9 maanden na bevalling nog steeds last van stuitje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bries, 20 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bries

bries Lid

21 okt 2007
    26
    0
    0
    Hoi,

Eindelijk ben ik weer eens begonnen met sporten, en merk dat ik steeds na het fietsen (vrij intensief op hometrainer, of op de gewone fiets) last krijg van mijn stuitje.
    Het is geen zadelpijn of zo, maar echt precies zo'n gevoel als in de weken na de bevalling. Vooral als je dan op een zachte ondergrond gaat zitten/liggen (bank of bed). Tijdens het fietsen of bij andere sporten heb ik nooit last. Het gaat meestal na 2 dagen weer over, maar ja, dan ga ik weer sporten en dan heb ik het weer voor 2 dagen.

Komt dit daadwerkelijk nog van de bevalling die al 9 maanden geleden is, en zo ja, gaat dit nog weer over ooit? En zou je hier bij een evt volgende bevalling ook weer last van krijgen omdat het een zwakke plek is?

thnks Brigitte

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Brigitte,

het komt inderdaad wel voor dat het na de bevalling een zwakke plek blijft. Er is niet echt een oplossing voor, soms kan de fysio/osteopaat er wat mee, maar meestal blijft het een plek die je qua bewegingen enzo in de gaten moet blijven houden. Niet altijd hoeft dit te betekenen dat je er bij een volgende zwangerschap meer last van hebt, maar het kan wel.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina