9 maanden: hoe lang laten huilen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by S1978, Nov 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MHV

MHV Actief lid

Feb 10, 2013
    435
    30
    28
    Ik kom de eerste keren om de 5 min troosten door aai over zijn bol, speen erin en zeggen dat hij lekker mag gaan slapen.
    Dit doe ik een paar keer en daarna kom ik om de 10 min. Dit wordt steeds met 5 min opgebouwd.
    Werkt hier erg goed!!!
    Je laat je kindje merken dat je er voor hem bent maar dat het ook tijd is om te slapen.
    De eerste paar dagen ging hij nog harder en langer huilen maar op een gegeven moment werd dit minder en nu slaapt hij al vaak helemaal zelf.
    Proberen waard!

2. S1978

S1978 Actief lid

Dec 7, 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rozemarijke, inderdaad. Ik ben er nu gewoon achter gekomen dat ze altijd al een slaapprobleem had maar het wordt gewoon steeds meer duidelijk.

Het gaat eigenlijk al iets beter nu ik toch wat strakker probeer een ritme te houden. Overdag niet langer dan 3 uur achter elkaar wakker en eetschema ook aangepast. Gelijk na een voedingsmoment naar bedje brengen en niet eerst even laten kruipen zodat ze vanuit een rustmoment naar bed kan. wat betreft het masseren-> Manlief zei ook al.. waarom ga je haar masseren als je tegen mij zegt dat alles prikkelarm moet..... goed punt :)

Dit weekend verjaardag bezoek aangepast aan ritme van V en niet andersom. Ik ben gewoon wat later naar de verjaardag gegaan en man en zoontje al iets eerder. Zo had ze ook iets korter alle herrie van een kinderverjaardag (was bij de buurtjes, dus kon prima).

Omdat ze zo moeilijk sliep gingen we haar ook later in bed leggen en ik heb het idee dat we toch gewoon vroeg moeten beginnen. Net gewoon om kwart voor 8 in bed gelegd en 2 minuten laten brullen. Ze was echt overstuur. Gelijk weer opgepakt en in het donker met haar heen en weer gewandeld. Ze is in mijn armen in slaap gevallen.

Ook de afgelopen dagen ging het echt al iets beter. Zeker als mijn man haar in bedje legt. Dat gaat eigenlijk beter dan dat ik het doe. Misschien voelt ze wel dat ik teveel wil doen, teveel wil zorgen en mijn man 'denkt' veel minder (over dit onderwerp dan :)).

Nu even lezen hoe ik haar kan helpen zelf in slaap te vallen ipv in slaap te wandelen. Ik heb goede energie om even streng te zijn en haar nieuwe ritme te laten wennen.

3. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben het als volgt gedaan:

Altijd heel strak ritme en slaperig, maar wakker in bed leggen.
    Bij jammeren, eentonig huilen op deze leeftijd zelf naast het bedje zitten, hand op de wang of op het voorhoofd van de baby, geen oogcontact maken en heel zacht sussen (ssjjjj) of een dezelfde rijmpje eindeloos herhalen (monotone stem brengt ook rust).

Bij onrustig huilen troosten en dan weer in bed leggen.

4. S1978

S1978 Actief lid

Dec 7, 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik nu bij haar zit als ze in slaap valt dan is ze aan het happen in haar doekje (ze wil absoluut geen speen) en ze kreunt soms zachtjes met haar oogjes dicht. Soms aan het smakken. En dat kan best even duren en soms gaat dat over in slapen en soms weer in hard huilen. Herkenbaar?

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Klinkt beetje als doorkomende tandjes/ kiezen.

6. S1978

S1978 Actief lid

Dec 7, 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    nog meer.... nu al.... ze heeft er al 6!!! Arm meisje. Ik was aan het focussen op de slaapsignalen maar tandjes kan inderdaad ook nog.

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ja de een is nog niet door en de volgende komt al weer. In ruim een jaar zijn de meeste tanden en kiezen door, dus als ze daar veel last van heeft verklaart het misschien wel waarom ze al langer moeite heeft met slapen. Zeker als je ligt kan het extra pijn doen. Bedje beetje schuin kan helpen, eventueel pcm, en van die gel die je kan smeren op het tandvlees.

8. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Ik krijg hier altijd een beetje de rillingen van:) dit is absoluut niet aanvallend bedoeld hoor! Het is ieder voor zich.
    Maar het laten huilen, op wat voor manier dan ook, druist zo tegen mijn gevoel in. Ook met terugkomen om de zoveel minuten. Je kindje denkt dat je hem komt halen, maar mama gaat gewoon weer weg. Ja, logisch dat ie dan harder en langer gaat huilen, en logisch dat het met de tijd minder wordt, je kindje geeft het op omdat er toch niemand luistert.
    Ja, is het verwennen of niet? Ik vind van niet, je kindje wil gewóón bij je zijn..
    Zou voor mij dus niet het proberen waard zijn.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier momenteel ook echt weer tandenellende. Is al ruim 3 maanden eigenlijk vrijwel onafgebroken. Soms heeft ze er even geen last van en lukt in slaap vallen zelf, maar de afgelopen week is het weer bal en wieg ik haar in slaap, omdat het anders gewoon niet gaat.
    Hopelijk snel nu van de ellende af, want nu 8 tanden en 2 kiezen en nu nog 2 hoektandjes en 2 kiezen aan het drukken :(
    Tandjespijn is hier iig garantie voor slecht slapen en dan is dat dus maar even zo :( Normale routine aanhouden, (ik leg haar dus ook elke keer wel in bed, (of doe een poging daartoe, ze klampt zich nu echt aan me vast dan), maar zodra het paniek is, (en dat is op dit moment vrijwel elke keer direct), til ik haar weer op en wieg haar in slaap.
    We merken hier echt dat zelf in slaap vallen gewoon weer lukt als de pijn weg is, dus nouja.... accepteren dat het is zoals het is en jammer dan dus voor ons :(

10. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Rond de 9 maanden hebben ze verschrikkelijke verlatingsangst. Mijn dochter wilde ook alleeen maar bij ons blijven en als ze bij ons in bed lag wilde ze met ons spelen. Te lang laten huilen is ook niet goed, iets in bed doen (zoals haar lievelingsknuffel) met jouw geur erbij leggen. Gewoon even langsgaan maar niet proberen op te tillen.. Kijk wat bij jou het fijnste aanvoelt.

11. S1978

S1978 Actief lid

Dec 7, 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar!!! Ik voel me toch beter nu ik haar niet laat huilen en net als jij haar soms in mijn armen in slaap laat vallen. Meestal moet ze eerst een paar minuutjes huilen voordat ik haar oppak anders begint ze gelijk met keten haha. Als ze het even zelf heeft geprobeerd kan ik haar net helpen met het laatste zetje. Maar zeker geen kwartier meer huilen. Ze zij groot aan het worden maar ook nog zoooo klein hè.

12. S1978

S1978 Actief lid

Dec 7, 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi MoedervanSafia, bij mijn meisje heb ik niet het idee dat het verlatingsangst is. Gewoon heel veel moeite met in slaap vallen. Overigens voelt het laten huilen niet echt goed dus ben ik alternatieven aan het zoeken om iig het huilen korter te laten duren.

Share This Page