Hallo, Ik hoop dat jullie eens met mij mee willen denken, want het gaat al weken steeds minder goed met mijn dochter van vijfeneenhalve maand. Ik zal een opsomming geven van de dingen die me opvallen: - hard, ontroostbaar huilen/ krijsen - ineens stoppen met huilen en daarna weer beginnen - dunne donkergroene ontlasting - sinds 2 maanden verkouden met veel slijm - eczeem in het gezicht en een droge, ruwe huid op andere plaatsen - periodes van slapen overdag worden steeds korter. Nu max 45 minuten - overstrekken - nog steeds niet doorslapen - flessen niet leegdrinken (krijgt flessen van 180+6, weegt zeveneneenhalve kilo) - reflux - koude, klamme voetjes - steeds korter zichzelf kunnen vermaken Ze krijgt al sinds een paar maanden Nutramigen 1 voeding. Dit ging in het begin goed, maar nu bemerk ik steeds meer van bovenstaande klachten. Ik hoop dat jullie je visie hierop eens kunnen laten horen, want ik weet niet goed meer wat ik ermee aan moet. Alvast bedankt.
Tja, kunnen allemaal losse dingen zijn als ik dit zo lees: tandjes (poep,niet alles opdrinken, huilen) sprongetje (huilen,niet meer kunnen vermaken, minder slapen) niet helemaal fit (verkouden, reflux, eczeem, huilen) Krijgt ze medicatie voor reflux?? Misschien dat die dan wat opgehoogd moeten worden? Heb verder geen verstand van Nutramigen, dus weet niet of het daar nog verband mee kan hebben? Hopelijk hebben anderen ook nog tips/ adviezen... En als je het echt niet vertrouwd, gewoon even langs de huisarts om alles na te laten kijken (bv de oortjes?)
Na Nutramigen heb je toch nog Neocate, misschien is dat het proberen waard. Krijgt ze medicatie voor de reflux? Sta je onder controle van een kinderarts?
Ze staat niet onder controle van de kinderarts. Ze krijgt al vanaf het begin nutriton voor de reflux. Dit gaat eigenlijk prima. Wanneer ik het er een keer vergeet in te doen begint ze ook meteen weer grote hoeveelheden te spugen. Ze krijgt tweeeneenhalve schep, dus veel meer kan ik er niet van maken. Ze heeft een tijdje zantac gehad, maar ik heb niet het idee dat de reflux nu nog slokdarmklachten veroorzaakt. Morgen toch maar eens contact met de huisarts voor een verwijzing naar de kinderarts. Mijn oudste had ook KMA en is nooit een blije baby geweest, ondanks de Allergy Care. Ik zie ons nu weer dezelfde kant op gaan en daar zit ik niet op te wachten. Misschien is Neocate of Nutramigen AA inderdaad het proberen waard.
Sterkte!! Ik weet niet wat het is.. Maar als ik dit altijd lees heb ik altijd medelijden met de ouders en het kindje.
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, zeker als je alles zo opsomt. En ga ook maar zeker naar de ha om eens te overleggen wat hij/zij voor je meisje kan doen, misschien is de reflux toch minder goed onder controle dan je hoopt. Een paar andere reacties nog om je misschien iets minder zorgen te maken: - nog niet doorslapen, is echt niet raar op deze leeftijd. Wel heel vermoeiend. Maar blijf haar maar gewoon een flesje geven zodat ze weer lekker doorslaapt (hoop ik) en probeer dat over een tijdje nog weer eens af te bouwens. - droog huidje: koop een tube cetomacrogolcreme, dat is een vette maar lichte creme, smeert heel makkelijk uit. Je kunt ook voor vaseline paraffine gaan, dat is nog een stuk vetter, maar blijft ook wat vettig, dus komt ook wel wat aan de kleertjes. Smeer haar droge plekjes dagelijks in. Doe haar niet vaker dan 2x per week in bad, en gebruik evt soya oleum emulgatum om haar in bad mee te wassen, dat is een heel zachte soort olie-zeep. - het zichzelf minder goed kunnen vermaken kan natuurlijk ook door een fase of sprongetje komen, probeer je hierbij voor nu maar even neer te leggen en haar gewoon zoveel mogelijk te vertroetelen en bij je te houden. - flessen niet leegdrinken: krijgt ze al bijvoeding, kan dat het zijn? Kun je wat vaker kleinere porties aanbieden? Misschien heeft ze ook net een groeispurt gehad en nu even wat minder nodig? - voor het slapen overdag zou je nog Ria Bloms methode kunnen proberen. Dat gaat over het meer rust bieden vlak na het slaapje, door je kindje in bed of op haar kamertje te houden en tevreden te houden. Als ze daaraan went, kan het zijn dat ze meer gaat slapen. Rond die leeftijd hebben wij dat ook met succes toegepast bij ons hyper alerte en kort slapende meissie. Ze ging er een stuk beter van slapen, en werd er een stuk uitgeruster en dus vrolijker van. (Mijn beschrijving is natuurlijk te kort, probeer het boek te lezen, bijv uit de bieb ofzo). Kijk, als je meissie pijn heeft en zich niet lekker voelt is dat ellendig, en ik hoop ook dat je dit goed met je huisarts kunt bespreken. Ondertussen kun je misschien vast wat met deze tips, misschien kun je sommige probleempjes alvast oplossen of verbeteren. Heel veel sterkte, het is niet fijn als je je zorgen maakt en je meisje zich niet lekker voelt!