voorbereiding huisarts

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Otte, 15 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otte

Otte Lid

10 okt 2005
    78
    0
    0
    We zijn nu bij elkaar meer dan 1,5 jaar bezig om zwanger te worden maar helaas wil het nog niet echt lukken. Het wordt denk ik tijd dat we eens naar de huisarts gaan.
    Wie kan mij vertellen waar ik rekening mee moet houden?
    Wat wordt er bijvoorbeeld gevraagd, moet ik van te voren temperaturen, moeten we met zn tweeen gaan.
    Met andere woorden wat staat ons te wachten?

2. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    Hee meis,

Ik kan me voorstellen hoe je je voelt, Ook wij zijn al een heel aardig tijdje bezig, en moeten ook binnenkort denk ik maar eens naar de ha gaan.

Ik weet niets van de procedure ed, maar wil graag mee lezen met jou vraag.

Ook wil ik je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je echt heel snel zwanger bent, enne het belangrijkste is gewoon dat je positief blijft hoor!

Liefs Parels

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Vaak laten ze je 2-3 mnd temperaturen, maar ik zou maar gewoon naar je HA toegaan, als je al anderhalf jaar bezig bent. Je kunt altijd nog daarna temperaturen.

4. je huisarts zal idd vragen naar wat je allemaal hebt gedaan, tempen, ovutesten enz... als je nog niets hebt gedaan dan zal de huisarts je vragen om een maand of 3 te gaan tempen zodat ie inzage krijgt in je cyclus... maar omdat je al zo lang bezig bent kan t ook zijn dat ie je doorstuurt hoor! maar zou toch als tip geven om te gaan tempen!
    heb je dat vast gehad!

suc6!
    liefs marieke

5. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi ik kom net van de huisarts, ben nog niet zo heel lang bezig 10 maanden ,maar wilde toch voor me eigen gemoedsrust een onderzoek. Heb mn verhaal verteld en toen kreeg ik een inwendig onderzoek,uitstrijkje en of ik al had getemperatuurd. ja dat heb ik maar daar komt niet echt duidelijk iets uit. Nu ga ik deze maand dus ovulatietesten gebruiken. En mn man mag zn zaad inleveren. Dat doen ze sowieso eerst voor ze de vrouw verder gaan onderzoeken in het ziekenhuis. Want voor n man is het veel makkelijker om te onderzoekn. verder heb ik wat do's en dont's gekeregen maar het meeste wist ik al. En het inwendige onderzoek was de eerste keer maar viel reuze mee. heb er niks van gevoeld. Nou succes en ik zou zeker langs gaan al is het maar om je gerust te stellen want dat ben ik nu in ieder geval wel.

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hoi, wij zijn 2 weken geleden voor het eerst naar de huisarts gegaan (samen, vond ik ook wel erg prettig). Ik had al 2 1/2 tempkaartje en ovu-testen gedaan en daar was hij erg blij mee, was voor hem duidelijk dat er in eerste instantie geen aanleiding voor was mij verder te onderzoeken.
    Hij heeft ons een verwijzing voor zaadonderzoek gegeven. Potje ingeleverd, gisteren resultaten besproken en nou een 2e zaadonderzoek omdat de uitslag van de 1e heel slecht was.

Hij heeft ons verder alleen gevraagd naar hoe lang we bezig waren, of we regelmatig sex hadden, of er onvruchtbaarheid in de familie voorkomt, of de in het laatste jaar ziek zijn geweest en verder naar leefgewoontes enzo.

Heel veel succes!

7. saro

saro Lid

26 sep 2006
    63
    0
    0
    hoi hoi

wij zijn nu een jaar bezig ik ben ook naar de huisarts geweest
    maar hij heeft mij gewoon een verwijs brief gegeven voor de gyn en die heb ik nu gebeld voor een afpraak kan al snel terecht dat is fijn maar aan mij is nog niks echt gevraagt mischien door de gyn straks maar niet door mijn huisarts dus we moeten maar afwachten wat de gyn gaat zeggen
    ook omdat ik een onregelmatige cycles heb dan weer wel en dan weer niet dus ze zullen het zien
    ik ben in ieder geval blij dat ik bij mijn huisarts ben geweest en dat hij mij door verwijst oook omdat ik waarschijnlijk een beginende vorm van ms heb dus dat is allemaal erg spannend moet in april weer heen voor mri scan dus wee zullen zien

maar maak je er niet zo druk om hij of zij kan je gewoon verder begeleiden en dat is vast fijner dan zelf aan te blijven modderen

groetjes saro

8. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik zou idd beginnen met temperaturen, ben je die vraag maar voor zou ik zeggen, om weer naar huis gestuurd te worden met de vraag om te tempen is ook weer zonde van de tijd. En zou zeker met zn 2-en gaan. De kansen zijn geloof ik net zo groot dat het aan hem ligt en helemaal niet aan jou!

Heel veel succes ermee!

Deel Deze Pagina