Grote rode vlekken. Herkent iemand dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ddana, 19 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Hallo, mijn dochter werd vanochtend wakker met een grote rode vlek op haar bovenbeen. Ik dacht dat het een "ligplek" was en heb het even laten rusten. Na twee uur was de plek van haar bovenbeen weg en zat het op haar bil. Na haar slaapje waren de vlekken weg. Toen ik haar naar bed wilde brengen had ze twee vlekken. Op haar andere been en op haar andere bil :(
    Ik heb de huisartsenpost gebeld en die zien geen reden om langs te komen.
    Het zijn rode, warme vlekken. Heeel klein beetje verdikt. Aan de randen roder dan in het midden. Ze is opgewekt, heeft geen koorts, is wel voor het eerst in haar leven goed verkouden.

Herkent iemand dit?

Bijgevoegde bestanden:

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Jeukt het ook?
    Ik heb zelf eens netelroos gehad, dat zijn jeukerige rode vlekken die zich verplaatsen over je lichaam. Volgens de huisarts was het een reactie op een griepvirus, dus als ze verkouden is zou het zoiets kunnen zijn.

3. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Een allergische reactie op iets? Hier heeft ze zoiets van kiwi gehad (schijnen berucht te zijn voor allergische reacties).

4. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Het lijkt niet te jeuken maar muggenbulten die had ze ook niet echt door. Het enige nieuwe wat ze gisteren gegeten heeft is dat ik de boullion voor de soep met mergpijp getrokken had ipv de blokjes die ik normaal gebruik.

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Enigszins vergelijkbare vlekken krijgt mijn zoontje inderdaad als hij iets gegeten heeft waar hij allergisch voor is (melk, mandarijn, kiwi, etc). Maar ze zijn dan wel kleiner. Soms zijn het er zoveel dat ze samen klonten tot een grote vlek, maar die is dan weer nooit zo mooi rond als deze.

Kenmerkend voor de vlekken van mijn zoontje is dat ze wisselend kunnen opkomen (van een uurtje na het eten tot een paar uur na het eten), maar ook weer snel kunnen verdwijnen (een paar uur later).

6. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Vanochtend had ze weer een nieuwe vlek die ook alweer aan verdwijnen was. Voor haar slaapje had ze weer een nieuwe op haar arm die ze twee keer aangewezen heeft. Ik ben voor de zekerheid aan het bijhouden wat ze eet. Gelukkig voelt ze zich ok.

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn oudste had toen ze wat jonger was soms last van exzeem, wat zich meestal openbaarde in grote rode plekken. Deze verdwenen weliswaar niet zomaar, maar waren wel heel vaak bijna niet te zien (geen rode kleur). Je kon dan echter nog wel een verdikking voelen. Zou het zoiets kunnen zijn of ziet het plekje als de vlek weg is er echt gewoon helemaal normaal uit?

@off-topic: 1,5 en nu pas voor het eerst echt verkouden :$ Wow! :)

8. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Als de plekken wegtrekken verdwijnt eerst de warmte dan verdikking en de roodheid (midden eerst, randen laatst) . Ik vind het zo vaag.. het lijkt er ook op dat de plekken niet nog eens op dezelfde plek terugkomen. In elk geval deze middag niets meer gehad dus hopelijk is het weer voorbij.

@offtopic: ja bijzonder vind ik het:D. Ze zit niet op de opvang dus dat zal schelen maar ze heeft toch al behoorlijk wat groene snottenbellen geknuffeld ;) sterk gestel hoop ik;)

Deel Deze Pagina