titel zegt t al een beetje mijn zoontje nu 9 maanden heeft nu zo'n 8 tanden en hij blijft maar bijten ik kan nee zeggen wat ik wil maar hij reageerd niet of hij huilt even en bijt rustig verder heb dus al meerdere blauwe plekken want hij kan ook best hard bijten met die kleine tandjes.. weten jullie een manier om dit op te lossen mijn moeder zei al terug bijten maar werkt dat bij zo'n kleintje?
terugbijten werkt niet, omdat ze nog niet goed oorzaak en gevolg kunnen 'zien'. Mijn dochter (ook 9 maand) oefent haar gebit ook op mijn vingers en da's niet echt lekker. Maar ja, zolang ze nog een paar keer per dag met haar kop tegen de tafel loopt en zich niet realiseert dat dat zeer doet denk ik dat terugbijten weinig zin heeft. Ik denk dat je het moet proberen te voorkomen. Kun je niks mee, snap ik wel, maar ja, iets anders weet ik ook niet.
NEE blijven zeggen en afleiden! Terugbijten is geen oplossing, je laat dan eigenlijk een kindje zien dat je geweld met geweld op moet lossen en dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling! Het is ook zeer verwarrend omdat jij NEE zegt tegen hem omdat ie bijt en jij doet hetzelfde bij hem terug !
ja precies daarom zag ik het ook al niet zitten om terug te bijten... dan maar even vol houden denk ik met nee zeggen...
Heel consequent blijven, nee blijven zeggen totdat je er bij neer valt Zoals Beccaatje ook schrijft snappen ze op deze leeftijd nog niet echt waar ze mee bezig zijn, je zoontje ziet er waarschijnlijk ook geen kwaad in..hoe vervelend en pijnlijk ook voor jou.
Mijn dochter begon ook met 9 maanden met bijten! En nu doet ze het nog steeds af en toe! Ik doe altijd op het moment dat ik het voel aankomen haar snel appart zetten! of ervoor zorgen dat het haar gewoon niet lukt om me te bijten door haar om te draaien zodat ze me niet te grazen kan nemen haha.. Vanmiddag kreeg ze haar zin niet en toen had ze me bijna weer te pakken in mijn boven been! Het is minder geworden, maar over nog niet! Maar gelukkig ben ik haar altijd net voor!
ja heb het vanavond nog eens geprobeerd en inderdaad afleiden en nee blijven zeggen hielp vanavond wel hopen dat het blijft werken hihi maar dat proberen om te draaien kan ik ook wel proberen ja alleen wordt dat nu maar ff door andere lig nl plat op de bank met een ischias aanval lang leve de laptop hihi
Oh bah dat is ook vervelend zeg! Beterschap! Ik lig ook onderuit op de bank met de laptop op schoot haha, ideaal die dingen! Nou, succes met de kleine! hopelijk krijg jij hem wel van het bijten af! Die kleine pittige dingen kunnen er wat van hoor haha!
mijn oudste beet me vroeger altijd in de nek .en dat deed zo zeer, op een bepaald moment heb ik in reactie teruggebeten (niet al te hard hoor) daarna heeft die het nooit meer gedaan. en nu is hij 13, en hij heeft er niets van gekregen hoor. en geweld moet je niet met geweld oplossen maar ik vind dit nu niet geweld. daarbij zie je ook wel eens kinderen die andere kinderen bijten, en vaak is de enige oplossing dat ze eens goed terug worden gebeten. mijn kinderen mogen geen geweld gebruiken, maar als iemand ze slaat,en blijft slaan dan mogen ze van mij hunzelf verdedigen.
Tuurlijk mogen mijn kinderen zichzelf verdedigen, ik ben de laatste die dat tegen houdt, van mij mogen ze zelfs als ze later in een situatie zitten dat er iemand voor ze staat met gebalde vuist de eerste klap uitdelen, je moet jezelf nooit laten slaan (maar dat zie ik pas voor me als ze wat ouder zijn)! Als mijn dochter andere kinderen bijt (en geloof me dat is echt weleens gebeurd) en ze krijgt een lel terug dan kan ze dat verwachten, maar als zij mij bijt en ik zou haar een lel verkopen en ik zeg daarbij NEE vind ik dat toch iets heel anders hoor! Jij bent als ouder een voorbeeld functie en dat andere kind zegt haar toch minder dan dat ze mij als moeder ziet! Zo zie ik het tenminste hoor!
hij had me vanmiddag toch weer te pakken na 2 goeie afleiding/omdraai probeersels uit reactie gaf ik hem een tik op zijn billen (nou ja luier) hij is flink geschrokken (pijn heb het niet gedaan denk ik ) en kwam daarna heel lief een kusje geven dus wie weet... was echt gewoon ui schrik reactie van mijn ousdte weet ik dat een tik op de vingers op billen niet altijd helpt (die is erg dwars) daar helpt alleen het time out hoekje maja is aidan toch nog ff te jong voor maar hij heeft me na die billentik niet meer gebeten zelfs niet geprobeerd dus mij benieuwen hoe lang dat duurt
ben ik met je eens, maar ik zie wel eens een kind wat zijn eigen ouders slaat of schopt, soms recht in het gezicht, of spugen.. en dan heb ik het over peuters. nou die van mij hebben dat nooit geprobeerd, hadden ze ook niet moeten doen. ik zou ze niet slaan, maar een tik op de bips kan echt geen kwaad. ik heb er vroeger ook geen traumas van opgelopen. en mijn zoon vond een tik op de bips heel erg, terwijl het alleen het idee was. want het ging niet hard en dan zit er ook nog een pamper voor.
Even off topic maar ik zie weinig verschil tussen een tik op de bips en slaan. Maar goed, dat is mijn mening. Waar ik wel verschil in zie is een tik zoals TS omschreef waar je kind van schrikt en een tik die zeer doet. Dat laatste zal ik niet snel bewust voor kiezen. Ik vind dat echt een teken van onmacht. En een verkeerd signaal. Maar een tik op een pamper die je kind nauwelijks voelt maar waar hij wel van schrikt, daarvan kan ik me voorstellen dat het werkt op een leeftijd dat ze nog niet voor rede vatbaar zijn.
Ben ik het met jou eens, een tik op der bips krijgt die oudste van mij ook weleens hoor, want dat is ook een behoorlijke pittige! Maar goed vastpakken en goed boos aankijken en toespreken helpt toch beter bij haar! Ach, bij het ene kindje werkt dit beter, bij het andere kindje dat, dat moet je zelf even uitzoeken!
volgnes mij voelen ze dat met een pamper aan niet echt is meer de "herrie" die het geeft waar ze van schrikken.. en zoals gezegd je moet gewoon bij je eigen kind uitvinden wat werkt bij mijn oudste werkt alleen maar in de hoek zetten of zoals nu met het mooie weer heeft hij (helaas) "huisarrest" hij was met stenen naar een hond aan het gooien geweest en daar had ie al een paar waarschuwingen voor gehad en ja 2x waarschuwen vin ik genoeg...
Dat vind je hond ook vast! Die is zeker blij dat jij je kinderen opvoedt en niet maar hun gang laat gaan. Het blijft een goede discussie vind ik altijd over hoe je gedrag dat je niet wilt ombuigt. Ik ben erg benieuwd hoe ik dat straks ga doen met Jarissa.
toch vind ik dat altijd moeilijk mijn oudste zit echt in zo'n fase dat hij alles aan het uitproberen is om te kijken hoever hij kan gaan (schijnt bij de leeftijd te horen ) en mijn vriend is strenger dan ik (en ik vind mezelf al streng hihi) en het veelgebruikte hoekje kan nu niet echt meer omda thij nogal doet schreeuwen als hij daar zit (onderaan de trap ) en daar wordt de jongste wakker van