Goeiemorgen, Misschien kunnen jullie mij helpen. Met 24 weken zwangerschap stond ik smorgens op met een knetterharde buik, hoofdpijn, duizelig, misselijk en slecht zien. De vk gebeld want ik schrok er erg van. Ze dacht aan zwangerschapsvergiftiging. Na controle bij de VK en gyn. geen zwangerschapsvergifting gelukkig! mooie bloeddruk en geen eiwwitten in urine. Moest veel rust nemen... Intussen nog heel veel harde pijnlijke buiken (morgen 32 weken) en sinds gisteravond weer zo'n slecht zicht. Wazig en het draaid mee op mn gezichtsveld alsof je dronken bent ofzo, hoofdpijn is er ook weer. Mijn bloeddruk is altijd 120/65 geweest dat is perfect. weet bijna zeker dat het geen zwangerschapsvergifting is, maar wat dan.... liefs linda
Hoi Linda, in de zwangerschap kan er op veel plaatsen oedeem ontstaan (vochtuittreding) Dit gebeurt ook wel eens bij je oogzenuw en daar kun je minder goed van zien (meestal maar aan 1 kant). Dit trekt meestal vanzelf weer weg, maar is wel een nare ervaring. Probeer veel te blijven drinken, zeker met dit weer. Als je nog steeds hoofdpijn hebt kun je je vk even bellen om je bloeddruk en je urine te laten controleren. Groetjes Brigitte