Zwanger? Zo ja, hoe lang?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door reneewittens, 22 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. reneewittens

    reneewittens Actief lid

    9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Hallo dames,

    Vanmorgen heb ik mezelf toch wel een beetje (veel) in de war gebracht met een digitale Clear Blue-test die binnen een minuut al op 'zwanger' sprong. Hoezo in de war? Dat zal ik even uitproberen te leggen:

    In de week voor Kerstmis heb ik een miskraam gehad. Het vruchtje kwam, na vier dagen heftige krampen en bloedverlies, af op 22 december. 2,5 week later (10 januari) had ik mijn eerste menstruatie weer. Volgens mij was het een echte menstruatie en geen restje van de miskraam. Mijn vriend en ik konden er dus vanaf dat moment weer voor gaan. Toen werd ik weer 2,5 week daarna (29 januari) ongesteld. Ik ging er vanuit dat mijn cyclus gewoon nog wat van slag was. Bij een normale cyclus zou ik aanstaande maandag (26 februari) weer ongesteld worden.
    Nu vroeg ik me van de week ineens af of die menstruatie van 29 januari eventueel een innestelingsbloeding geweest kon zijn. Tja...ik heb vakantie, dus tijd genoeg om mijn hersens te laten kraken ;)
    Over die eventuele innestelingsbloeding heb ik zelfs nog een topic aangemaakt op dit forum. Dat idee van die innesteling ontstond toen ik mezelf realiseerde dat die bloeding een dag of 5 na mijn eisprong begon. Nu is het ook zo dat ik sinds een paar weken erg misselijk ben, verhoging heb, af en toe duizelig ben en een stuk minder controle heb over mijn motoriek. (Loop overal tegenaan en laat alles uit mijn handen vallen.) Verder heb ik geen pijnlijke (.)(.) en ben ik niet meer moe dan normaal. Dat had ik bij mijn eerste zwangerschap wel, maar ik neem maar aan dat de verschijnselen per zwangerschap kunnen verschillen.
    Gisteren kon ik mijn nieuwsierigheid niet meer bedwingen en heb ik overdag al een test gedaan van het eigen merk van de DA. Toen stond er na 2 minuten nog niets, maar na 5 minuten toch wel een redelijk vette streep. Om het zekere voor het onzekere te nemen, heb ik er gisteren nog maar eens €20,- tegenaan gegooid voor zo'n digitale test. Scheelt een hoop onduidelijkheid, dacht ik. Binnen no-time gaf die test dus een duidelijk antwoord: zwanger!

    Vanwaar mijn twijfel? Nou, mijn NOD is dus eigenlijk pas over 4 dagen en nu al zo'n overduidelijke ZWANGER op de digi test. Mijn twijfel zit 'm vooral in of zo'n test niet een verkeerde conclusie kan trekken als je te vroeg test óf dat het antwoord nu twee keer zo overduidelijk is geweest omdat de bloeding van 29 januari idd een innesteling geweest is en ik nu dus al zo'n 6 weken zwanger zou zijn. Als dat zo is, flip ik ook meteen. Heb namelijk afgelopen week geverfd in huis. Bovendien wordt mijn koffiegebruik er tijdens mijn vakantie ook niet bepaald minder om. :oops:

    WAT DENKEN JULLIE? Ik wacht me smart op jullie antwoorden, maar ik ga nu ook gelijk ff de infolijn van Clear Blue bellen om te vragen of zo'n test ook positief uit kan vallen als je te vroeg test. Ik hoop dat jullie me wat meer duidelijkheid/zekerhid kunnen bieden. Alvast enorm bedankt!

    Liefs, Renée
     
  2. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi ik hoop voor je dat je zwanger bent dat zou echt super tof zijn!
    toch zou ik over een paar dagen nog een keer een test doen voor de zekerheid of misschien kan de huisarts je testen of doorwijzen naar het ziekenhuis voor een test.
    heel veel succes!
    groetjes esther
     
  3. reneewittens

    reneewittens Actief lid

    9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Zojuist Clear Blue gebeld. Daar geven ze aan dat een test nooit liegt, tenzij je vruchtbaarheidsmedicijnen gebruikt of tussen nu en 9 weken geleden een miskraam hebt gehad. Medicijnen gebruik ik niet en mijn miskraam is morgen 9 weken geleden. Wel heb ik twee weken na de miskraam bloed moeten laten prikken en toen al was het gehalte HCG in mijn bloed nihil. Zal het dan toch weer zover zijn? Durf nog niet echt blij te zijn, maar die vlinders in mijn buik kan ik toch ook niet echt tegen houden.
     
  4. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik hoop het zo voor jullie, maar ik zou zelf denk ik de huisarts bellen. Ik heb namelijk geen idee hoelang Hcg in je urine blijft zitten na een miskraam, en of dit dus een vals positieve test zou kunnen zijn.
    Om niet hellemaal in onzekerheid te blijven zitten zou ik dus naar de huisarts gaan en vragen om een inwendige echo, als er dan wat zit..... dan kan je het meteen zien :D

    Maar meid ik duim mee en hoop echt dat die clearbleu niet liegt, en eerlijk is eerlijk clearbleu liegt niet snel :D
     
  5. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    hoop voor je dat t raak is! Over dat schilderen nenz zou ik me niet zo druk maken, gebeurt wel vaker dat mensen in het begin niet weten dat ze zwanger zijn en nog gaan bungeejumpen ofz ;)

    Ik wist ook mijn eisprong niet vanwege mijn lange cyclus. Toen ik uitging van mn laatste menstruatie moest ik moet ongeveer 11 weken een echo laten maken. Ze konden ons Ukkie toen precies opmeten en weten zo hoever je bent. Ik was toen 9 wken en 1 dag en mocht 3 weken later terug komen en was idd 12 weken.

    Dus met een echo zien ze toch wel hoever je bent.
     
  6. reneewittens

    reneewittens Actief lid

    9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Pff, wat een dag! Heb ook maar even de VK gebeld. De assistente wilde even overleggen met de VK zelf en heeft me zojuist terug gebeld. De VK gaat er vanuit dat mijn laatste echte mestruatie op 10 januari was. Met name omdat de test nu al zo snel en duidelijk (de streep op de DA-test) een positief resultaat gaf. Bovendien gaf ze aan dat het zeldzaam is dat een test een positief resultaat geeft als je NIET zwanger bent. Anderson gebeurt wat vaker. Ik mag er dus gerust vanuit gaan dat ik zwanger ben. Normaal gesproken zou het ook niet zo duidelijk kunnen zijn 4 dagen voor je NOD. Het voordeel aan het hele verhaal is dan wel dat ik nu 6 weken (en een dag) zwanger ben. Na de miskraam de vorige keer scheelt dat toch al twee weken gespannen zijn.
    Nu heeft de assistente meteen een afspraak gemaakt voor een echo en een intake. De echo krijg ik, in verband met de bewuste miskraam, met 8 weken al. Dat wordt dus op 6 maart! Spannend...

    Ik moet zeggen dat ik nu toch wel blij durf te worden. Ook wel een beetje zenwachtig, want ik moet dus gewoon ook direct weer stoppen met roken...

    Durf nu best een banner aan te maken. Duimen jullie voor me?
     
  7. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hey duimen dat doe ik zeker voor heel veel succes 6 maart ik hoop het echt voor! en tja stoppen met roken je doet het ergens voor he! ik ben ook met zes weken gestopt en het lukt me nog steeds maar zodra het kindje er is neem ik toch wel weer een sigaretje denk ik stomhe haha.
    veel liefs esther
     
  8. reneewittens

    reneewittens Actief lid

    9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Zojuist mijn banner er weer opgezet. Word helemaal blij als ik 'm zie. Kan ook niet wachten om het aan mijn vriend te vertellen straks!

    Bedankt voor jullie reacties!
     
  9. mariekebalm

    mariekebalm Fanatiek lid

    31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Misschien bloedtestje om te kijken wat de concentratie hcg is? Anders ff afwachten tot je echo meis....Gefeliciteerd!
     
  10. reneewittens

    reneewittens Actief lid

    9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Nog even een vraagje: zegt de dikte van de streep op de test ook iets of niet? In de trant van 'hoe dikker de streep, hoe goger het gehalte HCG'? Dit omdat veel meiden op/vlak na hun NOD een héél licht streepje zien. Ben daar eigenlijk best wel benieuwd naar. Ook wel uit eigenbelang, natuurlijk. Nog steeds bezig met twijfel wegwerken ;) Ik had een redelijk vette streep.
     
  11. mesaana

    mesaana Actief lid

    15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    Ik had een enorme dikke vette streep en dat heeel erg snel. 5 weken na mijn ongesteldheid. Geen idee of dat wat voor jou duidelijker maakt, maar zo zat het!
     
  12. Hester

    Hester Niet meer actief

    Ik had op 3w2d een heel licht streepje die elke dag donkerder werd in de week daarna.

    Gefeliciteerd!
     
  13. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Spannend hoor! Maar denk ook dat je wel zwanger bent :D
     
  14. Patrieske

    Patrieske Bekend lid

    9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Bij mijn zoontje had ik ook vier dagen voor mijn Nod een positieve test. Ik weet nog dat ik toen ook gebeld heb met de servicelijn van Clearblue.

    Ook deze keer had ik gemakkelijk eerder positief kunnen testen zo duidelijk was de streep op de test op de dag van mijn Nod.
     
  15. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

    6Maart is al snel en dan zie je je kleine uk, spannend :)
     
  16. reneewittens

    reneewittens Actief lid

    9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    En, Patrieske, hoe lang bleek jij later zwanger te zijn? Ik ben namelijk heel benieuwd of ik dan nu vanaf 10 januari moet rekenen, en dus 6 weken zwanger ben, of dat ik vanaf de 29e moet rekenen en dan dus 3,5 week ben. Ach, het antwoord zal 6 maart pas gegeven kunnen worden. D VK ging naar aanleiding van mijn verhaal wel eerder uit van een zwangerschap van 6 weken dan van 3,5. Moet ook zeggen dat ik al twee weken een bollere buik heb. Maar misschien is dat wel allemaal psychisch... ;)

    Wel toevallig dat jij hetzelfde hebt meegemaakt zeg! Ben benieuwd naar je reactie.
     
  17. wiesje

    wiesje Actief lid

    21 okt 2006
    463
    0
    0
    wat gaaf! gefeliciteerd hoor...
    en lust je nog steeds koffie?
    vroeg ik mij af namelijk.. ;)
    geniet dr van meissie
     
  18. reneewittens

    reneewittens Actief lid

    9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Als je de vraag ove die koffie aa mij stelde: "JA!" Heerlijk zo'n bakje koffie. Ik moet zeggen dat ik dat bij mijn eerste zwangerschap ook nog steeds lekker vond, hoor! Ben gisteren wel uit eten geweest en heb toen gamba's besteld. Vind ik normaal erg lekker. Nu vond ik ze stinken en ik kreeg ze echt niet weg... :(
     

Deel Deze Pagina