Ik zoek tips/ervaringen Onze dochter van 1.5 zal binnenkort haar kamer moeten gaan delen met onze zoon van nu 6 weken.. hij slaapt nog niet door dus voorlopig ligt hij wel nog bij ons op de kamer maar zodra hij door gaat slapen willen we hem het liefst zo snel mogelijk bij onze dochter leggen. Nu zal ze binnenkort ook overgaan op een ander bedje, we hebben zo'n Ikea ledikant waar je een zijkant uit kan halen en een plankje kan bevestigen tegen uit bed vallen. Nu de vraag.. Wat is aan te raden: - eerst de baby naar haar slaapkamer terwijl ze nog slaapt in haar dichte ledikant - eerst haar laten wennen aan het open ledikant en daarna de baby naar de slaapkamer - de baby naar de slaapkamer en meteen ook tegelijk overstappen op het open ledikant
Mijn persoonlijke mening...? Geen haar op Mn hoofd die eraan denkt 2 zulke jonge kinderen bij elkaar te leggen,.. zeker niet als die van 1,5 eruit kan... Ze zal maar iets goed bedoeld doen bij de baby wat helemaal fout gaat...
Wij hebben ook maar 2 slaapkamers Druk op zoek naar een ander huis, maar zolang we die niet hebben moeten wij het ook oplossen. N blijft voorlopig bij ons op de kamer. Zeker tot een maand of 7-8. Pas dan gaan we kijken of ze samen op 1 kamer kunnen. Al hoop ik tegen die tijd een huis te hebben met 3 slaapkamers. Ik zou absoluut niet nu al die 2 bij elkaar leggen (mijn zoon slaapt door) Ik weet niet hoe jou dochter is, maar mijn dochter is gek op der broertje. Ze gaat vaak mee om hem uit bed te halen maar prikt dan in zijn ogen want die wilt ze dan aanwijzen.. of ze duwt een knuffel in zijn gezicht.. trekt aan zijn armen etc Allemaal heel lief en behulpzaam bedoeld maar ze is nog te jong om te snappen dat ze hem op die manier pijn kan doen. Dat is voor ons een reden om ze niet bij elkaar op de kamer te doen voorlopig.
Lijkt mij persoonlijk ook niet zo'n heel handig idee. Onze dochter is bijna 2,5 en echt dol op haar broertje, maar niet alle goedbedoelde ideeën zijn ook altijd even handig en veilig. Lijkt mij ook niet erg handig met de slaaptijden, die zullen vast verschillen. Doorslapen kan trouwens ook nog wel even duren.
Ik zou het ook niet doen. Ze zal maar lief bedoeld en dekentje ofzo op zijn gezichtje gooien.... Is het ledikant op jullie slaapkamer geen optie zodra het mannetje uit de wieg is gegroeid?
Ik zou het niet doen! Wij hebben pas met een maand of 7 ze even bij elkaar gezet (16mnd leeftijdsverschil). Maar zodra de oudste tekenen ging vertonen dat hij uit zijn bed wilde gaan klimmen hebben wij de jongste direct terug gehaald. De jongste is nu 14 maanden en ik zit heel erg te twijfelen wanneer de tijd rijp is. Wij zijn het samen slapen inmiddels wel een beetje beu. Ik wil eerst echt het gevoel hebben dat ze samen veilig zijn. Waarschijnlijk is dat pas zodra de jongste ook zijn bed uit gaat klimmen en ze beiden in een open bed kunnen. De oudste kan namelijk niet alleen zijn bed uit, maar ook heel makkelijk het ledikantje in, terwijl de jongste dan zelf geen kant op kan. Hij mag dan bijzonder sterk zijn, onze dreumes. Waarschijnlijk sterker dan zijn broer. Maar mijn gevoel geeft duidelijk aan dat het nog niet kan. Heb je een baby die niet slaapt als er anderen bij zijn dan kan je nog overwegen je oudste bij jullie op de kamer te leggen in plaats van de jongste. Toen de jongste nog erg lastig sliep hebben wij hem ook weleens in de woonkamer laten slapen en zijn wij zelf naar de slaapkamer gegaan.
Oei nee dit zou ik toch niet doen. Dat wordt ook vaak afgeraden. Je oudste kan straks zijn bedje uit en is nog te klein om te begrijpen dat zijn lieve goede bedoelingen niet altijd veilig zijn voor de jongste! Denk aan dekentje in het bedje, kussentje, kusje willen geven maar te zwaar leunen...ik zou echt de jongste voorlopig nog bij je houden!
We wonen te klein helaas dus hebben weinig keuze. Ze zullen uiteindelijk toch hun kamer moeten gaan delen want een ledikant past niet in onze eigen slaapkamer erbij. En binnen aanzienbare tijd gaan verhuizen zit er voor nu niet in..
Dan kan je beter het ledikantje in de woonkamer zetten (die kan je dan ook gelijk als box gebruiken). Als je een tochtvrije hal hebt kan je heb daar eventueel nog neerzetten. Veiligheid is vele malen belangrijker..... En is het echt nergens mogelijk dan de oudste naar je toe halen en de jongste de kamer geven tot het veilig is.
Tsja ik zou toch een andere oplossing proberen te bedenken.. Met 2 zulke kleine kinderen vraag je wat mij betreft om problemen...
Ik denk dat er vrij weinig mensen zijn die hun 1,5 jarige (die ook nog eens zelf uit bed kan) bij een paar weken oude baby leggen...
Is het een mogelijkheid om het ledikant van de baby bijvoorbeeld verhoogt neer te zetten zodat je dochter er niet bij kan? Veiligheid is het belangrijkste maar ik denk echt wel dat er oplossingen zijn! Zeker je dochter nog in het dichte ledikant laten. Met een beetje geluk kan ze tot 3 jaar erin. Mijn zoon van bijna 2 blijft er voorlopig nog in hoor!! Zorg er altijd voor dat er geen voorwerpen in de slaapkamer zijn die kwaad kunnen doen. En zorg voor goede babyfoons met camera's. Wij hebben een google nest cam ook echt super handig! Koop bijvoorbeeld baby dan hekjes en plaats dit om het ledikant, dan kan je dochter er ook niet bij! Ik hoop dat je er iets mee kunt een er nog meer dames met tips zijn!
Dan zou ik.in elk geval zorgen dat de oudste haar bed niet uit kan. Hier ligt ze met bijna 2,5 ook nog steeds in het ledikantje. Ze heeft nog niet bedacht hoe ze daar uit kan klimmen.
Ik zou het niet doen. Wij laten zelfs onze zoon van 3 nog niet alleen met zijn babyzusje. In zijn enthousiasme gaat hij af en toe te ruw met haar om. Bovendien ben ik als de dood dat hij kleine voorwerpen binnen haar handbereik legt die zij dan in haar mond stopt.
Ik bedenk net een mogelijkheid. Maar dan heb je een nieuw bed nodig. Er zijn kdv stapel ledikantjes. Zover ik kon zien is het onderste bedje net een kooi. Lijkt mij geen gezellige plek om de slaapjes door te brengen. Maar als ze echt niet door de dreumes, straks peuter van binnenuit geopend kunnen worden lijkt mij dat nog het veiligste als ze samen op 1 kamer liggen.
Hier zat ik ook aan te denken. Bij elkaar leggen terwijl de oudste uit bed kan is echt niet veilig. Kan je eventueel van kamers wisselen? Of een wandje tussen de 2 kamers plaatsen?
Toen onze tweede een maand of 6/7 was hebben we hem bij zijn broer gelegd. Ze schelen 16 maanden. De oudste lag toen in een peuterbedje (wel nog met slaapzak aan) en we hadden geen ledikantje met spijlen dus hij kon niet in het bedje van nr.2 komen. We sliepen zelf in de kamer ernaast en hadden anders de babyfoon aan. Het is ons prima bevallen en het is ook niet gevaarlijk geweest. Een heel jonge baby zou ik ook niet doen. Ze moeten goed kunnen rollen en zelf een knuffel van hun hoofd af kunnen halen bijvoorbeeld.
Zoiets dus, ik vind het ook niet eens zo duur. https://www.marktplaats.nl/a/kinderen-en-baby-s/babywiegjes-en-ledikanten/m1166480591-stapelledikant.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=4