verzadigd na het flesje?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Sweetlakecity, Apr 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Ik wil mijn dochter aan het flesje laten wennen en dat ze ook verzadigd na het flesje is.
    maar...t lijkt wel alsof ze daarna altijd nog slokjes wil hebben bij mij.
    ze wordt boos en rood in me man zijn armen en als ze bij mij is gaat ze zoeken om nog even bij te tanken bij mij of gewoon even wat slokjes te doen.
    In bedje leggen lukt niet of afleiden want ze moet en ze zal.
    iemand tips?

Over 6 weken ga ik weer werken en zal ze echt bij de gastouder moeten drinken uit een flesje. En dus ook daar verzadigd zijn.

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Dat herken ik.... hier kwam dat omdat de zuigbehoefte dan nog niet was bevredigd. Uit een speentje kwam de melk te snel. Ook al gaf ik 180 ml en had nog niet gekolfd, dan kon hij rustig nog 2 borsten daarna leegdrinken. Ik ben daarom ook gestopt met gekolfde melk 's avonds. Want ik had dan een voeding opgemaakt en na een extra drinkronde kreeg ik niet meer die vervangende 180 ml gekolfd voor het kdv de volgende dag (had vanwege lange tijd spruw ook geen enorme voorraad kunnen opbouwen).

Mocht je het flesje wel willen aanhouden, dan zou je een kleiner speentje kunnen proberen (sowieso nummer 1 gebruiken) en daarna eventueel een speentje om na te sabbelen. Hier werkte alleen de Nuby speen met zo'n flexibel schildje, dat imiteert de borst het beste. Tegenwoordig heb je ze ook van Tommee Tippee.

Maar ze gaat pas over 6 weken naar de gastouder. En daar is ze - neem ik aan - alleen overdag. Probeer dat flesje dan wat eerder op de dag en geef voorlopig alleen de borst 's avonds. Nu is ze nog zo klein en wil denk ik de dag 'verwerken' en dat gaat gewoon beter aan de borst. Die is namelijk meer dan alleen voeding en biedt ook troost, geruststelling en maakt het slapengaan makkelijker. Er zijn nog genoeg momenten om 's avonds een flesje (gekolfde) melk te kunnen geven.

edit. Ik zit net te reken en ze is pas 6 weken oud. Een bekende regeltijd en misschien is ze je productie aan te opvoeren. Daarom denk ik helemaal dat het verstandig is om voorlopig even de borst alleen te geven. (vooral 's avonds en 's nachts, want dan is het prolactinegehalte het hoogst en voer je makkelijker je productie op). En om de dag een flesje overdag (of 's ochtends). Kan je man dat nog mooi doen voor hij naar zijn werk gaat en kan jij rustig kolven.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoihoi,

dat ze bij je man het flesje niet wil, zegt niets over hoe het bij de gastouder/KDV gaat hoor, ;)
    Hier was het pas vorige week dat ze op haar papadag eindelijk de fles fatsoenlijk pakte, maar bij de gastouder drinkt ze als een tierelier!

Overigens is wat appeltje zegt ook helemaal waar: eind van de dag is niet de beste tijd om te oefenen, (gaf hier ook het meest verzet).
    En idd: als je in wat regeldagen zit, is de fles ook even niet zo handig.
    Ik heb hier trouwens een tijdje dan toch wel 's avonds dat flesje gegeven, maar dan clusterde ze tussen 4 en 7 en dat hielden m'n borsten gewoon niet bij, zat ik met beurse tepels tot en met :( Toen ben ik het zo gaan doen dat ze de eerste keer dat ze zich dan meldde een flesje kreeg, daarna de ene borst en de derde ronde de volgende borst. Omdat ze toen doorsliep tussen 19 en 2, kolfde ik rond 22 die voeding weer bij, (deed ik overigens ook wel eens 's ochtends, als de boel op knappen stond en ik 's avonds te moe was en lege borsten, ;)).
    Maar goed, hier dronk ze dan wel een goeie fles leeg in de eerste ronde, (140 cc).

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

nee geen regeldagen.
    Ze komt overdag gewoon om de 4 uur. Alleen het cluster moment in de avond.

Me man kan in de ochtend niets geven. Hij is tevroeg naar zijn werk. Zij komt later. :(
    Maar morgen is het koninginnedag. Lekker vrij en uittestten :)

Share This Page