Ik snap het heel goed! Ben jij al langs de HA geweest voor eerste testjes? Of wil je dat liever niet?
Hallo meiden, Mag ik me vast voorzichtig bij jullie melden? Kyra77, 39 jaar, 2e kindje, Ronde 23, 1 ronde na 2 e MA. Nog geen idee wanneer mijn NOD is
Welkom Kyra! Vervelend dat je ook in onze groep valt, maar welkom natuurlijk! Heb je gezien dat er ook al een februari 12+ lijst is? Of zal je NOD wel nog in januari zijn? Ach! Het maakt ook niet uit! We zijn hier voorlopig nog niet uitgekletst denk ik
Dank je wel Poolvos! Nee, had de februari lijst nog niet gezien. Verwacht: eerder mijn NOD in februari dan in januari..
Wat jammer Suzie! Het zal wel steeds rustiger worden in dit topic, nu het einde van de maand nadert! Ik zit op 9 DPO, ik ben volgens mij de laatste in de lijst. Ik probeer echt te wachten tot mijn NOD voor ik test, want die witte testen vind ik echt killing, die wil ik niet vaker dan nodig. Heb expres ook geen testen in huis nog.
Wat mij betreft mag hij op openbaar, het is een redelijk anoniem gebeuren toch? En anders kunnen we alsnog en gesloten groep openen als open tegen valt
Ik durf niet meer te testen, hihi. Dwing mezelf nu gewoon om rustig morgen af te wachten, tot op heden kwam mijn ongesteldheid altijd stipt 14 dagen na de inseminatie dus dat zou morgen zijn... Braaf afwachten, hoe moeilijk dat ook is... Pfoe, ik heb aardig wat bezoekjes gehad bij het ziekenhuis maar zal je niet laten schrikken met de aantallen. Bij mij hebben een paar dingetjes tegen gezeten waardoor ik wat vaker terug moest > Korte samenvatting: Eerste gesprek gyn: - Inwendig echo voor de vorm van baarmoeder kijken naar de eileiders. (Voor degene die niet bekend zijn met een inwendige echo: het echo apparaat is langwerpig en ze brengen deze via je vagina in om zo de baarmoeder en eileiders te bekijken. Beetje ongemakkelijk maar je voelt er niet veel van ) - Uitstrijkjes om op diverse dingen te testen (Bij mij kwam hier helaas chlamydia uit, nog een cadeautje van mijn ex.... Dus wij kregen eerst nog een kuur en toen weer terug om te testen of de chlamydia weg was.) - Bloedprikken om hormoonwaardes e.d. te bepalen Toen moest ik een temp kaartje bijhouden en terugkomen en toen heeft inmiddels mijn man zijn zaad moeten laten testen. Aangezien er uit de testen niets bijzonders meer kwam besloten HSG te doen > Deze was bij bewustzijn. (Bij een HSG spuiten ze contrastvloeistof in je baarmoeder en via rontgen kijken ze dan of je baarmoeder en eileiders zich netjes vullen). In mijn geval lukte dit dus niet en toen weer een afspraak moeten maken voor evaluatie. > Zelf wilde ik al het mogelijk doen en zeker weten wat er wel/niet mis was met mijn eileiders dus ik wilde een laproscopische HSG, hetzelfde principe alleen dan onder verdoving en dan via een kijkoperatie (Dus ja littekens erbij..) . Deze verliep succesvol en de eileiders waren schoon, wij hebben toen zelf besloten het een half jaar zelf te proberen maar helaas bleek dit ook niet succesvol. Eerste bezoek terug en gelijk IUI besproken en gepland. Bij mijn eerstvolgende menstruatie moest ik bellen en dan langskomen voor een echo. Bij IUI bel je zodra je menstruatie begint, op dag 2/3 kom je dan langs voor een echo en krijg je indien van toepassing hormonen mee. De volgende echo plannen ze meestal in rond dag 9/10 afhankelijk van je normale cyclus. Ze kijken dan hoe groot je grootste follikel is en als deze nog niet groot genoeg is dan laten ze je (waarschijnlijk) telkens 2 dagen later terug komen tot hij de afmeting van +/- 17mm heeft. Volgens mij krijg je bij IUI zonder hormonen ook een ovitrelle spuit mee om de ovulatiesprong op gang te brengen. Deze dien je op het door je arts doorgegeven tijdstip te prikken en dan nog 2 nachtjes slapen dan mag je man langs voor zijn donatie en zal jijzelf +/-3 uur later langs gaan voor de inseminatie. Per IUI ronde heb ik ongeveer 3/4 bezoeken, maar mijn follikels groeien redelijk snel. Dus ik kom langs voor de 1e echo, langs voor 2e echo (soms nog een 3e echo) en dan langs voor inseminatie. Echo's zijn bij mij altijd 's ochtends vroeg en inseminatie tussen 11 en 12. Pfoe wat een lap tekst... Maar dit is mijn weg in een "notendop" so far
Suzies wat balen . Nienid wat een verhaal meid! Wel heel fijn om zo eens inzicht te krijgen in wat je allemaal meemaakt. Ik ben zo benieuwd wat na morgen de vervolgstappen voor mij gaan worden. En ik hoop zo dat jij straks ook op roze mag op deze lijst!
Zie hier de link naar de club die ik heb aangemaakt: Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina Ik weet niet zeker of dit nou goed is... wat denken jullie ?
@ Nienid Wat een verhaal! Maar vind het wel interessant om eens te lezen wat de volgorde is en wat ons misschien, of gedeeltelijk, te wachten staat. Thanks voor het delen! En ik hoop heel hard dat het binnenkort raak is bij je. @ manaolana Ik heb me aangemeld!
Hey meiden! Die club wat een goed idee! Ik heb mij aangemeld. Ik zie dat er een aantal meiden ondertussen op rood gingen, jammer hoor! Dikke knuffel!! Poolvos gefeliciteerd, roze op de lijst! Het kan dus nog wel.. er is hoop, zeg maar. Ik lees de berichtjes wel, maar reageer niet overal op omdat op mobiel toch soms wat lastiger gaat. Nienid: wat fijn dat je je verhaal deelt. Wij krijgen morgen uitslag van de uroloog voor vriendlief. Begin februari heb ik afspraak bij gyn en voor onderzoeken. Dus ik vind het heel fijn dat je deze uitleg geeft, dan weet ik wat mij te wachten staan. En eventueel vervolg stappen. Situatie hier is nog wachtbankje, maar denk dat ongesteldheid door gaat breken. Vanmorgen kelderde mijn temperatuur van 37 (gisteren) naar 36,5... dus ik verwacht morgen of overmorgen mijn ongesteldheid. Alleen heb ik normaal krampen en dat is nu meer steken. Heb ook al dagen last van pijnlijke borsten/tepels. En jeuk bij schaambot... Vanmorgen een heel licht roze sliertje slijm gehad met afvegen. De rest van de dag niets te vinden ofzo. Dus verwacht door naar volgende ronde te gaan en dan hopelijk met meer tips/trucs vanuit uroloog/gyn.
Was dus niet goed haha. Ik had een club aangemaakt in het ZP onderdeel clubs. Maar moest natuurlijk gewoon bij het forumonderdeel zwanger worden clubs... Sorry! Hierbij de nieuwe en goede link http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/646154-nod-club-9mndn.html#post20416368 Ik zal die andere club verwijderen.
Nienid, super bedankt voor je verhaal. Interessant om te lezen hoe het allemaal in zijn werk gaat. Wij hebben a.s. woensdag onze eerste afspraak. Manaolana super, ik meld me ook aan!
Begint nu spannend te worden! Zowel rose als rood al gezien... Ik denk dat ik ipv vrijdag as woensdag mijn NOD heb. Het weekend even LF's na zitten rekenen en die kwam uit op 13 dagen. Dus dat zou dan betekenen woensdag mijn NOD. Testdrang is heel groot, maar tot nu toe kan ik me inhouden. Af en toe wel krampen, maar nog niet zoals anders met menstruatie. Ene moment heb ik het gevoel dat het wel raak kan zijn, andere weer niet. Wel typische "ik ga bijna ongesteld worden'" klachten zoals zere tepels af en toe een beetje misselijk. Wat anders is dat ik nu minder kan eten, zit sneller vol en sneller misselijk. En de krampen varieren nog wel eens van sterkte. Nog 2 dagen geduld..