9 maanden sprong of karaktertje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stelpie, 23 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stelpie

stelpie Actief lid

22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wie herkent dit?

Baby van 10 maanden (gecorrigeerd 9), is al weken heel erg eenkennig en aanhankelijk. Ze wil absoluut niet meer alleen spelen. Als iets haar niet zint zet ze het op een gillen. En ze gilt hard! Negeren zorgt ervoor dat ze alleen maar harder gaat gillen.

Probleem vind ik is dat ze ook niets zelf wil doen als in ontwikkelen. Ze wil dat papa en mama haar overal bij helpen, en als we haar niet helpen gaat ze dus heel heel hard huilen met echt mega tranen.

Ik ben echt een beetje op. Ook omdat ze nog niet kan kruipen, en niet zelf kan gaan staan. Is dit een sprongetje? Ik herken m'n lieve dochter bijna niet meer terug. En ze wil absoluut niet alleen spelen wat tot gevolg heeft dat ik meestal een gillend kind bij me heb. Tenzij we naar buiten gaan in de kinderwagen en ze een beetje rond kan kijken maar zo ontwikkelt ze natuurlijk ook niet als ze altijd maar zit.

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Ja! vreselijk vermoeiend maar er komt een eind aan hoor. Hier was ze zo gefrustreerd rond 7/8 mnd en toen ze kon kruipen/tijgeren was dit over. nu is ze weer gefrustreerd want ze wil de hele dag lopen (maar dat kan ze niet alleen..) fases!

3. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Verlatingsangst denk ik? Wel serieus nemen hoor (niet dat ik zeg dat je het NIET doet, maar ik lees wel dat je schrijft dat negeren niet helpt). Gaat over... :)

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Loopt ze met sprongen mee met de geboorte datum of met gecorrigeerde leeftijd?

Onze uk is 5.5 week te vroeg geboren en zit meer met de geboorteleeftijd.de laatste (8.5) maand begon weken eerder en duurde 6 weken!

Dus of nog van de 8.5 maand sprong als je al hebt over de tijs dat het al duurt.(dan gecorrigeerde leeftijd) of begint al met de 11 maanden.al denk ik eerder de eerste.

5. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja is echt een sprong! Hier hebben we precies hetzelfde gehad rond die leeftijd. Als ze wakker was, kon ik niets anders doen dan haar aandacht geven, anders was het gillen, jammeren, zeuren en al. En ineens was het weer over en was ze weer haar eigen lieve ikje :).

Ik heb er maar aan toegegeven, veel op pad gegaan, samen gespeeld en haar vooral helpen met dingen wat ze wilt. Kijk in het oei ik groei boek welke sprong het is en ga aan de slag met alle tips daaruit, kan vaak helpen om sneller uit een sprong te komen. En af en toe even tijd voor jezelf nemen is ook heel belangrijk in deze periode ;)

6. stelpie

stelpie Actief lid

22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Ik ga er maar van uit dat het een sprong is en dat ie bijna over zou moeten zijn!

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Sinds mijn laatste bericht zet uk het ook op het gillen. Ook tijdens eten of spelen en zelfs op schoot.erg irritant! Nu 9 maanden en 1 week (gecorrigeerd (8 maanden)

De sprong heeft hij al gehad toen hij 8.5 maand niet gecorrigeerd had.duurde 6.5 week!

Iemand tips?

8. stelpie

stelpie Actief lid

22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring is dat V. Beide sprongetjes meepakt. De ongecorrigeerde sprong duurt hier vaak een week max en de gecorrigeerde sprong duurt echt zo lang als in oei ik groei. Of het beide sprongetjes zijn weet ik niet maar dot was me wel opgevallen.

Hier ging het gistermiddag opeens wat beter, en vandaag heeft ze ook lekker gespeeld dus ik heb hoop!

Deel Deze Pagina