Ik sta op het punt een jasje te kopen voor mijn zoontje. Maar ik wil dat online doen via bol.com dus ik kan niet passen. Retour kan nadien natuurlijk wel maar liever vermijd ik natuurlijk die rompslomp... Mijn zoontje wordt de 17e 6 maand, weegt nu een kleine 7 kilo en is zo'n 66cm groot schat ik. Nu wil ik dus graag een jasje waar hij mee kan doen tot de herfst. Is het dan verstandig een maat 74 te kopen volgens jullie? Ik heb hier weinig ervaring in en daarom dat ik hier eens even wilde horen...
Ik denk dat je beter een jasje gewoon 1 maat groter kan kopen en tegen die tijd een nieuwe, anders wordt het jasje wel erg groot, denk je niet? Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar dat is wat ik zelf gewoon doe. Ze zijn hier nu 7 maanden en ben met hun 4e jasje bezig. Ik weet zeker dat ze deze maat 74 in de herfst niet meer passen dus als je er echt tot de herfst mee wilt doen dan moet je wel echt een paar maten groter nemen.
Mijn ervaring is dat het helemaal afhangt van het merk. Hier heb ik een jasje maat 74 gekocht toen ze nog in 68 zat en die paste ze met 9 maanden niet meer. Terwijl ze tot een maand geleden (11,5 mnd) nog een jasje mt 68 aanhad. Ook heb ik nog een geweldige winterjas hangen maat 74 die ze nog steeds niet goed past. Hij is te groot en stug dus zit niet lekker. Ik zou toch twee maten bestellen en kijken hoe hij valt.
Ja in t-shirts en broekjes zit hij in 68, dus daarom dat ik dacht dat een 74 in jas toch wel zou nodig zijn om er nog wat plezier aan te hebben...
Ik zou inderdaad 74 bestellen en dan is 't gewoon afwachten hoe lang hij er mee kan doen. Zo doe ik het voor m'n dochtertje in elk geval wel. Ze draagt nu 68, zomerjas bestel 'k 74 (andere zomer kleding ook).
Ik weet niet of het een duur jasje is..maar tot de herfst duurt nog een tijd natuurlijk! ik zou zelf dan voor 2 jasjes gaan (ook ivm maten) of 1 vestje voor de zomer Toen R uit z'n winterjas groeide had hij maat 68..we kochten een dunner jasje..Hij moest maat 92 nemen dus zeker allee maten zijn niet hetzelfde!
Ja tot de herfst is ruim genomen hoor... Het dient echt als zomerjasje voor op de frissere dagen. Ik ga hem bestellen alleszins.
Ik zou inderdaad 74 doen. Tenzij het een merk is wat klein valt dan zou ik miss een maatje groter doen. Mijn zoontje is de 17e 6 mnd en weegt ruim 8 kilo en is iets van 68 cm. Ik heb net een vestje gekocht in maat 80 (twijfelde tussen 74 en 80 maar toen bleek 74 al uitverkocht) en daar kan hij denk ik wel tot de herfst mee toe. Merk valt normaal, zoontje is vrij fors en breed van boven.