Wanneer sofienummer ontvangen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Brien24, Apr 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Hoi

Is er iemand die weet wanneer je voor je baby een sofinummer ontvangt??

Groetjes

Brien

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Wij kregen 'm gelijk toen m'n man bij de gemeente aangifte van d'r geboorte had gedaan. Stond op alle papieren die hij toen meekreeg, misschien kun je daar eens op kijken? Het heet tegenwoordig geen sofienummer meer, maar Burger Service Nummer. Wij hadden 'm nodig om onze dochter bij onze ziektekostenverzekering op te zetten.

3. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Je hebt hem idd nodig voor je verzekering. Hier kwam hij met de post een week of 2 na aangifte volgens mij.

4. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Nee daar heb ik al opgekeken. Ik ben namelijk niet in me eigen gemeente bevallen. Weet ook niet waarheen ik moet bellen om te vragen waar het sofienummer blijft. Hoor van iedereen ow die kreeg ik na 3 a 4 weken en wij hebben nog niks. Ga morgen maar de gemeente bellen of hun wat weten

5. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Ze zeiden bij de zorgverzekeraar dat ik hem niet nodig had mag hem ook later doorgeven. Maar we willen zo graag een bankrekening voor hem openen voor ze spaarcentjes enz
    en we zullen hem vast nog wel ergens voor nodig hebben

6. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Mmm, de dames die bij mij op zaal lagen in het ziekenhuis hadden 'm ook op hun papieren staan (terwijl zij ook niet in hun woonplaats waren bevallen). Dan weet ik niet waar je 'm zou kunnen krijgen. Om een bankrekening te openen hadden we geen BSN nodig, daarvoor moesten we juist de papieren van de gemeente laten zien, om te bewijzen dat onze dochter op ons adres woonde. Haar identiteitsbewijs was hiervoor niet voldoende, omdat daar geen adres op staat. Mocht je van plan zijn een ID bewijs aan te vragen voor je zoon (ivm bijvoorbeeld vakantie) dan staat daar automatisch ook het BSN op.

7. Barbapapa

Barbapapa Lid

Jun 11, 2008
    63
    0
    0
    In welke gemeente heb je de geboorte van je baby aangegeven? Daar is hij/zij dan geregistreerd en daar zouden ze je als het goed is ook het sofinummer moeten kunnen mededelen (en je een brief moeten hebben gestuurd).

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is nu het burgerservicenummer... misschien dat je het daarom niet kunt vinden. Voor je BSN nummer kun je bellen met de belastingdienst! (Succes met verbinding krijgen ;) )

9. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

Jan 22, 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Wij kregen deze ook niet meteen mee maar kregen deze binnen 7 dagen thuisgestuurd.

Je moet je baby binnen 15 dagen opgeven bij de verzekering en dat weten ze ook bij de gemeente dus deze krijg je wel ruim optijd.

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Wij hebben aangifte gedaan in het ziekenhuis want dat kan hier. Een paar dagen later ontvingen wij hier de stukken van, van het gemeentehuis.
    En een week later de brief voor het aanvragen van kinderbijslag en tevens zijn sofinummer.

11. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

Dec 29, 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Wij kregen het gelijk bij de aangifte. (Iris is ook niet in onze woonplaats geboren)
    Ik wist ook niet dat we het al hadden, maar het CB vroeg er pas naar en zij zeiden dat het op de aangiftepapieren stond.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik had er nooit zo bij stilgestaan, maar ik zag Eva's bsn voor het eerst op haar zorgverzekeringspas. Ik had Eva een paar dagen na haar geboorte aangemeld bij de verzekering met haar naam en geboortedatum en CZ heeft dat nummer blijkbaar kunnen achterhalen. En het zal wel op de aangiftepapieren staan, geen idee eigenlijk...

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

na een dikke maand. per post kreeg ik die opgestuurd.

14. Gewoon je eigen gemeente opbellen, zij moeten de persoonsgegevens naar je opsturen.Ze krijgen het als het goed is door van de gemeente waar je kindje is geboren.(zo ging het bij mij tenminste)In de persoonsgegevens staat dan ook aan welke instanties de geboorte van je kindje al is doorgegeven.

Dus mijn tip is: gewoon bellen naar je gemeente!

Share This Page