"luie" baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Thir28, 15 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thir28

Thir28 Actief lid

21 nov 2012
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een zoontje van 3 maanden. Hij komt 's nachts voor 1 a 2 voedingen. Het lijkt alleen wel dat hij de hele dag erg lui is met drinken. Het drinkt de eerste borst, maar na een minuut of 4 wanneer de stroom wat minder wordt stopt hij ermee. Als ik hem na boeren weer aan die borst wil leggen weigert hij die. Leg ik hem aan de andere kant aan, hapt hij direct aan. Totdat de grote stroom weer ophoudt. Merk dat hij echt nog wel wil drinken, maar geen moeite wil doen. Als ik hem dan weer aan de eerste borst legt gaat ie uiteindelijk wel weer een beetje drinken. Ik heb het idee dat als hij gewoon goed drinkt hij 's nachts zeker met 1 voeding af moet kunnen. Hij heeft ook genoeg reserves om de hele nacht door te trekken. Heeft iemand een tip waardoor ik hem goed een borst leeg kan laten drinken? Alvast bedankt.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je zou kunnen testen of je een nieuwe melkstroom op gang krijgt door compressie toe te passen als je merkt dat hij stilvalt. Soms werkt dat prima. Je geeft compressie door met je vrije hand druk op het borstweefsel wat zich tussen je duim en vingers bevindt te geven.
    Houd vast tot je kindje stopt met zuigen. Soms komt er dan weer een melkstroom.

Mogelijk is je kindje ook gewoon sneller klaar dan eerst. Dat is een normale ontwikkeling. Hij kan nog bij je willen tutten om het samenzijn...

Succes!

3. Thir28

Thir28 Actief lid

21 nov 2012
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Zal het eens proberen.

Deel Deze Pagina