slaapzak belemmerd motorische ontwikkeling??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joseetje26, 25 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo meiden,

onze baby ligt overdag vaak in een slaapzakje zonder mauwen omdat dat gewoon lekker warm is in de box enzo.. een dekentje schopt ze toch steeds weg...

ineens bedacht ik me dat dat misschien helemaal niet goed is omdat ze dan minder vrij is in haar bewegen..

wat denken jullie bellemerd dit haar in haar motorisch ontwikkeling??? ze ligt er niet continu is maar toch best vaak...

ik heb daar een duscussie met manlief over gehad en we weten het gewoon beiden niet...

gr Jose

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    ik denk wel dat het wat belemmerd, iets minder bewegingsvrijheid en ze kunnen hun voetjes niet zien en er niet mee spelen
    Ik zorg ervoor dat het gewoon lekker warm in de kamer is en er ligt een fleecedekentje in de box mocht ze even in slaap vallen, dan ligt ze stiller en is sneller koud.

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Een slaapzak is overdag toch niet nodig? Lijkt me wel dat je baby zo iets wordt belemmerd in de bewegingen.

4. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik zou zelf ook geen slaapzak aan doen als ze wakker is.. Het zal waarschijnlijk het spelen en rollen moeilijker maken!

Je hebt ook baby pakjes met voetjes, die noemen ze ook boxpakjes, dan krijgen de kleintjes ook niet snel koude voetjes oid. En een goed boxkleed, verwarming aan klaar is kees!

5. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik zou inderdaad niet altijd een slaapzakje aandoen! Ik weet niet zeker of het belemmerd, maar naar mijn idee wel.
    Ik trek Noah in de box gewoon zijn kleertjes aan, en sokjes. Als ie die verliest, tsja. Soms doe ik zijn schoentjes ook binnen aan als het echt fris is (babypaws, dus soepel leer).

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ja zie je... ik dacht het ook al ja... gewoon de thermostaat hoger zetten..

manlief is steeds bang dat ze het koud krijgt...

gr Jose

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Overdag is een slaapzakje echt niet nodig, alleen als ze in haar bedje slaapt. Het lijkt mij dat de bewegingen inderdaad belemmerd worden. En een kindje van 4 maanden kan zichzelf prima op temperatuur houden, dus voor de warmte hoef je het echt niet te doen.

8. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Het slaapzakje zou ik alleen maar in bed aangeven.
    Je kindje is 4maanden, ze moet zichzelf met gewone kleertjes nu wel warm kunnen houden.
    En wanneer ze is slaap valt kan je er een dekentje over leggen.
    Ik denk dat het de ontwikkeling misschien wel in de weg kan zitten. Draaien met een slaapzak aan zal erg moeilijk zijn, lijkt me.

Succes met de discussie met je man.;)

9. Chantico

Chantico Niet meer actief

Kun je je man niet leren hoe hij aan haar nekje kan voelen of ze het warm of koud heeft? Je kunt een kindje ook warmer kleden met kleertjes, dat hoeft natuurlijk niet met een slaapzakje. Hij loopt zelf toch ook niet met een dekbed om, neem ik aan ;)

Ik zou inderdaad vanwege de bewegingsvrijheid en het ontdekken van het eigen lichaam (voetjes zijn cool!) lekker die slaapzak uit doen overdag.

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Zou het ook niet doen hoor! Wat nou als ze over en paar maanden wil kruipen? (oke dan is het wel warmer...)
    Finn is ongveer net zo oud en die heeft het echt niet koud in de box/wipstoel Hij heeft gewoon zn kleertjes aan...
    Ik merk het in bed hoeveel zo'n slaapzak aan bewegingsruimte inneemt...als hij zonder erin ligt (als ik bijv zn kamertje stofzuig) gaat hij heel het bed door en vind ik hem opgekeerd terug....maar met ligt hij gewoon recht en stil!

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier zorgt een slaapzak niet voor een belemmering, maar juist voor een extra uitdaging. Je snapt niet dat het kan!

Maar hier alleen een slaapzak aan in bed.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Niet alle reacties gelezen, maar waarom zou je je kind van 4 mnd een slaapzak aandoen als het wakker is? Het is beneden toch neem ik aan warm genoeg met de CV aan ofzo?

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nog even teruggelezen, maar hier hebben wij de verwarming op 19 graden staan en dat is warm zat, ook als Thirza tijdens het spelen haar sokjes verloor...

14. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ja manlief is gewoon een beetje overbeschermend denk ik... als ik buiten loop met een blote nek ritst hij ook steeds m,n rits omhoog omdat ik anders kou vat... ( op die momenten wil ik hem wel eens een lel verkopen hahah zoooooooo irritant )

vorige keer verslikte josefien zich... man dook erop... kind rechtop.. hij was zich helemaal rot geschrokken..... ZAG JE WAT ER GEBEURDE!!!!! riep ie.....nou josefien was heel erg geschrokken maar eerder van pappie dan van het verslikken hahahha :D:D:D

ik heb hem uitgelegd dat het niet goed voor haar ontwikkeling is... hij snapte het wel.
    hij ging pantoffels voor haar kopen zei hij.... ook goed..:p

gr Jose

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hihi paps is gewoon overbezorgd voor z`n kleine prinses :p.

Haha zou hem inderdaad eens uitleggen over het nekje voelen en dan handjes en voetjes geen goede graadmeters zijn.

Slofjes lijken me een beter idee dan een slaapzak! Dochter heeft en had vaak blote voetjes, sokken trok en trekt ze altijd uit, maar ze heeft er geen last van zelfs niet als het erg koud is.

16. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Hi hi wat schattig ! Zo'n vader :)Anders kan je haar ook een maillotje aan doen toch? Ik laat mijn Zoon altijd in een rompertje s'ochtends:)

17. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    idd erg bezorgd, wel lief hoor!

Zou ze gewoon zonder slaapzak laten liggen.Maillootje is ook super, kan ze de sokjes niet uittrekken.

ohja, te warm schijnt slechter te zijn dan te koud.
    Maar als je dat zegt dan gaat ie zich daar dadelijk weer zorgen over maken ;)

achja, hij bedoelt het goed. Beter bezorgd dan dat hij er niets om geeft!

18. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ja dat is ook wel zo...

maar het is wel een beetje lastig hoor... vraag me soms bijna af of ik nou wel zorgzaam genoeg ben:(:(:(, het is echt zijn prinsesje ja...

hij zet gerust op een drukke bushalte de auto stil om uit te stappen en de speen erin terug te ploppen...ook als ze helemaal niet huilt..

en zo zijn er og wel meer dingen... pfieh... hoe moet dat wel niet gaan als ze straks gaat lopen en dus ook gaat vallen :D:D:D zie het al helemaal gebeuren dat manlief dan geen oog meer dichtdoet hahahaha.

gr Jose

19. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Poeh..... en hoe zal het gaan als zijn dochter gaat daten hahaha, wel schattig hoor zo'n overbezorgde papa

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oh lief, ik ben blij dat je meisje zo'n lieve bezorgde papa heeft. :) Ik herken het ook bij mijn man en dochtertje, het is echt aandoenlijk om te zien. Maar ik zou idd alleen het slaapzakje in haar bedje aandoen en overdag gewoon lekker zittende kleertjes. Ons meisje heeft nu overdag een lekker warme maillot aan en romper plus shirtje met lange mouw. Dat is meer dan voldoende op dit moment, thermostaat staat wel altijd wat hoger bij ons. Geniet van je gezinnetje!

Deel Deze Pagina