diksap

Discussie in 'Voeding' gestart door kimv, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Naar aanleiding van radar even een vraagje over diksap. Die beste mevrouw gaf aan dat diksap alleen uit fruit bestaat. Nu is mijn vraag zitten er dan zoveel suikers in fruit????. Moeten we onze kinderen dan geen fruit meer geven ( dat is niet mijn gedachte hoor maar even ter info) Want als diksap alleen uit geconsentreerd fruit bestaat kan het in principe toch niet slecht zijn.

groetjes kim

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Er zit inderdaad genoeg suikers in fruit. En dan is niet erg. Je hebt suikers nodig voor de energie. In fruit zit daarnaast nog veel andere nuttige dingen : vitamines, vezels etc.
    Dus een compleet pakketje ;)

Als je een snoepje geeft, mis je die andere nuttige dingen. Maar het vult wel de energiebehoefte. En ondertussen heb je geen zin meer in fruit..

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Volgens mij zitten er wel redelijk wat suikers in fruit (fruitsuikers), maar daarnaast ook vezels, anti-occidanten, vitamines, mineralen etc.
    Daarnaast is diksap zwaar geconcentreerd, het is fruit gekookt tot een siroop. Daar heb je behoorlijk wat vruchten voor nodig, plus je haalt veel water weg waardoor er bijna alleen suikers overblijven.
    Ik heb persoonlijk het voordeel van diksap ten opzichte van roosvicee of gewone siroop nooit zo gezien.

4. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    er zit fruitsuikers in de diksap.Dat wil niet zeggen,dat je ineens geen diksap mag geven?
    Vorig jaar ben ik eens ten rade gegaan bij mijn tandarts.(voor de oudste)
    Die zei,dat 1 bekertje diksap,roosvicee,carvan Cevitan of appelsap per dag geen kwaad kan voor het gebit.
    Dus ook niet voor het lichamelijke.
    Hij zei ook,dat veel ouders hun kinderen,deze drankjes,naast melk erg veel geven.
    als je daarbij het snoepje of het koekje,het fruit en zoet op de boterham erbij optelt,dan krijgen ze veel suikers binnen,wat dan weer niet goed is.
    Je moet ook water of thee zonder suiker tussendoor geven.

Dus een keer een diksapje is niet erg hoor,maar niet de hele dag

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Scheelt ook wat je als verhouding gebruikt. Ik gebruik heeeel weinig diksap aangelengd met veel water. Maar af en toe op visite ofzo, proef ik altijd even en dan vind ik t echt te zoet.

6. anomiem111

anomiem111 Actief lid

20 sep 2008
    330
    0
    0
    Ook vult fruit beter dan diksap. Je krijgt met diksap meer en sneller calorieen binnen omdat je het dus drinkt. En wat hierboven gezegd wordt, fruit bevat veel meer dan alleen maar suiker: vezels en vitamines/mineralen.

7. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    en wat als je kindje het vertikt om water/thee te drinken :(

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ja juist, hier ook eentje die water weigert en thee ook.. ik geef haar nu een klein beetje diksap met heel veel water en dat drinkt ze wel..

9. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog zo een! :D
    vroeger toen ze klein was (lees: rond de 3 maanden) dronk ze wel gewoon puur water. Maar nu ze wat meer smaken geproefd heeft vertikt ze het. Zelfde met thee. (ze is nu 6mnd) Diksap wil ze wel een beetje van ;)

10. adi

adi Niet meer actief

Met 3-6mnd zijn al die dingen toch helemaal niet nodig? Melk als drank is nog gewoon prima.
    Ik zou met 6mnd niet gaan concluderen dat een baby geen water of thee lust. Ze heeft nog tijd genoeg om alle smaken te leren drinken. Deze leeftijd is juist goed om een goed drinkgedrag aan te leren, de baby haalt immers alle nodige vocht nog uit melk en bijv fruit.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ze krijgt hier extra drinken omdat ze slechte ontlasting heeft en als ik het bij de fles bij doe, gaat die weer niet leeg en heeft ze te weinig voeding..

water en thee drinkt ze niet dus dan maar een beetje diksap..

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier drinkt ze eigenlijk alleen maar water en thee. Ze heeft nu 1x hele waterige roosvicee gehad omdat we bij een kindje waren die dat ook kreeg en vond dat ik haar dan geen water kon geven.
    Toevallig zag ik dat ze bij m'n ouders siroop had gekregen, volgens m'n moeder maar een paar druppels maar ik vond het nog zoet. Maar goed, voor 1x niet zo'n ramp en vaak is ze er niet en ze had al een beker thee gehad.
    Ik wil alleen niet dat het een dagelijkse gewoonte is.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het was gewoon een waardeloos item bij Radar... en wat een gans van een moeder hadden ze gevonden! Bleh.. ik baal altijd van dit soort items... ze missen de helft van de context.

14. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    Gelderland
    Yip zo doe ik het ook. ik had liever gezien dat hij thee/water zou drinken. Ik blijf het trouwens wel aanbieden iedere middag bij de lunch maar tot op heden....geen resultaat dus blijft meneer diksap/roosvice/biologisch perensap aangelengd met water drinken. Tis nie anders:(

15. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    Gelderland
    ik mis iets volgens mij.......:(:(

16. adi

adi Niet meer actief

de aanleiding van deze topic ;)

17. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 3 maanden zat ze over de max van een liter fv heen. als ze dan nog wilde drinken mocht ze water. En dat wilde ze dan ook gewoon. Dus dat was super en daarmee konden we de volgende echte voeding uitstellen.
    Nu is ze bijna 6 maanden en al twee weken ziek. Ze spuugt heel veel en diarree. Dus ze moest van de huisarts veel vocht binnenkrijgen. Met melk spuugt ze veel, dus vandaar proberen we ander drinken. Op dit moment zijn we al blij met alles wat erin gaat. Nu dus alleen diksap.. Als ze beter is gaan we straks zeker weer water en thee proberen te geven, maar op dit moment moet ze gewoon vocht binnen krijgen..

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    #18 Jo79, 16 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2011
    Ja precies, als ik het bij anderen proef, hoe die het aanmaken, veel te zoet. Hier is het gewoon water met een beetje smaak.
    Thee drinkt de oudste niet, tig keer geprobeerd, hoeft ze niet.
    Ik geef water, melk, Roosvicee of Diksap. Al dat hysterische gedoe, natuurlijk zit Diksap vol fruitsuikers, hoe moet het anders zo zoet worden. Maar goed, dat was het 35 jaar geleden ook, alsof het plotseling uit de hemel komt vallen. Alleen gingen mensen toen over het algemeen beter met suikers om, je kreeg er minder van en kinderen bewogen meer. Verder is en blijft het toch gewoon hetzelfde.
    Voor wie wat meer wil weten over voeding en wat nu wel en niet gezond is, dit boekje is wel een aanrader: bol.com | Wat is nu gezond? herziene en uitgebreide editie, Martijn B. Katan | Nederlandse... Een aantal dingen verraste mij nog.

19. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Wij zaten met hoog zomer en warm weer, meneer zat al op 4 flessen, dus gaven wij water bij ook voor de 6maand, en nu sterk aangelengde diksap, en inderdaad als anderen het maken is het mij ook veelste sterk, giet ik 3/4 eruit en dan weer water erbij! haha, staan ze soms ook nog beledigd te kijken! maar dat boeit mij dan weer niet ;)

20. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    misschien appelthee proberen? smaakt ook zoals appelsap maar geen extra suikers...

Deel Deze Pagina