zingen voor je kindje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by peekaboo, Aug 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hoi dames
    Ik kan absoluut niet zingen:) ik ken wel heeel erg veel liedjes vanbuiten en men meisje vind het geweldig als ik voor haar zing dan lacht ze en begint ze ook te brabbelen:D
    meer kindjes die dit hebben ?;)

2. peekaboo

zou dit zijn omdat ik tijdens men zwangerschap altijd tegen men buik zong (genant) ??

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Mijn dochter vindt het ook geweldig als ik tegen haar zing, ook al klinkt het nergens naar en improviseer ik het vaak ter plekke :D Ze houdt sowieso veel van muziek en ritmes. Zelf heb ik zelden tegen mijn buik gezongen tijdens de zwangerschap, maar de radio heeft wel veel aangestaan, dus misschien dat ze het daarvan mee heeft gekregen?

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Waarom zou dat genant moeten zijn :(

5. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    Ons meisje is ook helemaal gek van muziek en zingen.
    Zodra ik voor haar zing dat is ze meestal ook stil en gaat ze wat dansen en heen en weer wiegen.

En tegen je buik zingen genant?
    Ik zong vanaf 24 weken elke dag hetzelfde liedje: in de manenschijn en dan deed ik er wat bewegingen bij over mijn buik.
    Toen ik later bevallen was leek het wel of dat ze het liedje herkende als ik het voor haar zong.

En tja dat ik andere mensen niet blij maak met mijn gezang, hihi kan me eigenlijk niet zoveel schelen. Als mijn moppie het leuk vind dan ben ik blij. Betrap me er zelfs af en toe op dat ik aan het zingen ben in de winkel, over genant gesproken.

6. Baddie

Baddie Actief lid

Apr 26, 2009
    120
    0
    0
    Mijn zoontje is ook gek op zingen en liedjes.
    Hij vind het vooral leuk als ik hem optil,en heen en weer wieg (dansen),hij lacht,en is helemaal vrolijk.
    Liedjes op de baby tv vind hij ook helemaal geweldig.

7. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jayden zingt en danst altijd hihi.
    Zo lief om te zien.
    Ach dan zingen we maar een beetje vals, als hij er maar lol in heeft :D

8. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Esmée is er ook gek van! en ik kan dus ook niet zingen! ze heeft een muziek doosje van Vtech en die zingt ook een liedje.. van het woordje baby hebben wij Esmée gemaakt.. iedere x als ze onrustig is, verdriet heeft ofzo en ik zing dat valt ze in slaap of is in 1x weer vrolijk!!

klappen in de handjes vind ze nu ook sper omdat ze zelf kan klappen ;)

x

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier een kindje wat het ook leuk vind als er gezongen wordt.
    Ook al zing ik zo vals als een kraai.

Hij is al anderhalf en sinds een paar maanden doet ie ook mee met de liedjes.

Het grappigste vind ik de wielen van de bus. Als ik dat zing dan draait hij zijn armen om elkaar heen en dan keihard. En dan doet ie van de spanning ook nog zn mond wijd open.

En bij het liedje van in de maneschijn kan hij al bijna alle bewegingen mee doen. Alleen de vis vind ie wat lastig.

Gewoon blijven zingen, het is leuk voor je kindje en daarnaast ook goed voor de taalontwikkeling.

10. Chivay

Chivay Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,552
    0
    0
    Utrecht
    Hier een meisje dat mijn valse gekras prima kan waarderen ;)
    Sowieso houdt ze erg veel van muziek, zingen, ritmes... en meestal gaat ze mee'zingen'/gillen en klappen :D Heerlijk

11. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    mijn zoontje vindt het ook heerlijk als ik voor hem zing en ik zong trouwens ook altijd voor mijn buik hoor. schijnt zelfs goed te zijn

12. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    Ik zing super veel voor Renske..van in de maneschijn tot treintje naar dromenland. Ze probeerd zelfs te neurien:) en zo schattig als dat kleine lichaampje mee deint op de muziek!

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik zing elke dag met me kinderen ik zing zelf ook vaak. Niet dat ik kan zingen haha. Maar dat is geen belang lekker gewoon lalalen en alle kinderliedjes te voorschijn toveren die ik ken.

Heerlijk.

14. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik zing ook heel veel voor mijn kleintje, ze vind het heerlijk kijkt me altijd aan en lacht. Ik betrap me er op dat ik soms nog kinderliedjes aan het zingen ben als ze niet in de buurt is :)
    Ik heb niet tegen mijn buik gezongen toen ik zwanger was (alleen hardop tegen haar gepraat in een volle tram enzo:p)

15. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

oja hoor, als mijn zoontje zijn teen ziet moet ik een liedje over een teen zingen, als hij een beker ziet moet het over een beker gaan..kortom ik loop de hele dag te verzinnen en te zingen. soms slaat het absoluut nergens op maar goed hij vindt het leuk.

16. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik zong nooit tijns de zwangerschap tegen mijn kindje. Maar als ik nu zing tegen haar gaat ze ook lachen :) of het nou een kinderliedje is of iets anders haha.

17. peekaboo

fijn dat er nog mensen zingen voor hun buik en kindje ik zong altijd "slaap maar " en "een liefde voor het leven" van marco borsato en het is alsof ze dat kenht als ik die liedjes zing is ze rustig lacht ze en wil ze bij mij zijn dicht tegen mij aan maar ook kinderliedjes cvind ze fantastisch

18. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ik zing ook voor mijn zoontje en hij kan het waarderen. Gaat erom lachen en stopt met huilen. Ook ik zing vals.

19. misa

misa Niet meer actief

Ooh ja leuk! Neej zeker niet genant!
    Ik zing ook: bestaande liedjes, zelfverzonnen liedjes die over de bezigheid van dat moment gaan, vanalles! Mijn zoontje vind dat ook altijd leuk!
    En als hij heel onrustig of huilerig is, helpt rustig zingen ook.
    (hoe kan het met mijn stem...!) ;)

Share This Page