Hoeveel gram fruit geven jullie per dag? En kan dit dan een hele fles vervangen? Ons zoontje moest van het CB van 5 naar 3 flessen en de fles tijdens het avondeten is er inmiddels af, maar na z'n fruit (1 stuk) wil hij nog een klein flesje melk (60/2). Ben dus benieuwd hoeveel fruit jullie geven en of jullie dan geen fles meer hoeven te geven.
Ik heb het nooit afgewogen, gaf het altijd in stukken ook. Met 6 maanden begonnen met groenten, met 6,5 maand met fruit. Dat verving wel een fles ja na een poosje. Het was ongeveer 1-1,5 stuk fruit.
Hier was dat 200gram gepureerd of 2 stuks zacht fruit geprakt. Voor het avondeten net zo. Hier woog ik af omdat mijn zoontje kon blijven eten.
De zelfde vraag heb ik een aantal weken geleden op het consultatie bureau aan de kinderarts gesteld, haar antwoord was; "als hij 200gr op heeft hoeft hij geen fles" 200 gr, fruit, groente, pap whatever... Vervangt dus een fles. Al moet ik zeggen dat ik dit advies niet opvolg en vaak ongeveer een uur na het eten alsnog een fles geef. Vaak komt dit dan net voor het slapen (ochtend/middag/nachtdutje) valt, dan vind ik het wel fijn als hij met een verzadigt gevoel gaat slapen...
Selcan, goed om te weten die 200 gram Vandaag kreeg hij meer fruit en heeft dat kleine flesje ook niet meer nodig gehad.