+9 mndn NOD-lijst januari 2017

Discussie in 'NOD forum' gestart door manaolana, 17 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuperEendje

SuperEendje Actief lid

17 jun 2016
    274
    18
    18
    NULL
    NULL
    Hey dames, ik zie dat er een aantal temperatuur kaartjes gebruiken, nu wil ik dit ook bij houden.
    Ik weet dat zodra je wakker wordt gelijk moet meten.

Maar ik snap niet wat nu de lijn zou moeten zijn
    Gaat de temperatuur nu omhoog of omlaag met ovulatie, erna en nod? Kan iemand mij dit uitleggen zodat ik weet wat ik ongeveer moet verwachten...
    Thanks!!

Hier nog steeds geen smiley gehad, maar verwacht hem pas op zijn vroegst morgen☺

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

SuperEendje als je wilt gaan temperaturen zou ik je sowieso de app Fertility Friend aanraden. Daar kun je je temperatuur heel fijn in bijhouden.

Je moet inderdaad iedere dag je temperatuur opmeten, op hetzelfde tijdstip meteen nadat je wakker bent geworden en voordat je bent opgestaan. Bij voorkeur ook iedere nacht ongeveer even veel slaap. Daarnaast is het beste om rectaal te meten. Als je dat echt niet zou willen dan vaginaal maar in ieder geval niet oksel, oor, oraal etc.

Je meet op deze manier je basale temperatuur. Voor eisprong is deze lager en na eisprong moet de temperatuur ten minste 0,3 graad omhoog gaan. De stijging is in principe de eerste dag na de eisprong en moet minimaal drie dagen aanhouden. Soms is er op de dag van de eisprong een dip maar dat hoeft niet. Ook een innesteling kan een dip veroorzaakt, maar opnieuw hoeft dat niet. Midden in je cyclus beginnen heeft dus weinig zin omdat je dan de stijging misschien niet kunt zien. CD1 is het beste om te beginnen. De temperatuur daalt weer bij je ongesteldheid. Bij sommige is dat al voor NOD bij anderen op NOD of pas erna.

Ik vond dit een hele fijne site om te lezen voordat ik begon Met de temperatuurmethode stel je de eisprong vast

Als je nog concrete vragen hebt stel ze gerust!

3. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Ik meld me ook "graag" aan. 33 jaar 1e kindje. Ronde 24 denk ik ongeveer. Wij mochten in januari weer terug komen als het nog niet gelukt was. Ik heb net deze week een HSG onderzoek gehad en alles zag er goed uit. Volgende week vrijdag horen we het vervolg. Vorig jaar al cyclus analyse gehad en zaadonderzoek. Tot nu toe is alles goed en normaal. Ik doe al een tijdje niet meer mee met de nod lijsten omdat ik daar eigenlijk alleen maar depri van werd. Toen ik deze zag dacht ik daar wil ik wel aan meedoen. Ik zal zo even bijlezen. Er is al een hoop verteld zo te zien. :)

4. manaolana

♡ NOD-lijst 1 t/m 31 januari ♡
    voor meiden die al meer dan 9 maanden bezig zijn

5/6 januari (2)
    Baby dream - ? jaar - 2e kindje - ronde 11
    Pinkmylife - 25 jaar - 1e kindje - Ronde 21 - MMM

8 januari (1)
    sabagirl - 30 jaar - 2e kindje - ronde 6 (1e na MK)

10 januari (2)
    Aanne88 - 25 jaar - 1e kindje - ronde ?
    Loeselein - 29 jaar - 1e kindje - ronde 14 MMM

15 januari (1)
    Livoli 28 jaar - 1e kindje - ronde 10 (4e na MK)

19 januari (1)
    duimpje86 - 30 jaar - 1ste kindje - ronde 20 MMM

21 januari (1)
    Coco17 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 16

21 januari (1)
    Poolvos - 28 jaar - 1e kindje - ronde 14 (MK in ronde 1)

23 januari (1)
    manaolana - 30 jaar - 1e kindje - ronde 17 (BBZ in ronde 8)

24 januari (1)
    Nooortje - 31 jaar - 1e kindje - ronde 16 MMM ((V)MK in juni en december)

Datumloos (3)
    Steef85 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 10
    SuperEendje - 29 jaar - 1e kindje - ronde 9
    suzies - 33 jaar - 1e kindje - +/- ronde 24

Buiten de lijst (0)

Totaal: 14

Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (3), MMM (4), Negatieve Test (2), Twijfel-/Tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? vul de lijst zelf even aan met je: naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op"quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)

5. manaolana

Welkom Suzies, ik heb je op de lijst gezet. Weet je je NID al? Heb je voor nu op datumloos gezet.

6. SuperEendje

SuperEendje Actief lid

17 jun 2016
    274
    18
    18
    NULL
    NULL
    @manaolana
    Dankjewel voor je uitleg nu snap ik hoe en wat. Ik ben gisteren begonnen, natuurlijk kan ik er niet uit op maken, maar dan zit de routine er al in voor de komende maand... al hoop ik stiekem dat het niet nodig is...

In een ander topic had ik een tip gekregen om te vrijen met volle blaas van manlief. Hopelijk is dat onze gouden tip om zwanger te worden... we vrijen nu om de dag sinds 1,5 week.
    Heb nog geen smiley gehad, maar gisteravond enorme rugpijn en steken in mijn buik. In bed zelfs steek in mijn rechterlies. Niet fijn. Had ook maagzuur tegen misselijkheid aan. Niet fijn.

7. SuperEendje

SuperEendje Actief lid

17 jun 2016
    274
    18
    18
    NULL
    NULL
    #107 SuperEendje, 8 jan 2017
    Laatst bewerkt: 8 jan 2017
    ♡ NOD-lijst 1 t/m 31 januari ♡
    voor meiden die al meer dan 9 maanden bezig zijn

5/6 januari (2)
    Baby dream - ? jaar - 2e kindje - ronde 11
    Pinkmylife - 25 jaar - 1e kindje - Ronde 21 - MMM

8 januari (1)
    sabagirl - 30 jaar - 2e kindje - ronde 6 (1e na MK)

10 januari (2)
    Aanne88 - 25 jaar - 1e kindje - ronde ?
    Loeselein - 29 jaar - 1e kindje - ronde 14 MMM

15 januari (1)
    Livoli 28 jaar - 1e kindje - ronde 10 (4e na MK)

19 januari (1)
    duimpje86 - 30 jaar - 1ste kindje - ronde 20 MMM

21 januari (1)
    Coco17 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 16
    Poolvos - 28 jaar - 1e kindje - ronde 14 (MK in ronde 1)

23 januari (2)
    manaolana - 30 jaar - 1e kindje - ronde 17 (BBZ in ronde 8)
    SuperEendje - 29 jaar - 1e kindje - ronde 9

24 januari (1)
    Nooortje - 31 jaar - 1e kindje - ronde 16 MMM ((V)MK in juni en december)

Datumloos (2)
    Steef85 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 10
    suzies - 33 jaar - 1e kindje - +/- ronde 24

Buiten de lijst (0)

Totaal: 14

Wachtbankje (1), Zwanger (0), Ongesteld (3), MMM (4), Negatieve Test (2), Twijfel-/Tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? vul de lijst zelf even aan met je: naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op"quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)

8. SuperEendje

SuperEendje Actief lid

17 jun 2016
    274
    18
    18
    NULL
    NULL
    Zoals hierboven te zien, Ik heb mijn smiley gevonden en heb mijzelf voor het gemak alvast op het wachtbankje gezet. Morgen zal mijn ei-sprong zijn en dan 14 dagen later moet ik ongesteld worden... nouja liever niet, hihihi.

Vind het nu wel weer spannend worden. Want eigenlijk is dit de laatste ronde zonder verder medische onderzoeken... Hierna de onderzoeken/uitslagen en misschien wel mmm in. :(

Hopelijk is het ons gegund en heeft de-volle-blazen-seks geholpen. :cool:

Wat zouden jullie doen (zie nu pas dat het om en om is met 's morgens/'s avonds, humor:D): vanavond, morgenochtend, morgenavond en/of... gezellig maken?;)

31-12, 's morgens
    2-1 's avonds
    4-1 's morgens
    6-1 's avonds
    8-1 's morgens = vanmorgen, 14.45u smiley :)

9. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Dag dames!
    Na onverwacht een paar dagen weg geweest te zijn , nu weer thuis. Ik ben bijgelezen en heb helaas de eerste negatieve testen & rode namen op de lijst gezien. :( Zo verdrietig, iedere maand opnieuw. Ik hoop echt voor iedereen snel een positieve uitslag te zien.
    Wij hebben het gezellig gemaakt en hoewel ik niet meer temperatuur of test zou m'n eisprong vandaag of morgen moeten zijn.. ik mag dus op het wachtbankje en mijn zoveelste wachttijd gaat in. We proberen positief te blijven, maar soms valt dat wel zwaar.. Maar ik was ook niet de eerste om dat te schrijven, vrees ik :)
    Alle liefs!!

10. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    Wij zijn heerlijk aan het genieten van onze vakantie. Veel sneeuw en al heerlijk geskied! Zelf minder bezig met zwanger worden, zal wel komen door de vele afleiding. Helaas zie ik al rode namen op de lijst :( wat ontzettend kl*te weer. Ook zie ik weer nieuwe dames op de lijst welkom! Ik heb niet alles terug gelezen, dat zal ik doen na mijn vakantie en dan uitgebreid reageren.

Dan even een update van mijn kant. Ik denk mijn eisprong te hebben gevonden maar twijfel. Mijn temp is omhoog gegaan maar wel precies onze eerste nacht in een hotel waar het warmer op de kamer is dan onze slaapkamer. Ik heb in het temptopic de vraag neergezet met wat de dames ervan vinden. Als mijn stippelkruis in FF klopt dan wat mijn eisprong afgelopen woensdag. Dan zou ik dus op het wachtbankje mogen en NOD wordt dan 18 januari (lf van 13). Zodra ik iets meer weet, meld ik me weer. Ga ik nu weer lekker vakantie vieren. Hopelijk zie ik volgende keer wel roze op de lijst!

11. manaolana

Gelet op de situatie van manlief zou ik morgen doen. Twee keer op een dag komt de zaadlozing denk ik niet ten goede. Als het kan zou ik zeggen morgenochtend en overmorgenavond. Veel plezier :p.

12. manaolana

Dames! Iemand van jullie ervaring met bloed laten prikken op antistoffen voor chlamydia? Ik heb vorige week maandag laten prikken en de HA zei bel donderdag voor de uitslag. Donderdag gebeld en toen kreeg ik te horen nee dat duurt iets langer, bel maandag maar. Zojuist weer gebeld en de assistente heeft gebeld met het lab en die zeiden dat het enkele weken duurt zo'n uitslag? Klopt dat of moet ik mij zorgen maken...?

13. Loeselein

Loeselein Actief lid

23 mei 2016
    183
    10
    18
    Bij mij is gezegd dat het 10 dagen duurt voor je de uitslag hebt. Bedoelde de huisarts misschien a.s. donderdag?

Ik mag helaas op rood, vanmorgen ongesteld geworden...

14. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43

Wij hadden zeker binnen 14 dagen de uitslag. Zo vervelend he die onduidelijkheid.

15. Livoli

Livoli Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    Mijn NOD mag naar de 16e verplaatst worden! En gelijk op paars gezet worden graag :)
    Weet niet zeker of ik toen mijn eisprong had! Had namelijk een hele donkere ovulatietest die er beetje vreemd uit zag! Ik ga er vanuit dat dat mijn piek was aangezien de rest negatief blijft!

16. Coco17

Coco17 Actief lid

9 jul 2015
    170
    244
    43
    Voor alle meiden op rood: Wat ontzettend balen en kl*te!!!! Had zo gehoopt dat dit jaar goed zou beginnen maar tot nu toe niemand op roze:(:(

Ik had 6 januari een positieve ovulatie test, dus mijn Nod van 21 januari klopt. Altijd fijn om die smiley weer te zien. Ik weet dat het niet alles zegt, maar voor mij toch een beetje een bevestiging dat er een eisprong is.

Alleen zie/voel ik na de eisprong weer allemaal symptomen waarvan ik denk: zou het nu toch gelukt zijn (ik weet het, onzin. Mocht het zelfs gelukt zijn moet er nog een innesteling komen en heb je nu nul komma nul symptomen).

Deze maand heb ik bijvoorbeeld vandaag vruchtbaar slijm. Dit kan toch niet zijn omdat er een eisprong aan komt? Ik heb immers al een positieve test gehad. Of is het nog een nasleep van m'n eisprong? Hoor graag jullie mening!

17. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Jeetje wat irritant! Ik denk overigens niet dat het betekent dat er wat mis is ofzo :) klinkt gewoon als typische nederlandse zorg :')

18. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Ik voel ook altijd vanalles (en die ene keer dat ik zwanger was voor mn miskraam juist niks).. dus ik weet t ook niet. Als je zeker bent van je eisprong (temperatuur of test je?) zal het vruchtbare slijm niet nog een eisprong betekenen. Maar het kan wel de nasleep zijn; of als je niet zeker bent toch een late eisprong?
    Succes met de wachtweken! We hebben de NOD tegelijk! Wanneer ga je testen? Of wacht je de NOD af zonder testen?

En jij Livoli? Test je? Ook succes!!

19. SuperEendje

SuperEendje Actief lid

17 jun 2016
    274
    18
    18
    NULL
    NULL
    Nee ik had ook al zoiets van doe maar niet te vaak. We hebben zondagochtend gedaan, we hebben besloten om vanavond gezellig te maken, want moest vandaag weer gaan werken na 2 weken vakantie, dus dan is er s morgens weinig tijd, haha.

Vandaag alweer een negatieve test, dus echt op wachtbankje nu...

@loeselein: wat balen meid!

@coco: ik ken dat... zo denk je van alles op te merken, hoe je mind te voor de gek kunt houden he. hihihi. Maar we willen iets en dan merk je echt alles op!
    Van dat vruchtbaar slijm: ik heb dat heel erg een week voor mijn ei sprong heel waterig, dan de dagen van de ei sprong is het heel slijmerig, dradentrekkend, en dan in de week daarna soms wat 'klontjes' gum slijm, haha klinkt gek. soms wat slijm, maar is elke maand verschillend.

20. manaolana

Dat zou zomaar kunnen ;) al dacht mijn vriend ook afgelopen donderdag. Balen dat jij op rood moet :(. Ik hoop toch zo dat iemand van ons lijstje deze maand op roze mag. Anders is het wel heel treurig...

Suzies, bedankt voor je reactie. Fijn om te horen dat het helemaal niet gebruikelijk is dat de uitslag er al na 3/4 dgn is.

Livoli is ga je verplaatsen en op paars zetten :) de terrible two week wait (ttww) kan beginnen... Hier wacht ik nog even een temperatuurverhoging af voordat ik mezelf op het wachtbankje zet.

Coco altijd fijn he die smiley of dik positieve strepen. Ik zie hier op het forum wel vaker voorbij komen dat meiden na de eisprong vruchtbaar slijm hebben dus volgens mij kan het gewoon. Ik heb er zelf weinig verstand van want in de 20 mndn dat ik nu gestopt ben met de pil zijn de keren dat ik vruchtbaar slijm had echt op een hand te tellen.

Poolvos ik denk dat je gelijk hebt en er vast niets mis is ;) maar je hoofd gaat dan aan de haal met je he als niet alles gaat zoals gezegd/verwacht. Mag jij trouwens ook al op het wachtbankje?

Deel Deze Pagina