Binnen hoeveel maanden zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimm17, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Hoi Hoi :),

Binnen hoeveel maanden zijn jullie zwanger geworden?

Mijn vriend en ik zijn toch al enige tijd bezig en nog steeds niks.
    Ongeveer vanaf februari 2015, heb in juli toen ik op vakantie ging 10 dagen wel een soort pil geslikt. Omdat ik zo onregelmatig ongesteld was (om de week om de 2 weken) en wilde toch wel genieten van mijn vakantie en niet alleen bezig zijn met of ik ongesteld zou worden.
    Toen daarna werd mijn cyclus ineens wel wat regelmatiger (ik heel blij natuurlijk)

Ben de afgelopen 2 maanden bezig geweest met temperaturen zie duidelijk wanneer mijn eisprong is geweest. We vrijen ook om de dag.

Alleen een probleem (dat denken mijn vriend en ik), Mijn vriend slikt Citalopram 10 mg. En als je leest op internet is dat een grote boosdoener om zwanger te kunnen worden.

Iemand hier ervaring mee?

(sorry voor mijn lange verhaal hihi :) )

2. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij binnen 5 maanden.

Ik zou gewoon eens langs de dokter gaan met jullie vraag over citalopram.

Succes!

3. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Ik ben binnen 5 maanden zwanger geraakt en slik zelf citalopram 20mg. Dit heeft geen invloed op het zwanger worden lijkt mij. Dit medicijn mag ik ook gewoon blijven slikken tijdens mijn zwangerschap en mijn huisarts heeft ook nooit aangegeven dat dit invloed kan hebben op het zwanger worden, ben wel met deze vraag naar de huisarts geweest.

4. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Als je zwanger wilt worden en een van beide slikt medicatie is het advies altijd om even contact op te nemen met je huisarts. Je bent tussendoor aan de pil geweest, hierdoor kn je lichaam opnieuw vandaag zijn en ben je weer opnieuw aan het "ontpillen". Het is een goed teken dat je duidelijk je eisprong terug ziet in je tempkaartje.

Ik was na 7 maanden zwanger van onze eerste, die zwangerschap hebben we kamergenote moeten afbreken, aangezien hij geen kans buiten mijn buik had om te overleven. Nu zitten we weer in ronde 1.

5. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Oké gelukkig, mijn vriend heeft er wel veel stress van want hij denkt dat het aan hem ligt vanwege citalopram dat we nog steeds niet zwanger zijn. Maar dit geeft wel al weer een beter gevoel dat het niet daar aan hoeft te liggen.

6. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Het medicijn ken ik niet dus daar durf ik niets over te zeggen, het kan wel zijn omdat je opnieuw de pil geslikt hebt is dat je weer een soort van moet ontpillen.
    Hier duurde het bijna 2,5 jaar voordat ik zwanger was :(
    Ik hoop dat jij niet zo lang geduld hoeft te hebben als dat ik moest hebben..

7. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ja elke maand hopen we dat het gelukt is en soms heb ik ook wat verschijnselen waarvan ik denk Jaaa misschien is het eindelijk gelukt. En dan word ik helaas weer ongesteld. Maarja blijven hopen en duimen ;)

8. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Er staat gemiddeld een jaar voor en ken genoeg mensen die er langer over hebben gedaan.
    Toen ik stopte met de pil ging ik ook van minimaal een jaar uit.
    Ik ben alleen zo'n geluksvogel dat ik de volgende maand zwanger was.
    Wel ovulatietesten gebruikt.

Maar een jaar of langer er over doen is niet zorgelijk! Als je zelf denkt dat er iets 'mis' is dan kan je na een jaar naar de huisarts en die kan je doorsturen voor onderzoeken.

Heel veel succes hopelijk lukt het snel!

9. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na 2 maanden proberen (was wel al 2 maanden eerder met anticonceptie gestopt) werd ik zwanger. Deze zwangerschap liep helaas niet goed af. Ondertussen alweer 4 maanden bezig, zonder succes.

10. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    10 rondes. Dat ging mis en ronde 11 weer raak.
    Als je bang bent dat iets het verhindert raad ik je absoluut aan de huisarts raad te plegen. Medicijnen kunnen bij mannen en vrouwen een andere uitwerking hebben

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Hmm is voor iedereen verschillend. Ik ga er ook maar vanuit dat het een jaar kan duren..
    Maar ik zou gewoon contact opnemen met je huisarts en aangeven dat je onzeker bent over of dat medicijn er invloed op heeft. Succes!

12. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik ben niet echt een goed voorbeeld denk ik. Allereerste keer ongepland (miskraam), daarna bewust er voor gegaan en meteen zwanger. Nu in de 3de ronde zwanger

13. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Zou voor de zekerheid met huisarts bespreken gezien medicatie.
    Tja, hoelang anderen er over doen om zwanger te worden zegt niets. Bij de een zal je opluchting hebben en denken ah, dan komt het vast nog goed. Bij de ander zul je vooral in negatieve spiraal komen en denken waarom wij nog niet.

14. Love1990

Love1990 Niet meer actief

De zwangerschap van onze dochter duurde 8 maanden (tussendoor wel een miskraam) en deze zwangerschap 4 maanden.

15. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Mijn vriend slikt sertraline en wij waren ook bang voor een mindere kwaliteit zaad, maar het was hartstikke goed!
    Het kan een invloed hebben, maar hoeft zeker niet.

16. nirak1978

nirak1978 Niet meer actief

Ik slik ook citalopram 30 mg en het heeft inderdaad geen invloed op de zwangerschap. MAAR je kindje krijgt wel ontwenningsverschijnselen na de geboorte. Jammer dat je huisarts dat er niet bij verteld heeft. Dat is de reden dat, mocht ik nu weer zwanger zijn, weer ga stoppen of in elk geval drastisch minderen.

Om op de vraag terug te komen
    De eerste keer in ronde 17
    Tweede keer in ronde 1, helaas een vmk
    Derde keer in ronde 7
    Vierde keer in ronde 1
    En nu zit ik weer in ronde 1 en het lijkt er sterk op dat het weer direct gelukt is. (Als mijn lichaam me niet voor de gek houdt tenminste ;)

17. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Bij mij was de eerste poging raak, helaas miskraam daarna na 2 rondes weer zwanger, dit was ook de eerste keer dat ik echt een eisprong had na mijn curettage, dus eigenlijk weer meteen raak, ik ben eigenlijk heel vruchtbaar en dat verbaast me sinds ik pcos heb.

Het verschilt per vrouw ga niet vergelijken, bij de ene duurt het 1 poging en bij sommige duurt het wel een jaar of langer, maar ik kan me inleven dat na een tijd steeds maar negatieve testen/ongesteld worden je erg ongeduldig wordt :(

Ik zou voor je vragen over het medicijn gebruik even langs de dokter gaan, succes hoop dat je snel inverwachting bent.

18. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Bij mijn zoontje duurde het 7 maanden (6 cycli, waarvan de laatste 3 met ovulatietesten) en nu zit ik in de 2e ronde voor nr 2!

19. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Thanks voor de reacties.

Ja ik denk dat ik eens naar de dokter ga met mijn vriend om te kijken of het daadwerkelijk een probleem is.

En natuurlijk hopen dat het vanzelf een keer gaat lukken :)

20. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Dit zal voor TS wel meevallen denk ik aangezien het haar vriend is die het slikt.... ;).

On topic, bij ons duurde het 5 maanden.

Deel Deze Pagina