9 mnd en nog steeds slecht slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Duchess, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mira7

Mira7 Lid

26 mrt 2009
    51
    0
    0
    Zuiden van het land
    Hi Duchess,

Wat vervelend, wij zijn hier ook mee bekend. Wat bij ons heeft geholpen (lach niet) wij hebben het bedje van ons ukkie verplaatst. Normaal gezien zou ik dit onzin vinden, maar op gegeven moment ben je zo wanhopig.... en wel hoor de eerste nacht sliep onze uk al veel langer. Misschien helpt het jullie (ik hoop het:))

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Bedankt Eylem. Het is idd fijn te weten dat ik niet de enige ben!
    Uit logeren voel ik me nog niet goed bij. Ook omdat mijn ouders vinden dat we haar moeten laten huilen omdat zij denken dat ze door begint te krijgen dat we meteen komen als ze begint te huilen....
    Uiteraard zullen ze dat niet doen als ik zeg dat ik dat niet wil hebben.. maar dat zal dan nog een dicussie opleveren vrees ik.

Nonnie, paracetamol krijgt ze soms ook en ik smeer ook dentinox op t tandvlees... Maar dat is toch niet waar ze wakker van wordt denk ik.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dit hebben al vaker mensen tegen ons gezegd, máár.
    In de tussentijd zijn wij op vakantie geweest (bedje op hotelkamer), bij mijn schoonouders geweest in Turkije (ander bed dus), ze heeft een avond bij mijn ouders geslapen met oud&nieuw in een ander bedje, ze heeft regelmatig bij ons in bed geslapen toen dat nog ging. Bracht allemaal geen verschil. Zou het verplaatsen van het bedje dan daadwerkelijk verschil kunnen brengen?

4. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ja dacht dat dat het misschien was maar heb je dus ook al geprobeerd,

een ander bedje is heel wat anders dan haar eigen bedje ergens anders neerzetten ;) je kan het natuurlijk gewoon proberen vanavond baat het niet dan schaad het niet toch!!

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja we kunnen het idd proberen. Enigste nadeel is dan, dat onze babyfoon (beeldbabyfoon) niet bij t bedje kan. Enkel waar t bedje nu staat haalt 'ie tmet de stroom... En aangezien ik 9 maanden gewend ben mijn dochter te kunnen zien snachts vind ik dat moeilijk haha. Zal het straks eens over hebben emt mijn man. Hij heeft het al vaker willen proberen...

6. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Haha en dat is precies de reden dat ik nooit een babyfoon met camera wilde, ik wist gewoon dat ik daar niet mee om kon gaan en dan de hele avond op dat beeld zou zitten turen :)

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Haha nou dat doe ik niet hoor. Maar als ik haar ineens helemaal niet meer kan zien via de babyfoon lijkt me dat wel vervelend. Nu kijk ik bijv als ik wat hoor eerst of ze echt wakker wordt of niet (heel soms gaat ze zelf weer slapen) en dat kan dan niet meer.

8. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hey meid!

Hier ook herkenbaar. De enige tip die ik je kan geven is: loslaten. Ik wéét echt heel goed hoe moeilijk dat is maar ik geloof dat je anders nog meer en sneller gefrustreerd raakt.
    Je kan nu wel vanalles uitproberen om haar langer te doen slapen maar als het niet lukt, is dat ook nog eens een frustratiebron.

Onze zoon slaapt in de co-sleeper (de laatste tijd gewoon tégen/half over mij) en wordt ook verschillende keren wakker. Ik ben ook al uitgevlogen tegen hem, heb mijn man al wakker gestampt, hij heeft me al gebeten omdat ik hem persé wilde laten drinken in de hoop dat hij dan sneller zou verderslapen,....:)

Als hij nu wakker wordt, bied ik hem de borst aan. Weigert hij, wil hij meestal gewoon spelen en dan laat ik hem doen. Ik slaap verder. Na een tijd valt hij wel weer in slaap of wil hij toch drinken en dan kan dat. Het lukt niet altijd om verder te slapen maar toch al vaker en ik ben niet meer gefrustreerd, wat me een veel beter gevoel geeft 's nachts en overdag.

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik zou haar toch laten huilen. ze moet erdoorheen en dat duurt wel een paar dagen.
    ik zou die babyfoon ook uitzetten,je bent er nu misschien teveel mee bezig.

succes ermee!

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Maar mijn dochter gaat huilen. Dis haar gewoon laten dat werkt ook niet. Ik slaap dan niet verder. ;)
    Babyfoon staat hier uit snachts, maar als ik haar hoor kijk ik even snel wat ze aan het doen is om te beslissen of we eruit gaan of niet.

Laten huilen voelen wij ons niet goed bij. Zeker als we niet zeker weten dat ze geen pijn heeft ofzo.

Ik ontdek net dat haar mondje echt vol zit met bobbels.. heel sneu.. sommige zijn rood en anderen zijn wit. Misschien is dat wel het probleem op t moment.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Waar doorheen als ik vragen mag?:(

Je bedoelt: door stress leren je erbij neer te leggen dat door huilen mama niet komt? Moeten ze daar echt doorheen, vind je?

Ik probeer altijd van alles te begrijpen, maar dat laten huilen zal ik nooit begrijpen.

Het wordt mij ook weleens gezegd, maar wij als ouders denken dat je met liefde en aandacht veel meer bereikt. Het zal een verschil in opvoeden zijn en dat mag;), maar ik vind het zo keihard!:(

12. nonnie26

respect, ik denk hetzelfde!!

13. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Oh sorry, daar heb ik dan overheen gelezen. Ik had begrepen dat ze ook wilde spelen en dat je dan niet mee wilde doen (wat ik ook begrijp! ;))

Mamamadelon, ik ben het ook niet met je eens.
    Naar mijn mening moet je er als ouders doorheen, wij hebben namelijk de keuze voor een kind gemaakt en weten dus dat dit kan voorkomen (hoe zwaar het soms ook is!) maar voor een kind is 'niet doorslapen' normaal gedrag dat véél oorzaken kan hebben en dus niet iets waar ze zich maar doorheen moeten huilen.

14. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Ik weet niet of je het boekt kent van Tracy Hogg, de babyfluisteraar lost alle problemen op. Ik weet het het klinkt heerlijk zweverig, maar dit is het absoluut niet. Ze heeft meerdere boeken geschreven, specifiek voor jonge babies, en peuters, maar in dit boek beschrijft ze alle problemen die je kan tegenkomen en biedt zij een oplossing.
    Ik wou dat ik het boek had voordat onze kleine man geboren was. Nu moet ik zeggen dat we nog weinig problemen met hem hebben gehad, maar dit boek is zo ontzettend goed.
    Ik kan m echt aanraden, en het is absoluut niet zweverig!!!!

Ze is ook niet van het laten huilen van je baby maar vooral letten op de signalen en ritmes...Nou ja, ik kan m alleen maar aanraden, hoop dat je er iets aan hebt,

XX

15. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Het boek van Tracey hoggs vond ik op zich wel goed, maar liet mij ook met veel vragen achter, omdat je kind ook net weer anders kan doen als in een boek en ik vond daarin eigenlijk te weinig handvaten.

Verder vind ik ook dat je er voor je kindje moet zijn en als ik nu lees van al die bobbels in haar mond, is dit denk ik ook de reden dat ze op DIT moment zo aan het spoken is en zal ik haar niet laten huilen. Misschien eerst eens door deze tanden periode heen en kijken hoe het daarna gaat.

En ik snap ook de redenen van het niet laten huilen, maar ik geloof echt niet dat het waar is wanneer je dat drie dagen probeert en alleen ivm het slapen en met een grens, dat je kindje dan heeft geleerd niet te huilen omdat er dan toch niemand voor hem/haar zorgt. Dit gebeurd wanneer al het huilen en dus de behoeften worden genegeerd. Dus ook wanneer ze zich overdag pijn doen aan iets, honger hebben, vieze luier enz en er wordt dan niet adequaat gereageerd.
    Denk dat vele van onze ouders ons ook weleens even hebben laten huilen en ik was een kleuter met zelfvertrouwen en ondernemend en voelde me veilig bij mijn ouders.
    Dit even terzijde, iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt en geloven wat hij wilt. Maar het wordt vaak op een manier neergeschreven die niet zo prettig voelt.

Ook al ben je tegen huilen misschien is de optie logeren bij je ouders wel het overwegen waard (na deze tandjes dan, want ik denk echt dat ze daarom nu zo onrustig is) wanneer je weet dat er lichamelijk niks met haar is.
    Want het lijkt ook een beetje op een patroon aangezien ze vaak ook vrolijk gaat spelen en gaat huilen wanneer je haar weer teruglegt. En aangezien je al zoveel hebt geprobeerd en dit ook niet zijn vruchten afwerpt...
    Ken jouw en je ouders niet, maar je komt op mij wel over als een liefdevol en stabiel persoon dus denk ik dat ze goed voor je hebben gezorgd (maar dat weet ik dus niet)
    Mensen kunnen wel zeggen; Je moet haar laten huilen, maar als ze er zelf tegenaan staan en het aanhoren is het andere koek. Jouw ouders zullen haar heus niet 2 uur laten brullen, maar kunnen het misschien net iets langer aanhoren dan jij en wie weet doorbreekt dit toch iets? En dan hebben jij en je man iig weer wat energie op gedaan, want als je ook steeds zo ziek bent krijg je gewoon weinig kans te herstellen.

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nou mama's.... Wij hebben gisteravond Yasemin's bedje op een andere plek gezet. Gelukkig zat er toch een lange stekker aan de babyfoon en haalde hij het gewoon. :D

MAAR. Ons dametje heeft gewoon de HELE nacht geslapen!!!!! Tot 08.00 uur!! Ze is om 21.30 heel even wakker geweest, maar meteen in slaap met een speentje, en vanaf toen hebben we haar serieus geen 1 keer meer gehoort.
    Echt een wonder!!!!!! Ik snap er helemaal niets van. :)
    Even afwachten of dat de komende nachten ook zo gaat zijn natuurlijk, maar we hebben iig heerlijk geslapen vannacht.

Misschien voor jullie ook t proberen waard???

17. adi

adi Niet meer actief

Even zonder de rest van je topic gelezen te hebben, dit rijtje klinkt zo herkenbaar, had ik voor Aldin zo kunnen invullen. En die laatste zin, dat heb ik zovaak geroepen om 3uur 's nachts :)

Ik heb geen goude tip voor je, wij hebben ook niet laten huilen, maar wel consequent op zijn kamertje gebleven. Ik heb hem tot in de treure rondgedragen in die kamer totdat ie sliep (lees: 5 stappen heen, draaien, 5 stappen terug, zo groot is de kamer).
    Op gegeven moment ben ik overgestapt naar deze wijze:
    - bij huilen eerst speentje geven en even aaien;
    - als dat niet helpt drinken aanbieden;
    - als dat niet helpt ernaast zitten met mijn handen op hem, en zachtjes praten/ zingen;
    - heel vaak herhalen dat ie lekker mag slapen en dat maam niet met hem gaat rondlopen.

Dat heeft hier wel geholpen, maar tussen 11 en 14 maanden was het weer drama met periodes, hij had flinke verlatingsangst en toen heb ik een deken en een kussen naast zijn bedje gelegd en daar gaan slapen als ie weer in zo'n fase zit.
    Het is niet de meest snelle methode, maar hier de enige kindvriendelijke die werkt. Hij wil nou eenmaal niet bij ons in bed slapen.

Lichtpuntje: buiten de doorkomende tanden-fase is het hier maanden geleden dat ik het bovenstaande moest toepassen, dus het helpt wel !

18. nonnie26

oh meid, wat fijn zeg!!!! wat zal jij geslapen hebben hahahaa, ik hoop voor je dat het zo blijft!!!! ( fingers crossed )

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wat fijn zeg!! Hier slaapt ze ook 2x per dag hoor en doorslapen zit er nog niet in. Maar hier drinkt ze meestal en slaapt ze dan weer verder.
    Al was ze gisteravond aan het brullen en wilde ze niks (dus ook niet bij me zitten/lopen/drinken, toch maar weer even in bed gelegd (helpt soms wel eens) maar ze bleef huilen. Na een tijdje toen ik zelf op bed ging maar even bij me genomen en heeft ze wel gedronken.
    Hier is het meestal zo dat als ze 's nachts niet drinkt (en dus niet huilt ofzo), gewoon haar bedje weer in gaat. Vaak pikt ze dat wel.
    Hoop voor je dat ze lekker blijft slapen! Hier gaan we 't weekend weg, vakantie van 't zomer was drama en niet willen slapen. Hoop dat t hier goed gaat.

20. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Wauw dit meen je niet! Wat bizar!? Ben heel benieuwd hoe het vannacht is gegaan. Misschien is dit dus wel DE gouden tip. Toch vreemd he hoe dingen kunnen werken bij die kleintjes, en waarom?
    Iig hoop ik dat je heerlijk hebt geslapen.

Deel Deze Pagina