9 mnd en de rol-slaapfase??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door douglas84, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Onze dochter is bijna 9 mnd en sinds 2 weken rolt ze haar hele bedje door. Nadat we haar in hebben gestopt kruipt ze naar voeteneind/hoofdeinde/over dwars/ondersteboven.....Soms speelt ze heerlijk maar lukt het haar niet te slapen, dus dan is het huilend en leggen we haar weer terug. na zo'n 3x slaapt ze dan. Maar later ligt ze tijdens slapen weer ergens in een hoekje zonder dekens. Ze heeft een romper met korte mouw aan + dunne pyjama en een zomerslaapzak. kan dit kwaad, moeten we er wel of niet wat aan doen???

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    als ze het koud heeft, laat ze het wel weten!

3. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Ons dochtertje kruipt het hele bed door en heb het dekentje & lakentje er dus maar uit gehaald. Zij ligt in een romper korte mouw en zomerslaapzak enis heerlijk warm 's ochtends.
    Als jouw dochtertje lekker warm aanvoelt is het toch prima! :)

4. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    haha; zie mijn topic bij verzorging en veiligheid.
    Hier dus hetzelfde 'probleem'.
    Haal denk ik ook maar de deken en laken weg...

5. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    van de week begon ze opeens heel hard te huilen. Kwam ik snel naar boven had ze de deken op haar hoofd laten vallen en kreeg ze hem er niet meer af. schrok me rot!

6. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons ventje slaapt vanaf een maand of 4 al op deze manier. Hij danst zijn hele bedje door en wij hebben hem dus ook een slaapzakje gegeven. Geen dekentjes meer voor het geval hij eronder zou kruipen en er niet meer onderuit zou komen. Onze ervaring is dat je ze het beste kunt laten liggen en ze niet moet gaan verplaatsen. Hij/zij is zelf zo gaan liggen en als ze niet prettig liggen laten ze het vanzelf weten of ze draaien zelf naar een prettige houding.

gr.

7. fafje

fafje Niet meer actief

hier slaapt ie al lang zonder dekens...rolde ook van hot naar her...ineens is dat wel gestopt...hooguit naar buik rollen en moet hem dan wel wel terugrollen...

hij slaapt altijd op zn zij...maar als ie op zn rug ligt, leg ik em tegenwoordig tegen de spijlen aan...kan hij tenminste inslaap vallen! Vaak door dat rollen duur thet zo lang voordat ie kan slapen houdt zichzelf wakker

ik trek em een dikke pyjama aan met zomerslaaapzak...is hier voldoende...en soms met en soms zonder broejje

8. misa

misa Niet meer actief

Tja, het is lastig, maar het hoort bij de ontwikkeling. Ik zou doorgaan met wat je nu doet, maar wel het dekentje weghalen en een slaapzak gaan gebruiken.

9. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    mijn zoontje kruipt ook al vanaf 3 maanden door zijn bedje:p Hij heeft flink gespierde beentjes en trof hem pas dwars aan met beentjes eruit hangend en de keer daarvoor helemaal aan het hoofdeinde, dus nu slaapzakje (extra lang 90cm) en dit doe ik aan het voeteneind onder het matras, dan dekentje erover en ook aan het voeteneind strak erin en nu kan hij dus niet "kruipen" in bed:)

Deel Deze Pagina