autostoel Cybex Pallas

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jo85, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ook voor ons breekt nu langzaam de tijd aan dat we moeten gaan nadenken over een vervolgstoeltje.
    Jesse ligt absoluut niet meer comfortabel in de maxi cosi cabriofix aangezien zijn schouders te breed worden ondertussen.

Collega heeft een Cybex Pallas aangeschaft twee jaar terug. Dit vanwege hetzelfde probleem als ik nu met Jesse heb.
    In de Cybex Pallas zit een zogenaamde vangtafel. Zodat hij ook geschikt is voor de kleinere kindjes.

Dus ik ben eigenlijk benieuwd of er hier ook positieve of negatieve ervaringen zijn met de Cybex Pallas.

even ter informatie:
    http://www.consumentenbond.nl/test/auto-vrije-tijd/auto/autostoeltje/cybex/pallas

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Geen ervaring mee. Althans, niet in gebruik. Hebben destijds (vorig jaar) onze zoon in deze stoel laten zitten in de winkel om te kijken hoe hij erin zat. Hij vond het helemaal niks. Werd door die balk heel erg onrustig en ging heel erg huilen erin. Dus niet gedaan.

3. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Wij hebben hem wel en mijn schoonbroer ook. Wij zijn er allebei heel tevreden over. Mijn zoontje van bijna 15 maanden is klein (74 cm) en past er goed in hoor. Het tafelstuk zit nu nog wat hoog maar hij heeft er geen last van. laatst een verre afstand af moeten leggen en hij kon er goed in slapen. Voordeel vind ik dat je de hoofdsteun kunt verstellen en ook de rugleuning nog wat kunt verstellen.
    Het nadeel is dat je voor het vastgespen zelf wel aardig ver de auto in moet. Verder is de stoel erg breed, dus afhankelijk van de auto die je hebt moet je even passen of je bijvoorbeeld twee personen (volwassenen) kunt vervoeren als de stoel er nog in zit. Wij hebben de uitvoering met isofix dus eruit halen is dan ook zo gedaan.

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Maar hoe zit het dan als je de vangtafel verwijderd.
    Moet je dan gewoon de vangtafel verwijderen en de gordel er doorheen doen? maar het lijkt me dan "veiliger" om een vijfpuntsgordel erin te hebben.

Ons zoontje is nu 9 maand, 75cm en 11 kg. Zit als een huis op de vloer en gaat ook al mee op het bankje in de bakfiets dat gaat super goed.
    In de maxicosi komt hij nou in de knoop met zijn schoudertjes. Ze zeggen dat je pas over kan als ze echt niet meer in de maxicosi passen. Maar hij zit nu echt niet meer goed lijkt mij een trui kan hij al niet aan hebben in de auto anders dan zit hij helemaal opgepropt erin...

5. MamaInSpee1979

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Mijn zoontje is bijna 15 maanden, 74 cm en 8.6 kg. Een kleintje dus. het is volgens mij niet de bedoeling hoor dat de vangtafel eraf gaat. op een gegeven moment gebruik je alleen de zitverhoger en dan gaat de tafel pas weg.
    Als hij goed kan zitten en weinig ruimte meer heeft in de maxicosi kun je hem in de stoel zetten.....

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

collegaatje heeft m ook maar die zegt ook vanaf 15kg kun je de vangtafel eraf halen en dan de gordel door de speciale opening zijkant van de stoel halen.
    Zo zit haar dochtertje er nu in.

Hij zit als een huis ondertussen en niks brengt hem eigenlijk meer uit balans alleen gaat meneer zelf nog niet zitten daar is hij veel te lui voor... :D

7. MamaInSpee1979

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Oke, dat wist ik niet....hij zit nog lang niet aan de 15kg maar ik zal het onthouden!

Succes met het kiezen van de juiste stoel. Ik vond het erg leuk de overgang van maxi cosi naar stoel; als ik nu achterom of via de spiegel naar achteren kijk zie ik een tevreden snoetje of word ik beloond met een grote glimlach. Hij kijkt zijn ogen uit nu hij voorwaartd vervoerd wordt en naar buiten kan kijken! Zo leuk!

Ha, ha, dat zitten komt vanzelf.....liever lui dan moe zal hij denken!

Deel Deze Pagina