9 maanden sprong hellllp ons nou.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MariamZ, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ik word echt knettergek knettergek knettergek van die 9 maanden sprong. Ze wil niet meer alleen spelen, niet meer eten of slapen. Hoelang gaat dit nou duren!?

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Uhm tja hier heeft het dik 4 weken geduurd, en niet alleen overdag VOORAL 's nachts.....gillen, gillen, gillen, en niet willen slapen. Wat je kan doen.....weinig! Het voor jullie allemaal zo makkelijk mogelijk maken, dat betekende hier 's nachts bij ons in bed slapen, en zo van het ene op het andere moment sliep ze weer door en was alles voorbij.....tot de volgende sprong, tand, verkoudheid, griep ect om de hoek komt kijken.
    Wat ik geleerd heb 'go with the flow' pittig ik weet het maar maak het jullie zo makkelijk mogelijk en geef haar wat ze nodig heeft, jullie!
    Succes meid en bedenk het is een fase het gaat echt weer over.

3. Witteroos84

28 feb 2012
    63
    0
    0
    Alkmaar
    Hallo, ik wil even ervaringen delen met moeders/ouders die ook een baby hebben rond 9 maanden.. Mijn zoontje is 5 november 9 maanden.
    Hij krijst heel erg als we hem in bed leggen te slapen.
    Is dit een sprong? Hij heeft nog geen tandjes. Laten huilen, om de 5 minuten 'troosten' werkt niet..

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Absoluut geen tips, ze is er doorheen gewandeld. Eerste 4 tandjes zonder huilen doorstaan. Nu met 11 maanden wat aanhankelijker en ik geef daar aaan toe, dus lekker ff tutten want het zijn moment opnames en niet daaaaagen achter elkaar. Ik ben ook consequent dus ik "straf" ook als ze bijv aan de oven zit (= weghalen en zeggen: nee, dat mag niet.)

Het enige wat ik kan meegeven: verlatingsangst serieus nemen!!! Het is heftig en door het serieus te nemen heb je al veel gewonnen. Laat het een beetje los, eventueel mss in bed nemen of iets met jouw geur bij haar in bed leggen.

Edit: gezonde kinderen hongeren zich niet uit! Ws kan ze het hebben dat ze minder eet en haalt ze het later weer in. Ik zou wel ff dubbelcheck doen ivm tandjes, spruw, oorpijn, etc.

5. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ok bedankt mensen. Dit heeft ze idd ook 4 weken maar het eten van fruithapje en fles doet ze een paar dagen. Spruw heeft ze niet al gecheckt. M'n moeder zei tandjes maar k zie nog geen verdikking boven in haar mond. Pff nou k wacht het even een week af dan moet het voorbij zijn als k oei ik groei moet gaan geloven

6. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Mijn tips waardoor ik het een beetje volhoud:
    - Zetpil voordat je haar in bed doet (vermindert de pijn)
    - Ik heb een kussen bij haar in bed waarin mijn geur zit
    - overdag als ik vrij ben en ze slaapt, ga ik ook slapen om een beetje kracht te sparen
    - Gengigel tegen doorkomende tandjes (Had eerst dentinox nou waaaardeloos)!
    - Uithuilen heeft toch geen nut! Maakt het alleen maar erger! als ik haar 10 min laat huilen, ben ik twee uur weer bezig met troosten
    - Ik heb een lekker warm extra dekentje op haar bed gelegd, waardoor ze het lekker warm krijgt
    - HEEL VEEL GEDULD! (pfoe pfoe)
    - Vast ritme helpt bij mij ook een beetje.
    - Laat haar overdag gewoon toch wel slapen, anders is ze oververmoeid, ook al gebruik je de kinderwagen of maxi cosi! Probeer vanalles uit!

Verder heel veel succes :)

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    tja na de 9 maanden sprong komt de 11 maanden sprong en met een beeeeetje geluk lopen die gewoon in elkaar over

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kan lang duren, dus stel je daar op in. Geef mee en dan is het het snelste weer over.
    Heb je al een doek of ergonomische drager? Dat maakt fases als deze wel een stuk dragelijker namelijk :) (sorry voor de woordspeling ;))

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Verlatingsangst. En dat wordt vaak erger als je ze laat huilen, dus lekker troosten en bij je nemen en desnoods slapend in bed leggen, (bed evt even verwarmen met een kruik, zodat ze niet wakker schrikken van een koud bedje, als je ze weglegt).
    Gaat weer over :)

10. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    9 maanden sprong kan een pittige zijn.
    Overdags ging het wel, geen probleem. Maar zodra ze savonds naar bed moest, begon ze standaard na 30 minuten slaap te huilen. Ik liet haar gewoon 20 minuten huilen, en na die 20 minuten ging ik er heen. Eerder niet.
    Klinkt hard, maar dat werkt gewoon het beste. Ik beloofde haar dan bij het in bed leggen dat ik ''straks'' weer even bij haar kwam kijken.
    Heeft al met al maar 5 dagen geduurd ;)

Nu zit ze in de 13 maanden sprong, die overigens doorloopt naar de 15 maanden sprong.
    Maandagavond weer huilen na 30 minuten. Ik heb gewoon hetzelfde gedaan als met de 9 maanden sprong.
    En ditmaal heeft het maar 3 dagen geduurd ;)
    Dus het is zeker niet bij ieder kindje zo dat je direct aan het huilen moet toegeven.
    Succes, het gaat weer voorbij, maar jij bent degene die het beste weet of kan zien, wat je kindje nodig heeft.
    En daar moet je wat mee doen.

Deel Deze Pagina