Als ik straks weer ga werken zit ik een beetje met mijn dochter brengen naar mijn ouders. Zelf geen auto want die heeft manlief mee, lopen is net iets te ver en fietsen kan pas als ze kan zitten enzo rond de 8-10 maanden. Dus dacht ik aan de draagzak op de fiets, maar dit is natuurlijk niet echt veilig. Hoe denken jullie hierover? En andere tips om te vervoeren zijn welkom! Maxicosi op de fiets of fietskar heb ik ook al aan gedacht maar dat schijnt ook erg te hobbelen heb ik gehoord.
Bakfiets? Maxi cosi drager op de fiets of een fietskar? Ik heb zelf een fietskar en dat valt best mee hoor met hobbelen (je moet natuurlijk niet heel hard gaan fietsen) Een draagzak is erg onveilig naar mijn menig want je kindje zit tussen jou en het stuur en als je snel af moet stappen dan zit ze er tussen geklemt of erger! Is er geen mogelijkheid dat je ouders haar komen ophalen?
thx voor je reactie! Nee dat kan niet op bepaalde dagen wel maar niet op alle, mn moeder is zelf gastouder en heeft dus ook kinderen thuis. Wie heeft er ervaring met maxicosi op de fiets?
ik zou dus absoluut geen draagzak gebruiken op de fiets! vind dat levens gevaarlijk hoor stel toch dat je valt zeg. er zijn meerdere veiligere manieren: maxicosi achterop. fietskar. heb zelf geen ervaring met een maxi achterop maar de buuf wel,zal het haar is vragen
ja ik ken dus die maxi cosi dragers maar heb gezien dat je kindje dan erg heen en weer schudt. Snap jullie reacties wat betreft de draagzak, het is trouwens 10 minuten fietsen op een rustige weg. Maar eigenlijk lijkt met kleine kindjes geen een optie me helemaal veilig. Pfff lastig hoor ze zouden er eigenlijk wat op moeten uit vinden, ja de maxi cosi op de fiets maar vond dat er dus zielig uit zien zoveel als het heen en weer schudt
Ik heb gefietst met de draagzak en ik vond het heel goed te doen. Ik vond het niet minder veilig dan de maxicosi, maar dat is mijn mening.
Hier een babymee en het werkt echt perfect. Er zit goede vering op en daardoor valt dat "schudden" erg mee.
haha ja dat klopt maar zit een paar keer met het probleem dat ik dan met een fiets en een wagen zit beetje ingewikkeld allemaal
Wij hebben een fietskar maar ook die mag pas vanaf 6 maanden eigenlijk. Tot die tijd wisselde ik het af fietskar en draagzak. Natuurlijk bengt je kind vervoeren altijd risico's met zich mee, maar ja je meot toch wat.
Ik heb ook gefietst met de draagzak, ging best goed. Alleen ik ben hiermee gestopt toen hij ongeveer 5 maanden was, want hij werd steeds zwaarder en vond het toen een beetje eng worden. succes
Ik zou een baby-mee kopen en dan de keine daarin vervoeren, mocht je wel vallen dan heeft de baby de hele maxi-cosi om zich heen ter bescherming, immers dat is het doel van de maxi-cosi, met een draagzak heb je die bescherming niet.
ik heb ook gefietst met een draagzak wist niet dat het zelfs verboden is! je kan er dus een bekeuring voor krijgen. vond het achteraf ook niet echt veilig want vooral met op en afstappen zit het stuur in de weg en als je ineens moet remmen ofzo is het best wel gevaarlijk. ik zou ook voor een maxicosi achterop de fiets gaan. je kind zit veilig en stevig in de maxicosi dus als die een beetje schud is het niet zo erg.
Je man die je kindje vroeger naar je moeder brengt? Draagzak zou ik absoluut niet doen. Wil niet weten wat er met dat ruggetje gebeurt als je tegen je stuur klapt door iets onverwachts. Er zijn toch ook van die fietskarren waar de maxi cosi in kan?
Gaat hij al doen, het gaat om het halen ik ben al best vroeg klaar met werken, tsja ik vind de meningen erg verdeeld, het is misschien wel een risico maar dat is de rest ook vind ik. Enne verboden joh? wat raar is toch je eigen verantwoording
Er zijn wel meer dingen verboden wat eigenlijk je eigen verantwoording zou moeten zijn (autogordel dragen bijvoorbeeld). Ik zou voor een babymee gaan of lopen, fiets aan de hand en Lieke in de draagzak.