Zoontje is verzot op smeerkaas, maar echt gezond is het natuuirlijk niet. Ik neem zelf altijd smeerkaas van Slankie (en hij dus ook), maar er is ook ERU smeerkaas voor kids. Weet iemand misschien welke het gezondst (!) is?
Ik stond van de week in de winkel en zat met hetzelfde probleem! Ik zat te twijfelen tussen de gewone 45+ smeerkaas van de jumbo of de ERU smeerkaas voor kids. Heb de laatste genomen, er staat toch niet voor niets kids op haha
Ik geef heel bewust geen smeerkaas. Ik vind het idee dat het gesmolten blijft heel maf, er zit gewoon veel rotzooi in. Ze krijgt op brood af en toe zuivelspread.
Liefst geen, smeltzouten zijn geen jofele chemicalien. Liever iets als monchou of huttenkase ofo geven. Voor zuivel gld, hoe magerder hoe slechter, dus als iets slankie heet..
Geen smeerkaas. Ook in de kindersmeerkaas zit ontzettend veel zout en dat is gewoon niet goed. Niet voor volwassenen en zeker niet voor jonge kinderen! Fabrikanten weten dit trouwens dondersgoed. Ga maar eens op de verpakkingen van verschillende smeerkazen kijken: 9 van de 10 keer staat er gewoon niet op hoeveel natrium er nu precies in zit. Terwijl je dit op veel andere producten wel kunt terugvinden.
Anyway... Je vraag was welke beter is en dan is de kindersmeerkaas beter omdat hier iets minder zout in zit.
Hier gewone smeerkaas, die ik zelf ook eet. Vind dat sommige van jullie erg overdreven reageren met wat allemaal wel niet mag. Het gaat om een boterham met wat smeerkaas op, niet om een heel potje...
La vache quirit, of verse smeerkaas, cottagecheese oid. Gewone smeerkaas vind ik super ongezond. ( Want we doen allemaal ons best door niet te veel brood te geven, geen groenten uit pot, zoutvrij koken, geen zoute chips etc, en dan geven wij dus ook geen smeerkaas! )
mee eens..en zoals ze vanmorgen op het cb zeiden toen ik vroeg wat voor beleg mijn dochtertje al mocht hebben; het zijn net gewone mensen he
Dan ligt het er dus ook maar net aan wat je zelf op brood eet. Ik eet zelf ook geen smeerkaas omdat ik het niet gezond vind. Dan zou ik dat mijn kindje toch zeker ook niet hoeven geven omdat het net gewone mensen zijn
klopt en een keertje kan het geen kwaad maar toch is het goed om op je zoutinname te letten Zout | Voedingscentrum Maar dat is voor iedereen zijn eigen keuze. Zo let ik erop dat mijn kinderen niet te veel zoetstoffen binnen krijgen. Ik heb liever dat ze suiker binnen krijgen dan zoetstoffen. Puur en alleen omdat ik suiker wat natuurlijker vind als zoetstoffen (het is dus puur op mijn gevoel gebasseert en niet op onderzoeken etc).
Dat klopt. Maar de strekking van de opmerking van de cb mevrouw was meer dat je niet al te moeilijk moet doen. En wat je zelf eet, dat je kind dat in de meeste gevallen al heel gauw ook kan eten.
Ja, maar de strekking van volgens mij Koon en ook van mij is dus om zelf ook niet ongezonde dingen als smeerkaas te eten. Want er zit super veel zout in.