fayjte is nu 11 maanden en ik vind het zo moeilijk om iets met haar te doen ze begrijpt nog nix en vind het veel leuker om alleen te spelen in der eige wereldje zeg maar maar dan kijk ik naar der en dan voel ik me zo schuldig. wa doen jullie?
Ik vind het ook moeilijk maar mijn kindje is nog wat jonger dan die van jou. Maar ik praat veel, alles benoemen zeg maar dat doen we lopende in huis, of als ik op mijn rug gaat liggen benen optrekken en haar daarop leggen (gaat moeilijker worden nu ze groter gaat worden). En we dansen zo nu en dan, zingen met een magisch liedboekje op schoot. Wandelen buiten in wagen of buikdrager (inmiddels met gezicht naar voren want de wereld is interessant ) En zij doet zelf spelen in de box, met rammelaar, knuffel of activiteiten''ding'' zo één die hangt aan je box zeg maar. Volgens mij is het ook wel heel goed dat je kindje zichzelf kan vermaken, toch ? En als je zo nu en dan met haar speelt is het toch goed ? Maar ik ben ook wel nieuwsgierig wat anderen allemaal doen, want vind het soms ook best moeilijk en denk dan ''doe ik het wel goed allemaal ?''
jah nou ben het dus helemaal met je eens vind het best moeilijk! ik dans ook met der, kietel der lekker bij der op de grond zitten, met der lopen ze ken zel faan de hand lopen . en dat soort dingen lekker buiten wandelen of fietsen!
ach niet schuldig over voelen, je doet toch veel dingen met haar, en actief samen spelen doen ze toch nog niet.
Ik begin ook op het punt te komen dat ik mijn zoontje niet heel de dag kan vermaken want hi jwil niet zoveel, ja het liefst heel de dag aan de tafel staan en alles waar hij niet aan mag komen vastpakken en weggooien. Als ik liedjes zing voor hem kan hij rustig bij je zitten maar verder ik voel me soms ook wel eens schuldig, alsik hem gewoon alleen zijn ganag laat gaan op de grond lijkt het aslof hij het nog wel het meest naar zijn zin heb
noa is dan nog niet 11 maanden, maar ik herken het wel.. als zijn dan al 2 uur in de box zit, zonder een kick te geven, voel ik me schuldig en haal ik haar eruit om met haar te spelen.. "klap eens in je handjes" boekje lezen, kietelen, zingen etc..etc.. dat vindt ze ff leuk, maar dan heeft ze al weer iets anders gezien.. ik ben dus helemaal niet interessant..helemaal nu ze nieuwe dingen gaat proberen, als zelf staan enzo... maja 't hoort denk ik bij de leeftijd zo he.. straks zeuren ze nog om genoeg aandacht(wanneer je ff geen zin hebt hihi)
Ik heb natuurlijk nog geen ervaring met de leeftijd van jullie kinderen maar het is toch heerlijk als ze zichzelf kunnen vermaken? Wees eerlijk, jij bent er niet om de hele dag met je kindje bezig te zijn toch? Dat hou je als ze wat ouder zijn ook niet vol. Kinderen leven nu eenmaal heel erg in hun eigen wereld. Volgens mij ben je met de dagelijkse verzorging al zo veel met ze bezig dat het prima is als ze daarnaast alleen spelen.