Hallo! Hier 3 snotterige kinderen en dus 3 flesje neusspray. Nou vrees ik alleen dat mijn man vanavond bij onze dochter de verkeerde neusspray heeft gebruikt. De otrivin met xylometazoline 0.5 voor kinderen vanaf 2 jaar. Nou slaapt ze heerlijk en straks krijgt ze nog een fles waar ik haar voor moet wakker maken. Is dit heel erg? Weet het niet zeker maar zie 2 flesjes staan die voor baby en de andere en hij weet niet welke hij nou gebruikt heeft (mannen!)
Hmm. Ikzelf zou denk voor mn eigen gemoedsrust overleggen met de HAP. vooral of ik ergens op moet letten maar ik denk, dat het wel mee zal vallen. Hoe oud is je dochter?
ze is 10 weken, heb net even gegoogeld en de bijsluiter gelezen. Lees wel dat er baby's zijn van deze leeftijd die dit voor geschreven hebben gehad van de HA ivm ernstige verkoudheid. ( ook de 0.5 hoeveelheid) Denk dat het daarom geen probleem zou zijn deze ene keer maar toch.
Wij kregen met iets van 12 weken de variant met 0.25 voorgeschreven en mochten dat 3x per dag gedurende een week gebruiken. Denk daarom dat 1x 0.5 niet erg is hoor! Als je ongerust bent zou ik ff de ha bellen.
Ik vraag me af waarom het gevaarlijk zou moeten zijn? Dit is overigens een serieuze vraag he @Anouk2005 Jij ben toch assistente? Of vergis ik me?
Ik ben inderdaad assistente maar een eenmalige toediening van dit kan zeker geen kwaad. De enige reden waarom het wordt afgeraden is omdat het nooit getest is bij kinderen op deze leeftijd en dat geldt voor heel veel medicatie. Bij een overdosis kun je wel last van hartritmestoornissen krijgen maar dan moet je wel heel veel neusspray gebruiken
W Ahaa oké, ik gebruik het nl ook wel eens voor mijn 2 jarige die toen overigens nog geen 2 was. En hoeveel is heel veel? Neem aan dat het dan om hele flesjes gaat?
Misschien de flesjes duidelijk markeren met een eding stift oid. Ik doe dat hier voor de oppas van de katten met de medicijnen.