9 mnd, potje van 12 mnd heel erg???

Discussie in 'Voeding' gestart door nonnie26, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hoi meiden, even jullie advies nodig ;)

onze meid eet alles vers geprakt mee maar op de dagen dat ze niet mee kan eten door bijv patatjes of te pittig eten dan krijgt ze een potje..

loop net in de AH en in mijn haast heb ik dus een potje van 12 mnd meegenomen :)

ik maak haar potje klaar en dacht wat een grote stukken maar goed verder niet bij stil gestaan als ze vers eten zitten er ook weleens grote stukken in..

madam heeft dus van dit potje eindelijk zitten kauwen en langer dan 5 min over haar potje gedaan want normaal bij de 8 mnd potjes is het hap slik weg en had ze nog steeds hongeromdat ze het weg klokte binnen 3 min ;)

na het eten toch maar even het potje uit de prullenbak gevist om te kijken en jawel hoor mama was niet zo slim het was een potje van 12 mnd :)

kan het voor een keertje geen kwaad??? was eigenlijk wel blij dat ze er goed van deed kauwen en tevreden was voor de verandering met de hoeveelheid..

mag het zeker niet vaker doen??? er staat natuurlijk niet voor niets 12 mnd op ;)

over haar verse eten zo'n 5/6 keer week doet ze ook normaal en is ook tevreden met de hoeveelheid maar de 8 mnd potjes klokt ze gewoon weg!!!

2. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    heeft het niet te maken met de toegevoegde waardes in een potje ofzo? Volgens mij staat er zo'n tabel op de olvarit site? Misschien die even checken? Maar vanaf 9 mnd mogen ze toch ook al heel veel eten?

3. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    hey nonnie,

ik heb even voor jegecheckt..maar volgens mij kan het geen kwaad. Ik heb een folder van cb over bijvoeding en daar staat de volgende zin in: Hecht niet zoveel waarde aan de leeftijdsaanduidingen op de kant en klare voeding.
    Ik denk idd dat het meer met de grote van de stukjes heeft te maken en de hoeveelheid!

4. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

mijn dochter at met die leeftijd gewoon met de pot mee lees minder zout,dus het zal heus niks uitmaken dat je een potje hebt gepakt voor 12maanden! volgens mij is alleen de inhoud meer en grovere stukjes,dus als ze daar geen moeite mee heeft en tevredener is zou ik haar die gewoon geven!

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Kan helemaal geen kwaad.
    Hier worden ze al een tijdje door elkaar gegeten, als ik een potje open trekt.

6. Maia

Maia Niet meer actief

Fleur at altijd potjes van een 'grotere' maand. Als ze uberhaupt potjes at want meestal gaf ik vers, maar ik had ze wel eens in huis voor als we snel moesten eten of we weg waren.

7. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

thanks meiden voor de reacties, ik dacht al dat het geen kwaad kon maar even checken is nooit weg natuurlijk... ze eet dus met de pot mee en die 2x dat ze dan een potje eet krijgt ze gewoon 12 mnd want dan blijft ze tevreden hahahaahhahaa

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn dochtertje eet vooral vers (4-5 x per week) maar krijgt een paar keer in de week potjes. Zij krijgt al een maand 12+ potjes.. daar zit tenminste nog een beetje textuur in! Wel krijgt ze de hoeveelheid niet op (200 gram is echt voldoende) en dat is natuurlijk prima.

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn zoontje eet (als hij een potje krijgt) als ruim een maand een 12maanden potje, omdat hij aan een 8 maanden potje niet genoeg had.
    Vers eet hij ook zo'n 250 gram.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als jouw kind al lekker met de pot meeëet, dan is zo'n 12 maandenpotje qua structuur veel beter hoor! Lekker laten smullen!

Deel Deze Pagina