Hallo allemaal, Ons meisje gaat niet graag in bad, eigenlijk al vanaf het begin niet. Ze heeft dan hele gespannen vuistjes, kijk wat angstig en soms huilt ze. We hebben al vanalles geprobeerd: minder warm water, samen in bad, veel water, weinig water (zodat ze de bodem voelt), speelgoed in bad. Niets helpt, ze is altijd gespannen. En dat terwijl het voor de rest een heel ontspannen en vrolijk kindje is dat zelden huilt. Ik wil het badderen fijner voor haar maken maar weet niet hoe. Iemand hier ervaring mee of een oplossing? Thnx! X Lara
Hier zijn onze dochters vrij snel mee onder de douche gegaan. De jongste is amper in bad geweest (en houdt er nu dus ook niet van ). Mss een optie om dit ook eens te proberen, samen douchen?
Geen ervaring, maar probeer eens samen te douchen? Dan houd je haar vast en misschien vindt ze dat wel fijn. Misschien voelt ze zich een beetje onveilig in bad. Heeft ze een eigen badje of gaat ze in het grote bad?
Douchen heb ik nooit geprobeerd maar kan ik eens proberen Smeren jullie dan eerst met zeepvrije wasgel? Worden ze dan niet heel glibberig? En hoe voorkomen jullie dat ze water in het gezicht krijgen? Dat vind ze nl helemaal niet leuk :-/ @Nescio eerst ging ze in het kleine badje, nu in het grote bad. Maar haar reactie was bij beiden hetzelfde, maakt dus geen verschil.
Bij ons werkte de tummy tub ook beter dan het badje..Vond ze echt veel fijner! Mee onder de douche hebben we in het begin ook veel gedaan.. Inmiddels gaat ze ook gewoon in het babybadje (hebben geen groot bad) of in het Bibabadje.. Nu vindt ze het wel prima, maar ze kan inmiddels zelf zitten en staan en omdraaien etc. Overigens zodra we haar eruit halen ook geen protest.. Geloof ook niet dat ze stapelgek is op haar bad...
Ons meisje heeft ook echt een hekel aan in bad gaan, gebalde vuistjes, huilen en nijdig van zich af schoppen. Wij nemen haar gewoon mee onder de douche vind ze heerlijk en heb nu een mini opblaasbadje gekocht waar ik naast ga zitten en dan haar in mijn armen neem in het badje en dat vind ze wel leuk.
Als ik mijn dochtertje meeneem onder de douche zeep ik haar eigenlijk nooit in. Met water alleen wordt ze ook schoon Ik hou haar dan vaak met haar buik tegen de mijne en laat dan voorzichtig haar rug onder de stroom door. Op die manier krijgt ze geen water in dr ogen. Maar de tummytub vindt ze hier ook ontzettend leuk. Ze probeert erin te staan en springen, dus echt lekker rustig wassen wil niet! Nu vindt ze het gewone kinderbadje ook geen ramp. Het is een beetje een waterratje geloof ik ^^
Hier maakte een badzitje voor in het babybadje alle verschil. Ik merkte aan de oudste dat ze bang was om te vallen, toen ik uit nood dan maar samen met haar ging douchen en ze helemaal verstrakte toen ik 1 hand losliet om zeep te pakken. Met badzitje ging het top. En anders misschien een aquasling?
Dacht eerst toen ik t las dat het misschien de houding was..... Liggen. Zou dus de douche proberen of een tummytub/ grote emmer. Als ik douche met mijn baby dan neem ik hem op de arm mee met zijn buikje tegen me aan. Zou kan ik met de andere hand een beetje inzepen. Gewoon eerst met iemand erbij proberen en je wordt vanzelf handig! Als ze de douche dan fijner vindt...... Persoonlijk vind ik het zelf ook makkelijker/ sneller dan een badje.
Mijn zoontje had ook een gruwelijke hekel aan het badje, krijsen, schreeuwen en dat al vanaf het begin. Wij gingen samen met hem douchen en zeepten hem niet in, zo vies wordt hij toch nog niet. En nu in de tummytub, dat vind hij geweldig.