Hallo, Ik heb een vraag: Mijn zoon van net 1 jaar was altijd dol op zijn flesjes melk en we waren bezig om dit af te bouwen van poedermelk naar gewone halfvolle melk. Dit zijn we ook gaan aanbieden in een tuit/beker, maar hij snapt niet goed hoe het werkt. Stopt het wel in zijn mond, maar zuigt er niet aan. Ik heb allerlei soorten tuits in huis gehaald, een beker met zo'n plastic rietje, maar niks lijkt te helpen. Tot voor een paar dagen geleden dronk hij dan maar de melk uit zijn flesje, ook weleens 's nachts als hij verdrietig was werkte dit goed. Maar nu ineens wil hij er bijna niks meer van weten. Hij drinkt ook nog geen water en sap, hoevaak we het ook aanbieden. Heeft u misschien wat tips voor ons? Hij eet nu pap uit een bordje en brood en zijn fruithap, paar hapjes/soms veel warm eten en een danoontje... maar is dit genoeg aan vocht??? Groetjes, mammamia
Misschien last van tandjes, dan het pijn doet in zijn mondje? Een kindje hoort wel veel te drinken, ik zou voor de zekerheid het consultatieburea of de huisarts even bellen wat je zou kunnen doen. Goed eten is belangrijk, maar drinken nog meer he, ivm uitdroging. Mijn dochter van ruim een jaar drinkt nu smorgens een flinke fles melk (halfvol) Tussen de middag een broodje of pap, met een halve fles melk ongeveel, dan smiddags fruit en een fles sap, of ranja, en savonds bij het warm eten ook weer een paar slokjes melk, en een danoontje, en voor het slapen ook een flinke fles melk (halfvol) De mijne drinkt geen poedermelk meer. Met die tuit, voor ieder kindje is het weer anders natuurlijk, bij de mijne duurde het ook even voor ze het doorhad. Nu heb ik een fles van NUBY met zo'n rietje en dat gaat prima. Zo'n tuit gaat ook wel, maar dat heeft ook even geduurd hoor. Gewoon blijven aanbieden , dan komt het vanzelf.
Mijn zoon wil inderdaad ook weinig anders dan melk. Ik ben nu bezig met diksap of roosvicee, of gewoon water, maar dan krijg ik er met moeite 5 slokjes in. En idd tuitbeker en rietjesbeker snapt ie ook nog niet echt. Maar da's denk ik een kwestie van blijven proberen. Ik heb nu een rietjesbeker van de Hema, daar zit geen antilek systeem in wat het drinken bemoeilijkt. Ik hoop dat dat gaat lukken.
goeie tip om te laten leren drinken met een rietje... koop van die tetrapakjes drinken of yoghurt drink duw het rietje een klein stukje in de mond en dan duw je langzaam op het pakje tot er wat drinken in de mond komt,en je zult zien hoe snel ze het door hebben om aan het rietje te zuigen. mijn dochtertje kon zo al met 4 maanden aan een rietje drinken
Mijn dochtertje was inderdaad ook 6 maanden toen ze in ene aan het wicky pakje van haar broer zat te lurken! Ze heeft er nooit moeite mee gehad. Ze is nu 15 maanden en drinkt uit alle soorten bekers die er zijn. Alleen een gewone beker gaat hem nog niet worden, dan wordt het zo'n zooitje! Denk in ieder geval haar drinkbeker blijven aanbieden,oefening baart kunst. Succes met je mannetje!
Mijn kinderen konden nooit goed overweg met antidrinkbekers en tuitbekers. Maar ze dronken wel goed uit een gewone beker die ik tegen hun lippen hield. Heb je dat al eens geprobeerd? Hij kan dat natuurlijk niet zelf doen, maar bij mijn kinderen werkte het wel om ze voldoende te laten drinken. Rietjes kostte even tijd, maar toen ze dat eenmaal door hadden deden ze dat graag.