Financieel zou het haalbaar zijn, ik denk alleen voornamelijk aan het weer aan werk komen na een tijd niet te hebben gewerkt... Maar het is geen beslissing die ik vandaag hoef te nemen dus ik ga er nog even over brainstormen...
Jij hebt toch vandaag je NOD dag? Of is dat een geschatte dag geweest? Heb je al een test gedaan of wacht je liever...?
@Steef: Vervelend hè die lange cycli! Mijne is wel eens 27 dagen geweest bijvoorbeeld maar meestal een dag of 30/32.. laatst 36 dagen vanwege laat ei, die stond op knappen maar wilde niet springen, duurde erg lang. Dat kreng was zo'n 2,5 cm voor ie sprong! Maar dat is gelukkig eenmalig geweest. Het vervelende vind ik dat mijn ei steeds vrij laat valt, zo rond dag 20 en soms nog later. Mijn luteale fase is vaak weer kort, zo rond 10 dagen krap aan. Waarschijnlijk door mn lage progesteron denk ik, vandaar de utrogestan @poolvosje: Ja wat kan het lichaam raar in elkaar zitten hè? Moeder natuur blijft een vreemd iets. Blijkt maar weer hoe wonderlijk een zwangerschap eigenlijk is. Ik mag me al gelukkig prijzen met één gezond kind. @manaloana: dikke digitale hug!!! Wat balen weer.. hoe gaat t nu met je? @Nooortje: heel logisch dat het nieuws van je vriendin erin heeft gehakt. Kan je best even van slag van zijn! Dikke knuffel! @hier... de vruchtbare dagenn zijn begonnen! vanavond klodder vruchtbaar slijm verloren haha. Dat heb ik vaak al aardige periode vóór eisprong, maargoed het slijm komt door oestrogeen stijging zei mn gyn. En voor mij altijd een teken, want ik verlies elke maand vruchtbaar slijm Dus er is langzaam weer iets aan het rommelen vanbinnen fijn geklust vanavond en we testen vrolijk door met de ovulatie testen! Ben zo benieuwd, hopelijk snel eitje en daarna Utro time! Hahaha...
Hee dames! Deze week druk geweest met werk en niet zoveel hier op 't forum geweest. Ik kwam nu vooral om even wat stoom af te blazen.. ..maar zie dat ik heel veel gemist heb! Ik zal vanavond eens rustig bijlezen en reageren. Gaat er iemand testen binnenkort? Ik had vanochtend een negatieve test. Mijn eisprong was iets eerder dan normaal en mijn NOD ligt vandaag of morgen. Dus ik verwacht ook dat ik weer op rood mag deze maand. Een kwartier na mijn test kreeg ik het bericht van een goede vriendin dat ze zwanger is.. super blij natuurlijk voor haar, want ze zat in een heel lang IVF traject en was erg dichtbij opgeven. Ik voelde voor haar eigenlijk alleen blijdschap, maar toen ik op het werk kwam en een collega vertelde zwanger te zijn van een tweeling, voelde dat toch anders. AHHH! Ik hoop dat het snel onze beurt is dames! Op naar roze!
Hoi meiden, Ook ik ben even afwezig geweest op het forum. In de wachtweken vind ik het altijd wel lekker om een beetje afstand te nemen en niet teveel eraan denken (proberen dan). Afgelopen weekend lekker even weggeweest met vriendinnen, doet een mens goed! Maar nu begint de spanning toch langzaam weer te stijgen. @noortje en poolvos: ik begrijp zo goed dat dit lastig is..... Je wilt blij zijn voor een ander maar je kan zelf ook zo verdrietig zijn. Natuurlijk wens je iedereen het beste toe, maar bij de 1 kan je het beter handelen dan bij de ander. Zo heb ik een kennisje, zij zijn al 4 jaar bezig en niks lukt. Ik heb haar zien veranderen van een vrolijk meisje dat overal zin in had naar een dood vogeltje. Zo zielig en dat wil je natuurlijk absoluut niet. Mocht zij zwanger raken dan spring ik voor haar een gat in de lucht. Maar mijn schoonzusje is ook zwanger en in April uitgerekend. Toen ik dat hoorde moest ik echt wel even slikken. We hebben niet altijd het beste contact en nou ja, had het mezelf ook gewoon gegund in die situatie. Nu kreeg ik deze week ook nog een uitnodiging voor haar babyshower, daar zie ik nu al tegenop blegh. Het enige wat ik eigenlijk wil zeggen tegen jullie (en tegen iedereen die daar behoeft aan heeft): een dikke knuffel! @babydream: veel plezier de komende dagen @Steef85: en, en, en? @Nienid: Je moet gewoon doen waar je zelf behoeft aan hebt. Een beetje rust kan natuurlijk goed zijn. Ik merk zelf echter dat ik heel veel afleiding heb aan m'n werk en juist de dagen die ik vrij ben kruipen voorbij. Maar dat ik ieder voor zich natuurlijk. Verder op dit moment geen klachten, ik voel niks enkel wat last van m'n rug (maar dat heb ik wel vaker). Dit zegt echter niks bij mij. Sinds we begonnen zijn heb ik alle klachten wel een keer gehad, of juist niet... Gewoon maar weer geduld hebben! Gaat er iemand nog testen vandaag? Er moet nu toch echt wat roze op de lijst komen!!! (geen druk ofzo hoor ). Fijne dag allemaal!
♡ NOD-lijst 1 t/m 31 januari ♡ voor meiden die al meer dan 9 maanden bezig zijn 5/6 januari (2) Baby dream - ? jaar - 2e kindje - ronde 11 Pinkmylife - 25 jaar - 1e kindje - Ronde 21 MMM 8 januari (1) sabagirl - 30 jaar - 2e kindje - ronde 6 (1e na MK) 10 januari (2) Aanne88 - 25 jaar - 1e kindje - ronde ? Loeselein - 29 jaar - 1e kindje - ronde 14 MMM 18 januari (2) Steef85 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 10 Livoli 28 jaar - 1e kindje - ronde 10 (4e na MK) 19 januari (1) duimpje86 - 30 jaar - 1ste kindje - ronde 20 MMM 21 januari (3) Coco17 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 16 Poolvos - 28 jaar - 1e kindje - ronde 14 (MK in ronde 1) manaolana - 30 jaar - 1e kindje - ronde 17 (BBZ in ronde 8) 23 januari (2) SuperEendje - 29 jaar - 1e kindje - ronde 9 suzies - 33 jaar - 1e kindje - +/- ronde 24 24 januari (2) Nooortje - 31 jaar - 1e kindje - ronde 16 ((V)MK in juni en december) MMM Nienid - 26 jaar - 1e kindje - ronde 27 MMM 27 januari (2) PrincessP - 31 jaar - 2e kindje - ronde 14 MvB83 - 33 jaar - 1e kindje - ronde 13 Datumloos (0) Buiten de lijst (0) Totaal: 17 Wachtbankje (10), Zwanger (0), Ongesteld (7), MMM (5), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? vul de lijst zelf even aan met je: naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op"quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)
Thanks Coco, het is altijd fijn om te horen dat anderen zich hierin herkennen. Ik gun het iedereen en mijn vriendinnetje die nu na 6 jaar proberen (!!) zwanger is natuurlijk nog wel het allermeest. Maar tegelijkertijd willen we zelf ook zo graag Hè Steef, nee! Knuffel!!
Wat rot Steef, dikke knuffel! Mijn ovulatie test loopt al wat op! Denk dat mn gevoel uit gaat komen van een wat vroeger ei Hoop over 2 dagen een knaller ofzo. Meestal een a twee dagen voor de piek begint ie langzaam op te lopen.
Ik heb de lijst vast aangepast, bedankt voor de knuffels. Vanmorgen is mijn temp gekelderd, ongikrampen en al spotting. Dus helaas weer niets @Livoli kl*te weer, he? :x Dikke knuffel meid! @Ninied daar zit wel wat in. Als je een tijd niet gewerkt hebt en dan weer wil gaan werken is toch lastig. Ook om zelf de knop weer om te zetten maar misschien ook eventuele werkgevers die moeilijk gaan doen. Mijn NOD was geen schatting. Mijn eisprong was op 4 januari en met een LF van 13 kwam ik op gisteren. Tot nu toe was mijn temp daling altijd op 13DPO en daarna ongesteld. Deze ronde blijkbaar een dagje later. @Baby Dream 2,5 cm dat is een flink ei. Fijn dat je vruchtbare dagen weer begonnen zijn, veel klusplezier! @Poolvos wat kl*te van die witte test. Hoeveel DPO zit je vandaag eigenlijk? Fijn voor je vriendin dat ze zwanger is. Als ik zulke verhalen hoor/lees krijg ik weer hoop en zeg ik tegen mezelf stel je niet zo aan, je bent nog maar een jaar bezig. Jammer dat je dan weer geconfronteerd wordt met een collega die zwanger is. Neem aan dat zij nog niet lang bezig was? @Coco begrijpelijk dat je even afstand neemt. Ik merk dat ik steeds meer moeite krijg om er niet mee bezig te zijn en vind het wel fijn om hier van me af te schrijven aangezien alleen 1 vriendin het weet en die wil ik niet continu lastig vallen. Zelf is zij ondertussen ook begonnen dus als die in no-time zwanger is zal dat wel een klap zijn voor me. Vooral omdat zij jaren heeft geroepen dat ze er nog niet aan wil beginnen maar toen sinds ze tante is nu opeens ook wil. Ik gun het haar echt wel heel erg hoor! Afleiding is wel heel fijn dat heb ik ook op vakantie gemerkt. Bijna niet mee bezig geweest maar deze week weer heel erg.
Ow ja, ik schuif vast door naar de volgende lijst maar ik blijf ook nog even hier hangen als jullie dat goed vinden, hopende op ROZE!!!
@Steef85 en @Livoli, hé shit.... Iedereen hier kent de teleurstelling zo goed als het toch weer zo is.... Pff ik gun het een ieder om zwanger te zijn inderdaad maar het komt wel hard binnen als het anderen zo ogenschijnlijk "makkelijk" af gaat... Ik hoop dat het ons allemaal snel gegund is! Succes voor jullie allemaal meiden, een deel met het baalmoment en de anderen met de lange dagen wachtend....
Het is hier bij mij op het werk echt een babyboom... Net 2 collega's bevallen, een gaat volgende maand met verlof en eentje is in juni uitgerekend. Gun het de dames allemaal hoor maar wordt wel een beetje gek van al die dikke buiken om me heen Tijdje terug was ik er met een in gesprek en die vroeg of ik er al mee bezig was, (heb ik een beetje omheengedraaid) , en toen kreeg ik de opmerking: Ahg, je bent nog jong hé dus je hebt nog wel ff de tijd. Nu weten ze niet dat ik al 2 jaar bezig ben dus ik kan het ze enigszins niet kwalijk nemen, maar zo'n opmerking smaakt toch altijd wel een beetje zuur...
Lekker gekletst hier ladies! MvB, ik zal je zeker laten weten hoe het is gegaan de 23e. Volgens mij zijn er op deze lijst nog een paar meiden die volgende week intake hebben. Spannend allemaal weer! Steef :x balen van die temperatuurdaling... maar dat had ik in het temptopic ook al tegen je gezegd. Zijn jullie nu ook al stappen aan het zetten? Ben ik even kwijt. Nienid spannend eventueel een nieuwe baan of er helemaal tussenuit. Ik ben onlangs ook begonnen met een nieuwe baan. Vond het wel spannend maar dacht ook van ik kan mijn leven niet stilzetten ivm de kinderwens. Het komt toch zoals het komt... Fijn dat je nog even de tijd hebt om er over na te denken! Oh en die gevoelige borsten... dat heb ik ook regelmatig. Te irritant, het geeft dan toch een klein beetje hoop he. Ik zie dat je het al hebt over eventuele IVF-behandelingen. Is dat al concreet in beeld bij jullie of eerst nog een tijdje IUI? Livoli wat balen van de ongesteldheid en Poolvos van de negatieve test :x dikke knuffel! Baby dream mijn cycli lijken volgens mij wel een beetje op die van jou! Ei tussen CD19-24 en dan een LF van 10/11 en soms zelfs maar 9 dgn met meestal al 1 of 2 dgn daarvoor bruin bloedverlies. In het temptopic kreeg ik ook al het advies om om utrogestan te gaan vragen. Dat ga ik dus zeker doen! Hopen dat het voor jou (en mij ) de oplossing is. Veel plezier met je aankomend ei . Coco NOD komt dicht bij, spannend! Jij bent nog de hoop voor een roze 21 januari he . Hier is het bruinverlies al volle bak aan de gang drie dagen en temperatuur is vet omlaag dus ik ga mezelf zo alvast op rood zetten. Blijf hier nog wel meelezen en hopen dat er toch wat roze voorbij mag komen! En dames laten we alle babyboomers, stomme opmerkingenmakers etc. eventjes lekker achter het behang plakken!! Weg er mee .
♡ NOD-lijst 1 t/m 31 januari ♡ voor meiden die al meer dan 9 maanden bezig zijn 5/6 januari (2) Baby dream - ? jaar - 2e kindje - ronde 11 Pinkmylife - 25 jaar - 1e kindje - Ronde 21 MMM 8 januari (1) sabagirl - 30 jaar - 2e kindje - ronde 6 (1e na MK) 10 januari (2) Aanne88 - 25 jaar - 1e kindje - ronde ? Loeselein - 29 jaar - 1e kindje - ronde 14 MMM 18 januari (2) Steef85 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 10 Livoli 28 jaar - 1e kindje - ronde 10 (4e na MK) 19 januari (1) duimpje86 - 30 jaar - 1ste kindje - ronde 20 MMM 21 januari (3) Coco17 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 16 Poolvos - 28 jaar - 1e kindje - ronde 14 (MK in ronde 1) manaolana - 30 jaar - 1e kindje - ronde 17 (BBZ in ronde 8) 23 januari (2) SuperEendje - 29 jaar - 1e kindje - ronde 9 suzies - 33 jaar - 1e kindje - +/- ronde 24 24 januari (2) Nooortje - 31 jaar - 1e kindje - ronde 16 ((V)MK in juni en december) MMM Nienid - 26 jaar - 1e kindje - ronde 27 MMM 27 januari (2) PrincessP - 31 jaar - 2e kindje - ronde 14 MvB83 - 33 jaar - 1e kindje - ronde 13 Datumloos (0) Buiten de lijst (0) Totaal: 17 Wachtbankje (8), Zwanger (0), Ongesteld (8), MMM (5), Negatieve Test (1), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? vul de lijst zelf even aan met je: naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op"quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)
Leuk dat je nog blijft meelezen Steef We zullen elkaar snel zien op de volgende lijst, denk ik.. hehe Ik zit vandaag op 11DPO, mijn eisprong was de 8e ipv de 11e. Ik word eigenlijk altijd 11 of 12 dpo ongesteld. Gelukkig wel heel regelmatig. Mijn collega hier is inderdaad snel weer zwanger: ze heeft een kindje van nog geen jaar. Ik merk dat ik het ook voor haar heel leuk vind, maar dat het lastiger is dan met m'n vriendinnetje die al zólang probeert. En zoals je zegt: het geeft wel hoop Als zij na zoveel jaar nu succes heeft, kunnen wij dat ook!
Dit vind ik zó'n goed idee! Haha... Ik baal mee met de meiden die op rood moeten nu, verdorie. Inderdaad, we weten allemaal (zeker in dit topic) hoe dat is. Sterkte ook aan mijn mede-wachtbankers! Wat duurt het toch altijd lang, argh!!
Ik ga denk ik toch voor de nieuwe baan, in ieder geval heb ik wel besloten open kaart te spelen dus dat gesprek ga ik morgen voeren. Ook al weet ik dat ze me niet mogen afwijzen omdat ik een kinderwens heb, toch snap ik het wel als een bedrijf daar misschien enigszins problemen mee heeft. Maar ik denk er misschien ook wel zo makkelijk over omdat ik momenteel nog prima functioneer in mijn huidige baan en wat meer luxe heb dat als het de baan niet word, ik altijd nog mijn huidige baan heb. En die gevoelige borsten zijn echt verschrikkelijk, heb ze sinds de start met IUI elke maand gehad en zelfs lopen geeft al een pijnlijk gevoel en een stevigere BH is helaas helemaal geen optie IVF is wel al besproken maar in principe nog 3 IUI's te gaan voor dat aan bod is. Maar er is geen reden gevonden voor ons vruchtbaarheidsprobleem en ik ben vanaf IUI ronde 1 al met hormonen gestart. Meestal is dat wel de laatste stap voor over wordt gegaan op IVF. Maar we wachten eerst deze ronde geduldig af, wie weet is het helemaal niet nodig