9 maanden en weer slaapdrama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wolky84, 20 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Nou ik ben al zoooo blij dat ik niet alleen ben!
    Denk dat ik me ook erg laat beïnvloeden door mensen die zeggen "gewoon laten huilen". Alsof ik te lief voor hem ben......ik vraag me altijd af hoe lang die mensen hun baby dan laten huilen.....

2. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    De beste tip die ik heb gekregen kwam van de kraamzorg: doe alleen wat goed voelt voor jou. Juist omdat je overladen wordt met info van wat wel en niet allemaal moet. Alles op gevoel. En zo doe ik het ook. Ik weet best dat ik mijn dochter niet in slaap zou moeten voeden en niet zou moeten helpen want ze moet zelf leren om in slaap te vallen, etc. En toch doe ik het omdat ik merk dat ze er nog niet aan toe is om het anders te doen. In kleine stapjes gaat het steeds beter maar ik volg haar tempo. Geloof me dat er een dag komt dat ik haar naar bed breng, een boekje voorlees, een knuffel en een kus geef en weg kan lopen. Heel veel dingen doet ze volgens het boekje, alleen wakker in haar bedje leggen hoort daar niet bij (dan heb ik haar normaal dus snel in slaap maar nu is het regelmatig een drama). Het zijn allemaal maar gemiddelden en zaken die voor een meerderheid van de kindjes werken. Elk kindje is uniek en heeft een eigen 'gebruiksaanwijzing'. Als je doet wat voor jou goed voelt, kun je het denk ik niet fout doen want vaak is dat toch waar je kindje het beste op reageert ;)

3. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Zelf kiezen hoe je het wil doen inderdaad hier werd ik zelf ook verdrietig van het gehuil dus lag ik nog liever samen met hem en eerst had ik borstvoeding en als dat niet hielp zachtjes praten en over zijn rug wrijven , En nu is het ook gewoon een grote knul , Veel mensen zeggen dat je al vroeg moet beginnen met regels (laten huilen)enzo omdat ze anders een spelletje spelen, Ik zelf denk dat baby's geen werk hebben en daarom het probleem niet inzien van telaat slapen met 6 keer wakker worden er tussen door.

4. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Och meiden jullie reacties doen me zoooo goed!
    Manlief is nu op reis en ik vind het pittig maar het gaat tot nu toe goed. Gisterenavond was drama maar begint beetje standaard te worden vanaf 20.30 zoiets tot max. 23.00. En daarna slaapt ie dus wel door...vanochtend moest ik hem zelfs wakker maken om 7.40 haha. Moest nog opschieten!
    Nu ligt hij er een uurtje in. Verwacht hem elk moment. Maar het is prima. Ik vind het nog altijd pittig maar ik geef eraan toe. Het is wat het is en ik doe het op mijn manier!
    Maar jullie hebben me echt super geholpen; dankjewel!!

5. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    En de laatste update; het is een fase!!
    Inmiddels gaat hij steeds vaker weer gewoon lekker slapen dan niet. Hij is afgelopen weekend gaan logeren bij opa en oma en dat ging ook super. Ik ben zoooooo trots op hem! Het was pittig en het zal zeker niet het laatste zijn maar deze fase was wel echt heel goed voor mijn eigen zelfvertrouwen na de depressie.
    Samen hebben we het gefixt!

EvaD vindt dit leuk.
  6. EvaD

EvaD Actief lid

16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Je bent zeker niet alleen. Dochterlief heeft rond 9 maanden ook zo’n ommekeer gemaakt in haar gaan slapen.
    Ze is nu bijna 10 maand en het gaat weer beter. Maar ik zit nu een week thuis vanwege oververmoeid.

Elke avond probeerden we zoveel mogelijk geduld voor de dag te leggen. Soms hielp het om de situatie te doorbreken. Dan kwam ze beneden en zetten we ze in haar relax. Zonder al te veel aandacht te geven. Naast ons leggen werkte hier ook niet.

Het gaat dus weer over!

Deel Deze Pagina