9 mnd: hoe zit het met zuivel?

Discussie in 'Voeding' gestart door Setteke, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn dochter is bijna 9 maanden. Sinds een week wil ze de fles bij de boterham niet meer. Nu zit ze dus op nog 1 fles per dag. Dit is een fles van 210/7 met 2 lepels Bambix. Maakt totaal 250 cc en is haar ontbijt. Na het warm eten krijgt ze nog 100 gram toetje. Is dit met elkaar voldoende?

En wanneer mag ik haar eens gewone melk geven bij de boterham? Of weet iemand van jullie nog een goed alternatief?

2. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Gewone melk kun je geven vanaf een jaar. Ook wel eerder hoor maar hou er wel rekening mee dat ze te weinig ijzer binnen krijgen.
    Daarom geef ik persoonlijk mijn zoon s`ochtends een fles bambix en s`avonds een fles bambix want daar zit opvolg melk in.
    En de rest van de dag krijgt hij bijv. joki melk, melk 1derde joki en 2derde volle melk.
    Ik geloof voor kinderen echt niet in magere melk produkten of bijv. magarine. Je zou je dochter dus best al wat gewone melk kunnen geven. Om alvast aan de smaak te wennen enzo.

Sucses. ;)

Janna

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

Even snel gegoogelt op voedingscentrum:
    250 + 100 ml zuivel is meer dan 300, maar ik weet natuurlijk niet hoe de zuivelbehoefte bij 9 maanden is vergeleken met vanaf 1 jaar...

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

Sorry, dubbel (bedtijd!)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 7,5 maand kreeg ik het advies van het CB voor 500 ml zuivel. Wij geven 's ochtend bambix (opvolgmelk 180 / 6 met bambix) , na het avond eten yoghurt (circa 100 ml) en 's avonds voor het slapengaan nog een fles Goedenacht 180/6. Bij elkaar: ongeveer 500 ml.
    Ik denk dat het tussen 7,5 maand en 12 maand afneemt naar 300 ml dus ik neem aan dat je met 9 maanden wel goed zit met 300 - 400 maar het CB zal je het waarschijnlijk precies kunnen vertellen.

6. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Hey

Wat je ook kan doen is opvolgmelk koud maken en in koelkast zetten. Mylan vind koude melk ook lekker. is proberen waard. en ik denk dat af en toe een glas melk bij de boterham ook Ok is hoor

Deel Deze Pagina