9 mdn, wij gaan bepalen ipv hij?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 12 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.682
    515
    113
    Onze zoon is ruim 9 maanden. Sinds kort wil hij niet meer slapen als we hem 's avonds in bed leggen...
    soms waren we 1,5 uur bezig, uit bed halen rustig in stoel knuffelen en weer in bed deur dicht en hij begon weer te krijzen. Overdag geen probleem.. We kunnen er niet zo goed tegen als hij huilt maar het lijkt nu echt een gewoonte van hem te worden.
    We willen nu starten met om de 10 minuten kijken en vooral niet uit bed halen... Zwaar!!

Ook wordt meneer vaak om 05 al wakker en andere keren om 06u of 0730 krijzend en vliegen wij naar hem toe voor de fles.
    mensen in onze omgeving adviseren ons om hier niet in mee te gaan en bijvoorbeeld pas vanaf 07u de fles te geven..
    dit zijn we ook van plan. weekje biggelen en dan hopelijk met resultaat.

2. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rond de 9 maanden begint ook de periode van verlatingsangst. Waarschijnlijk komt het gewoon doordat hij denkt dat als papa of mama weg gaat, deze voorgoed verdwijnen. hij snapt nog niet dat je als je uit beeld bent, toch nog bestaat. Is een fase..
    En ik zou toch oppassen met pas vanaf 7 uur de fles geven. Wie weet heeft hij wel eerder honger. Dat is toch zielig?! Maar ik weet natuurlijk niet hoe laat hij voorheen altijd een fles kreeg.
    Hier namelijk een dochtertje die standaard de dag begint tussen half zes en zes. Dus wachten tot 7 uur met de fles lijkt me dan wel onredelijk..

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik denk ook aan verlatingsangst en honger is honger lijkt mij.
    Hier heeft ze na 8-9 uur ook echt honger.

4. fafje

fafje Niet meer actief

klinkt als verlatingsangst, heeft mijn zoontje nu ook ....normaal geen probelem met slapen of zel fin slaap vallen...nu ellende...tenminste heb nu wel de maniertjes gevonden...maargoed...

ik zou gewoon je kind eten geven wanneer het honger heeft...eventueel overdag wat meer eten aanbieden, als je dnekt dat ie daarom zo vroeg komt

5. Ik zou het 1 voor 1 aanpakken, en niet tegelijk.
    Zo sneu, als ie 's avonds het toch ook even zwaar zal hebben met het feit dat jullie hem niet meer uit bed halen zoals ie gewend was, dat ie dan 's ochtends ook ineens z'n fles niet meer krijgt als ie wakker wordt.

Ik denk dat ik eerst de avond zou aanpakken, en 's ochtends gewoon de fles geven als ie aangeeft honger te hebben (evt. eerst eens 1 keer een speentje geven ofzo, maar als dat niet werkt toch uit bed halen).
    Wie weet verandert de tijd dat ie wakker wordt ook wel als het inslapen eenmaal beter gaat.

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Herkenbaar,mijn zoontje heeft het ook even gehad,niet zo heel erg hoor.Wat ik doe is hem met een vast ritueel op bed leggen en dan laat ik de deur open staan en ga ik nog wat rommelen boven en neuri of zing ik slaapliedjes,het is toch iets van verlatingsangst en dan ziet ie me niet maar hoort me wel,hij valt dan wel snel in slaap.
    Vaak begint ie ook s'morgens te huilen als ie honger heeft,hij start de dag met een papfles,meestal rond 8.00 maar soms ook wel eens om 6 of 7 uur,laat em dan nooit huilen vind ik echt niet nodig honger=honger en dan krijgt ie van mij gewoon wat,zelfs al is het midden in de nacht wat heeel soms nog gebeurd.Nee vind het sneu om ze dan te laten huilen.

7. misa

misa Niet meer actief

Ik zou er ook voorzichtig mee om gaan als het verlatingsangst is. Misschien een tijdje bij hem slapen? Of elke paar min (niet 10!) naar hem toe gaan. 10 min is erg lang, je kindje heeft echt geen besef van tijd. Ik zou eerder letten op de manier van huilen en daar op reageren.

Oja, en niet doen wat anderen (in je omgeving) goed of handig vinden. Maar doen wat voor jullie werkt en goed voelt! :)

En over de fles.. Tja, dat vind ik lastig. Wil hij altijd direct uit bed gehaald worden? Of alleen sochtends (ivm honger). Hier is het motto ook: niet voor 7 uur. Maar dat kan hij ook prima. Hij is wel eens wakker eerder, maar niet persé dringende honger. Dus toen hebben we bedacht: vanaf 7 uur mag het. Mocht hij echt een keer eerder honger hebben, dan krijgt hij natuurlijk gewoon de fles. Maar hij kan zich gewoon prima in bed vermaken. :)

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik geef ook pas na 7 uur s'ochtends de fles...
    Lisa is meestal om 06.00 uur wakker en kletst wat.. daarna valt ze weer in slaap en wordt rond 06.40 uur wakker.. dan is ze nog aan het kletsen en spelen.. Ik haal haar er rond 07.00 uur uit en kleed haar dan aan en geef dan het flesje.. Ze huilt nooit voor haar flesje.. Ja ze wordt ongeduldig als ze ziet dat ik ermee bezig ben;)

Over het huilen in de avond.. Heb ik geen ervaring mee en geen tips. Lisa is nog wat jonger..

9. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Hihi hier precies hetzelfde!

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vind het een slecht advies van die mensen en zou er zeker niet in meegaan. zo'n klein kindje heeft behoeftes die hij aangeeft. 9 maanden is nog veel te jong om in een streng regiem gepropt te worden. hij zal zich met zijn verlatingsangst geen raad weten en alles bij elkaar gillen(en terrecht als je het mij vraagt.)

11. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.682
    515
    113
    Tja... het past ook niet echt bij onze stijl tot nu toe. Wij zijn erg van op zijn behoefte inspelen.. en de rust en regelmaat!
    Vannacht werd hij ineens om 0130 krijzend wakker... toen dachten we wel, mooi dat er geen flesje in gaat en dat accepteerde meneertje prima! Even getroost en toen weer in bed gelegd en na 20 sec huilen ging hij braaf weer slapen tot 0730. We gaan wel kijken of indien hij voortaan om 05u hier ook voldoende aan heeft en hij dus niet perse wakker wordt vd honger..

En gisterenavond voor het eerst wel meneertje niet uit bed gehaald bij het naar bed brengen.. dat heeft gewoon geen zin. Nu zijn we 2 keer na 10 minuten naar hem toegegaan en getroost (handje op zijn buik en liedje zingen) en elke keer als we deur uitliepen ging hij keihard krijzen maar is uiteindelijk vrij snel in slaap gevallen. Ik denk dat we dit wel zo door gaan zetten want hij valt uiteindelijk veel sneller in slaap dan als we hem steeds uit bed halen en 5 minuten steeds met hem gaan zitten..

12. fafje

fafje Niet meer actief

ja idd ik doe het dan de eerste x na 5 of 6 min en dan is de volgende x amper 5 min dat ie huilt...tis ook een bepaald huiltje...niet overstuur van paniek..maar ehct geroep gejengel gehuil zegmaar...
    Heel soms is het juist nodig hem eruit te halen, dan huilt ie maar 30 sec als ik wegga...
    Tis kwestie van uitproberen hoe het beste werkt voor je kindje...maar als je denkt dat ie echt heel bang en paniek is zou ik wat langer bij em blijven...en anders gewoon je maniertje

moet eerlijk zeggen dat als meneer hier voor 7uur wakker is (komt zelden voor)...dan wahct ik ehct met opstaan tot ie huilt...soms is het een hoop geklets met klaagzang..
    Maar als ik wel direct opsta...dna is hij al blij als ie ff in de box kan spelen en dan maak ik heel langzaam aan een broodje en geef hem thee...tis dus niet zo dat ie dan blijft zeuren omdat ie heeel erg honger heeft, maar puur dat ie op wilt staan

13. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Bunchy, kan het ook zijn dat je zoontje toe is aan een slaapje minder overdag? Zowel mijn zoon als mijn dochter ging rond de 9 maanden van 3 naar 2 slaapjes overdag. De eerste paar dagen moesten we dan wel iets meer moeite doen om de tijd tussen de slaapjes overdag te rekken (door bijv nog een eindje te gaan wandelen of buiten te spelen), maar binnen no-time waren ze daar beiden aan gewend en zaten ze weer in een lekker ritme waarbij ze 's avonds ook weer zonder problemen gingen slapen.
    Nou ja, wellicht is dit bij jou helemaal niet aan de orde maar het kwam ineens in me op.

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    wij hebben ook zo'n periode gehad dat Tycho ineens om 5uur wakker werd ipv 7uur. Hij kreeg hier dan toch een fles om 7uur. Er moet toch een reden zijn waarom hij eerder wakker werd. Ik gaf hem de fles in mijn bed en dan viel hij tijdens de fles weer lekker in slaap. Heerlijk tegen mij aan :D Nu wordt hij weer gewoon 7uur wakker in zijn eigen bed !!

xxx

15. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.682
    515
    113
    we hebben het geprobeerd maar tevergeefs... meneertje kon zelf niet meer in slaap komen zonder vol maagje om 05u...
    balen!

16. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Tja honger en slapen werkt niet,voor jezelf niet en laat staan voor zo'n kleintje die er niks van snapt.
    Begrijp mensen dan ok niet die zeggen laat maar huilen,een baby huilt niet voor z'n lol ofzo.

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik snap dat ook nooit gijsje. krijg kromme tenen van zulke topics.

18. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.682
    515
    113
    tja.. ik eigenlijk ook niet!

waar wij inmiddels achter zijn gekomen....
    Als meneertje om 23u of 0130 huilend wakker wordt en we troosten hem en hij gaat weer verder slapen, dan wordt hij wel pas tegen 08u wakker voor zijn ontbijt. Wordt hij niet om 23u of aan het begin vd nacht even wakker, dan wordt hij vaak tussen 05u en 06u wakker huilend voor zijn fles...
    Wij concluderen hier wel een beetje uit dat hij het eigenlijk niet nodig heeft om om 05u al te ontbijten...
    dus missschien gaan we het toch wel proberen te rekken... (en hem dus wel een beetje te laten huilen met troosten tussendoor) zodat hij eraan went dat hij standaard tussen 07u en 08u pas zijn fles krijgt (tenzij hij ziek is, slecht heeft gegeten de avond ervoor etc.)

19. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ik vind dit geen slimme zet, zoals er meer zeggen hier als ie honger heeft heeft ie honger en dan maar luiten huilen en troosten tussendoor, zou je bij jezelf moeten doen als je om 6 uur in de avond honger krijgt en dan krijg je het niet omdat iemand andres zegt dat jij pas om 7 uur mag eten ;) gaat er niet in bij mij maar je moet doen wat jou het beste lijkt

20. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.682
    515
    113
    maar het klopt toch niet dat hij soms om 05u krijzend wakker wordt en andere keren om 08u heel rustig kwebbelend?
    nouja we proberen het gewoon uit en wij zijn helemaal niet van het laten huilen maar misschien gaat het hem en ons wel heel gemakkelijk af en hoeft hij dus helemaal niet lang te huilen..

Deel Deze Pagina