij onze dochter. Ik heb toen gehad dat ik door het ingrijpen van het ziekenhuis haar tijden moest gaan verleggen. Dan huilde ze soms 15 min heel erg hard en daarna was het over. Niet leuk, maar toen was het echt niet anders. Ze dronk dan eigenlijk nog maar een paar slokken als ze vervolgens wel aangeboden kreeg. Nu met vaste voeding krijgt ze weer vaker wat en zie ik toch dat haar eetlust weer wat toe neemt. Ergens denk ik dus wel dat het zo kan werken, maar het zal er ook aan liggen of je een hongerig kind hebt of niet, denk ik. Als ik naar mezelf kijk is dat niet zo en nooit zo geweest, ik kon als kind al heel goed eten overslaan en kreeg dan steeds minder trek. Zie dus hetzelfde bij onze dochter.

Deel Deze Pagina