Dreumes gooit overal mee.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Pluis81, Nov 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hebben jullie ook zo'n baldadige dreumes?
    Roos MOET overal mee gooien,zo apart.
    Is ze klaar met drinken,gooit ze de rietjesbeker gewoon zo op de grond. Ze laat 'm gewoon vallen waar ze staat..;)
    Als ze in de kinderstoel zit gaat het bord op de grond en na iedere keer drinken gooit ze de beker ook naar beneden.
    Als we de trap op gaan en ze ziet daar iets liggen (ik leg boodschapjes die mee naar boven moeten op de trap) dan moet dat door de traptreden naar beneden gegooid worden.
    Haar speelgoedbakken tilt ze op,kiepert ze leeg en geeft ze een gooi door de kamer.
    Als we in het bos lopen wil ze alleen maar stokken en blaadjes in de sloot gooien. Ze zegt dan ook: "gooien,gooien".
    Een gezellige plaid en kussentjes op de bank? Nee hoor,die moeten op de grond gegooid worden (om er vervolgens niets mee te doen).

Ik kan nog wel even doorgaan maar ik denk dat het wel duidelijk is :D

2. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, ik moet er stiekem een beetje om lachen want ben bang dat onze meid dit soort dingen ook gaat doen straks......

Heb dus ook geen tips. Denk gewoon consequent blijven en duidelijk maken dat dat niet mag. Afleiden met iets anders misschien?

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier laat ik haar gang gaan met dingen die geen kwaat kunnen maar de beker bord of eten mag echt niet.dan is het het echt nee en moet ze het op de salontafel zetten en als ze in de eetstoel zit en doet de het na een nee nog eens draai ik de stoel om.ovenwekker op 1 minuut en dan mag ze na een knuffel weer aan tafel.doet ze het alsnog.uit de stoel en eten wij verder.het kost een paar driftbuien maar als ze nu met dingen gooit en ik vraag het op te ruimen doet ze dat.o en ik geef haar dingen waarmee ze wél mag gooien zoals een kleine bal.

4. Boef12

Boef12 Bekend lid

Jan 6, 2012
    830
    702
    93
    Ja hoor hier nog zo een! Zelfs als je vraagt geef maar aan mama krijg je het naar je hoofd geworpen. We zeggen we steeds tegen der, nee dat mag niet...... We doen geven en niet gooien. En dan geven we het haar weer in haar handen en leiden we haar had rustig richting ons. Ze begint het nu te snappen als we zeggen dat ze het op moet rapen en dan wijzen we een plek aan waar het neegelegt/gezet moet worden. Dit doet ze meestal dan ook wel. Om het vervolgens weer een gratis vliegles te geven :D.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, hier ook, mijn jongste van 20 mnd gooit en smijt met ALLES. Ken ik niet van mijn 2 andere kinderen en vind het ook erg vervelend. Hij gooit rustig de complete kast leeg als je niet op let :( En wat ik ook zeg of doe, het help hier niets. Dus als jullie een tip hebben??

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Het klinkt grappig. Maar ik begrijp dat het heel vervelend is!
    Ik zou immens goed leren bukken :)

Hoop dat mijn uk niet zo baldadig wordt, al heb ik best wel temperament, dus kan ik wel één en ander verwachten :D

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Jahoor hier ook! Hij gilt tegenwoordig ook als hij vrolijk is grrr.
    Ik kan blijven zeggen niet gooien maar het helpt allemaal niets.. Gewoon een fase zullen we maar zeggen :)

8. loesje26

loesje26 Bekend lid

Feb 5, 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Dat heeft mijn meisje ook gedaan en soms nog steeds. Wij leggen iets weg als we er klaar mee zijn maar het lijkt wel of het bij die kleintjes echt uit het zicht moet en het liefste zo ver en hard mogelijk.
    Het gaat wel over hoor... Gewoon ook zelf op laten pakken en bijv op tafel laten leggen en vooral niet zelf op gaan rapen, tenminste bij mij werd het een spelletje..
    Nu gooit ze soms wel iets op de grond, brood korsten of zo maar die laat ik haar zelf in de prullenbak gooien. Dus mee helpen opruimen helpt hier goed.
    Mijn ervaring is dat teveel aandacht aan gooien averechts werkt:)

9. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hier ook en ze zeggen er trots boem bij...:$.

Ze zeggen nog maar, een paar woorden: papa, mama, dag, boem en klaar. Het gaat nu iets beter: ze geven mij eerst de kans om eten en bekers aan te pakken: klaaaar! Als ik niet snel genoeg reageer beland het alsnog op de grond. Mijn ene dochter is minder van het gooien dan de andere; zij pakt mijn hand, legt haar korstje of wat dan ook erin en zegt klaar. :D

10. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier wad het een fade. Het ging vanzelf over

11. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje is inmiddels 2,5 en gooit en smijt ook met alles. Er is al veel kapot gegaan. Maar dat gaat ook kapot als hij niet gooit. Het is gewoon een sloper. Hier is het dus nog steeds niet over. Ik kan op mijn kop gaan staan, maar niks helpt.
    Het gebeurt ook gewoon terloops. Evengoed blij als boos, verdrietig of moe, het maakt niet uit. Gooien gooien gooien.
    Ik ga ervan uit dat wanneer ik iedere keer maar blijf benoemen dat gooien niet de juiste manier is, hij er ooit vanzelf wel mee stopt. Zijn bord blijft tegenwoordig ook gewoon op tafel staan. Er is hoop!

12. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Gelukkig,onze dochter is dus niet de enige..:D
    Ze reageert wel als we haar corrigeren/aanspreken maar ze is het net zo snel weer vergeten. Kijk,ze hoeft van mij echt geen robot te zijn maar nu maakt ze er af en toe echt een bizarre zooi van ;)

13. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Luc is pas net een jaar, maar is ook fan van gooien. Het vervelende is dat hij vooral met eten gooit. Het maakt niet uit of ik het negeer, boos wordt, nee zeg etc.
    Dus na elke maaltijd de vloer vegen en dweilen.

14. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

Oct 25, 2011
    359
    0
    0
    Heel herkenbaar, onze meid moet ook eerst een bende maken en overal mee gooien voordat ze rustig kan gaan spelen.
    Ook word er met borden en bekers gegooid (maar goed dat het van plastic is).
    Ik denk maar zo, het gaat vanzelf wel over

Share This Page