te dik? geen eisprong?

Discussion in 'Zwanger worden' started by namida, Dec 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. namida

namida Actief lid

Oct 25, 2012
    224
    0
    16
    Hoihoi,

Komt jullie dit onderwerp bekend voor?
    Ik weeg 90 kilo en ben dacht ik 1.69m.
    Ik krijg sinds ik gestopt ben met bv geen ongi, dus ik neem aan ook geen ei. Dat was 1e week augustus. En natuurlijk tijdens bv ook niet ongi geweest.

Heeft het er inderdaad mee te maken dat je te dik kan zijn?
    hoe zit dat dan?
    Heb wel al 3 kindjes, maar een 4e is zeker welkom;).

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Overgewicht kan een negatief effect hebben op je cyclus. Je hormonen kunnen door je overgewicht beinvloed worden, waardoor ze niet meer in balans zijn. Als je hormonen niet in balans zijn, kan het je cyclus in de war schoppen. Het kan, maar het hoeft niet. Er zijn ook genoeg vrouwen met overgewicht die wel een mooie cyclus hebben.

Soms helpt het al om 5-10% van je gewicht af te vallen. Dus je zou het kunnen proberen, wie weet komt het dan weer op gang.

3. MMarinka

MMarinka Actief lid

Feb 17, 2011
    308
    0
    0
    Verpleegkundige
    Leiden
    #3 MMarinka, Dec 28, 2013
    Last edited: Dec 28, 2013
    Hoe oud ben je als ik mag vragen?? (ivm je BMI)?? En ben je veel aangekomen na je laatste zwangerschap??
    Voor ik zwanger werd van mijn eerste kindje had ik een BMI van 27,2 (net uitgerekend :D) en had ik ook een eisprong.

Natuurlijk heeft het invloed!

4. Doom8

Doom8 Bekend lid

Aug 7, 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben ( jammer genoeg) van hetzelfde gewicht... nog geen kindje helaas. Weten sinds 2 weken dat vl trager zaad heeft. Maar ik heb een zeer stabiele cyclus met duidelijke lh pieken. ..

5. LCLL

LCLL Bekend lid

Jan 14, 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Overgewicht kan idd nadelige gevolgen hebben voor je cyclus maar dat hoeft dusbzeer zeker niet. Zou het kunnen dat je na je 3e bevalling een te traag werkende schildklier hebt? Dat heeft namelijk ook alles met hormonem te maken die zorgen voor een (regelmatige) cyclus.

6. Michiee

Michiee Niet meer actief

Ik zou idd je schildklier testen kijken hoe goed die zn werk nog doet.

Miss beetje stom om dit in jou topic te vragen maar als je te dun bent heeft dat ook nadelige gevolgen ?
    Ik ben 1.66 en 48 kg ...door ongewenst gewichtsverlies

7. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Hoi Namida, ik denk niet dat je 'overgewicht' de oorzaak is hoor... ik woog 88 kg bij 1,64 en ik was in de eerste ronde zwanger van de 1e. Nou verschilt dat misschien per persoon maar volgens mij moet je ernstig overgewicht hebben wil het invloed hebben. Ik heb zelfs 125 kilo gewogen en had gewoon nog een eisprong... misschien eens langs de huisarts?

8. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ja dat kan zeker, als je te weinig weegt kan je lichaam geen energie steken in het hebben van een eisprong. Mijn zus heeft anorexia en heeft al heeeel lang geen ei meer omdat ze te weinig weegt. Misschien ook ff naar de huisarts voor advies?

9. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

Aug 25, 2013
    1,916
    0
    0
    Ik blijk pcos te hebben kan ook met overgewicht te maken hebben

10. Michiee

Michiee Niet meer actief

Ja precies
    Ik loop al bij de ha die weet ook van mn gewichtsverlies en de wens om weer zw te worden.
    Ik bleef een aantal maanden hangen op 51 kg dus ik was allang blij maar plotseling was het 48.6 ...schrok me rot
    In t nieuwe jaar moeten we weer heen
    Er is helaas nog geen duidelijkheid waarom ik gewicht verlies zondar dat ik wat doe en ondanks dat ik goed en veel eet.

De ha zegt dat sommige vrouwen dat hebben na hun eerste bevalling. ...

11. RSL

RSL Fanatiek lid

Oct 16, 2008
    2,352
    42
    48
    Overijssel
    Ik heb zelf ook erg flink overgewicht.. maar mijn cyclus is aardig regelmatig...(al lukt het zwanger worden hier nog niet)
    Maar anders gewoon eens laten onderzoeken!

Succes

Share This Page