Welkom lieve nieuwe meiden. Verdrietig dat jullie hier "moeten" aansluiten. Hopelijk deze maand voor het laatst. Steef wat goed dat je een fijne vakantie hebt gehad! En spannend zo . Noortje en Aanne ik leef met jullie mee. Een hele dikke digiknuffel voor jullie. Ik probeer er een beetje humor in te gooien en denk dat ik ons probleem heb gevonden :
Ah je bent al een heel eind op weg met de onderzoeken. Volgens mij komt idd de cyclus analyse erbij en bloedonderzoek. Waar ze ook kijken naar je eisprong idd maar dacht ook nog naar andere hormoonwaarden. Met het protocol bedoel ik dat daar dan een percentage uitkomt en dat nemen ze dan als uitgangspunt. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het werkt na een bbz. Zou mooi zijn als ze dat direct mee kunnen nemen. Bij ons kwam er 59% uit. Nog een jaar proberen. Om het jaar iets korter te maken konden we afgelopen januari komen voor een hsg en dus nu in april starten met iui. Mss is dit ook interessant voor je: http://www.nvog-documenten.nl/uploaded/docs/Landelijke%20netwerkrichtlijn%20Subfertiliteit%20def.pdf
Dank suzies, die link had ik inderdaad ook al gevonden! Wat naar dat jullie weer werden weggestuurd . Maar wel fijn dat je nu met iui mag starten!
Welkome nieuwe meiden!! Rot dat jullie in deze categorie horen, maar hopelijk hebben jullie er net zoveel aan als ik. Hilarisch Manola, ga stuk hier @Vosje, owja dat herken ik ook zo erg. Irritant pijnlijke situaties zijn dat. @Suzies, jemig wat irritant. Alsof het allemaal al niet zwaar genoeg is.. Natuurlijk hoop ik dat het niet meer nodig is.. En ook bij mij duren de dagen inmiddels te lang en zit ik vooral mezelf daar erg mee in de weg. Denk aan jullie deze dagen..!!!
@ Poolvosje, ja zulke opmerkingen zijn vervelend. Ik herken ze ook.. regelmatig gehoord/gelezen. Natuurlijk wil iedereen het liefst meteen zwanger zijn als je ervoor kiest om ervoor te gaan. Maar een klein beetje realistisch blijven is natuurlijk niet verkeerd. 3 maanden is eigenlijk nog niks inderdaad Weet die kennis dat jullie al veel langer bezig zijn? @ Nooortje, vervelend hè als de tijd zo langzaam gaat.. ik zit nu al op mijn ei te wachten maar mijn lichaam kennende gaat dat nog wel even duren! Maar wil gewoon zo graag een vroeg eitje en dan starten met utro.. ben gewoon heel benieuwd wat die gaat doen. Hopelijk tuurstreepjes die wél oplopen.. Al ben ik van plan om echt niettt vroeg te gaan testen...
Hoi allemaal, Bedankt voor het warme welkom. Het helpt nu al om ervaringen van anderen te lezen die in hetzelfde schuitje zitten. Fijn om met elkaar mee te leven! Ik herken het erg dat het moeilijk is om van anderen te horen dat ze heel snel zwanger zijn geraakt, poeh... Ik gun het ieder ander, want ik weet natuurlijk zelf hoe groot de wens kan zijn, maar er is altijd een stemmetje van jaloezie dat meepraat. Anyway, ik wacht ongeduldig af op mijn wachtbankje! En ga me ondertussen nog even inlezen hier, ook qua afkortingen, haha. Van veel dingen geen idee wat het betekent. Succes allemaal!
MvB misschien heb je iets aan dit topic http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/57211-gebruikte-afkortingen.html
He meiden, hier een beetje verdrietig vandaag... . Vanmiddag op 8DPO een klein beetje rood en daarna oud bruin bloedverlies dat nog niet gestopt is. Vorige maand al op 5DPO bloedverlies en maanden daarvoor vaak op 9 of 10DPO. Op die manier gaat zwanger worden natuurlijk nooit lukken... Denk dat ik dus ook al wel eerder dan mijn NOD op rood ga mogen helaas. Ben wel heel blij dat we a.s. maandag naar de gyneacoloog mogen en ga dit dan ook zeker bespreken. Maar het blijven toch baalmomenten iedere maand weer :x. Steef en Livoli hebben jullie nog nieuws? Iemand moet toch een beetje roze aan deze lijst kunnen toevoegen ladies!
@babydream: dat we al langer proberen weten alleen onze naasten; we vertellen dat niet aan iedere kennis. Zelf dacht ik aanvankelijk ook dat het snel weet ging lukken, want de miskraam was onze allereerste poging. Bizar toch? Zwanger na 1 maand en daarna al bijna 2 jaar niet! @manaolana: wat rot dat je al zo vroeg met bruinverliea begint! Ik hoop dat het een keer goed nieuws mag zijn: maar als het toch je menstruatie is op naar de gyn! Straks met hormonen ben je gewoon zó zwanger! Komt zéker goed! Hou moed!
@ manaolana Wat ongelofelijk balen zeg, jeetje... Elke maand weer k*t gewoon, herkenbaar. Maar goed dat je binnenkort die intake hebt, dan wordt er in ieder geval actie ondernomen! Ik lees graag mee hoe het is gegaan, ik heb namelijk op 26 januari een intake + inwendig onderzoek. Vind het best een beetje spannend. @ Poolvos Wat bizar dat je gelijk zwanger was in de eerste ronde en daarna zo lang al niet. Wat is ons lichaam toch vreemd en onbegrijpelijk soms! Ik heb wel aan wat vriendinnen en familie verteld dat we bezig zijn, ik ben wat dat betreft een open boek en wil er graag met mensen over praten. Maar nu het (vooralsnog) niet lukt, merk ik dat de gesprekken steeds lastiger worden en ik het liever vermijd. Hopelijk snel goed nieuws om te delen!
@nieuwe dames welkom! Helaas mogen jullie hier ook mee praten maar wel fijn dat we er voor elkaar kunnen zijn. @Livoli hoe gaat het met jou? @Nooortje jeetje wat heftig. Helaas hier ook teveel vriendinnen/collega's/kennissen die zwanger zijn en een hoop ook al bevallen. Het doet zo een pijn. Ik gun het ze echt wel maar de wil is zo groot hier dat het echt pijn doet. En dan zijn we zelf ook nog maar een jaar bezig, er zijn hier meiden die al langer bezig zijn. Als je dan ook nog het proces van je beste vriendin zo mee maakt die uiteindelijk wel snel zwanger is lijkt me echt super zwaar. Dikke knuffel meid! @manaolana wat een geweldig plaatje! Ik blijf hopen voor je dat het een innesteling was! @suzies jeetje dat lijkt me frustrerend als je al een tijd bezig bent en weer weg wordt gestuurd probeer nog maar een jaar. @baby dream hoe lang zijn jouw cycli? Ik vond de cycli van 33 en langer echt zo lang duren met wachten totdat ei eindelijk kwam... Ben blij dat ik de afgelopen twee keer kortere cycli had. Een hoop dames hebben binnenkort intake bij fertiliteitsarts. Ben erg benieuwd. Hier ondertussen NOD (14DPO). Temp is gedaald maar wel later en nog niet onder basaal. Ik vind witte testen echt erger dan ongesteld worden, dus in overleg met het temptopic besloten morgen nog even af te wachten. Normaal begint 14DPO met ongesteldheidkrampen en smiddags/savonds ongesteld maar tot nu toe nog geen krampen. Dus nog even geduld. Ik hou jullie op de hoogte.
Ik zit onderhand al behoorlijk (figuurlijk ) te nagelbijten maar dat komt ook omdat ik momenteel ook zit met een aanbod voor een nieuwe baan en de keuze daarvoor is voor mij een beetje afhankelijk van wel/niet zwanger zijn. (mijn huidige werkgever heeft iets flexibelere werktijden i.v.m. MMM)
@Manaolana: jemig wat irritant.. Ik kan er vanalles bij bedenken maar jij herkent inmiddels een patroon begrijp ik. Zo klote en teleurstellend. "Gelukkig" is het nu wel bijna zover dat er een deskundige mee gaat kijken. Uiteraard blijf ik positief voor je denken !! @MVB83: dat herken ik ook. Heb je wel iemand met wie je het kunt delen? Ik ben ook een open boek en bovendien vroegen vrienden al zo lang aan ons wanneer eens zouden beginnen, dat ik bij de start 1,5 jr terug daar maar gewoon open over was. Maar nu liggen de kaarten inmiddels anders, niet alleen ik maar ook de ander vind het lastiger om deze gesprekken aan te gaan. En dat geeft dan weer frustratie bij mij. Dus ik ben er nu steeds meer gesloten over, geheel tegen mijn eigen natuur in maar ik moet mezelf beschermen. @Poolvos, inderdaad wat een bizare situatie. Dat bedenk je toch niet? Hoe frusterend en verdrietig moet dit voor je zijn. Ik kan me voorstellen dat het lastig is om dit op een voor jou prettige manier bespreekbaar te maken. @Steef85, oew wat blijft dat toch spannend deze dagen. Ik duim hard!! Ik ben inmiddels aangekomen op cd 25 en de twijfels slaan weer toe. Het nieuws van mijn vriendinnetje heeft me geen goed gedaan, heb er echt last van. Ik krijg het niet goed voor elkaar om er los van te komen, het blijft maar door mijn hoofd spoken. Heel erg irritant. Alle emoties komen elke dag meerdere keren voorbij; hoop, verdriet, boosheid en ook wel wat gelatenheid. Maar meer dan afwachten en afleiding zoeken tot het ziekenhuisbezoek en mijn NOD kan ik nu eigenlijk niet doen. Stom!
Hier op CD 26 en heb ontzettend gevoelige borsten... helaas zijn de voorgaande IUI rondes ook gepaard gegaan met vollere en gevoelige borsten na ovulatie.. Dus dat symptoom is bij mij geen graadmeter helaas Ik merk dat ik er ook veel mee bezig ben, een collega van mij is via IVF zwanger geraakt en die gaat bijna met verlof. Heb zo'n mengelmoes van emoties als ik haar mooie buik zie maar vooral verdriet dat het bij ons nog niet gelukt is. Manlief opperde gisteren om anders ipv een nieuwe baan tijdelijk even te stoppen met werken om wat meer tijd voor mezelf te nemen en mezelf een optimale relaxte omgeving te geven met de eventueel nog komende iui's / IVF behandelingen.... Mijn emotieschaal gaat dagelijks van hoop, verdriet, hoop, optimistisch, verdriet, hoop en moeheid... want ik word er moe van zoveel als ik er in mijn hoofd mee bezig ben.... Misschien is even stoppen met werken zo'n gek idee nog niet....
@ Nooortje Ik begrijp het heel goed, die gemengde gevoelens! Gewoon echt rot en lastig om mee om te gaan. Wanneer heb jij je bezoek aan het ziekenhuis? Ik heb wel een heel goede vriendin, mijn nichtje die verpleegster is op een verloskunde-afdeling en dus veel weet, en natuurlijk mijn man om er écht over te praten. Dat is heel fijn! En bij de rest klets ik er altijd maar een beetje omheen. @ Livoli Spannend! Ik duim mee! Mag ik vragen waar 'omowit' voor staat? Zag het vaker voorbij komen op dit forum en zag het niet in de lijst met afkortingen staan. @ Steef85 Ook voor jou duim ik hard! Spannende tijden altijd, dat wachten op die NOD. Een witte test heb ik ook een paar keer gehad en inderdaad, dat vind ik ook erger dan gewoon maar ongesteld worden @Nienid Ohh kan me voorstellen dat dit nu zenuwslopend is. Dit kan je leven een flinke ommezwaai geven dus, op meerdere vlakken. Wat lief ook dat je man zo met je meeleeft en begrip toont, klinkt als een best goed idee om even niet te werken (als dat voor jullie haalbaar is natuurlijk).
@noortje wachten wachten en wachten. Echt verschrikkelijk is dat he. Ik kan me goed voorstellen dat het nieuws van je vriendin moeilijk voor je is. Ook al is het moeilijk blijf hoop houden meid! @Nienid jeetje meid wat zijn jullie al lang bezig Als jullie het financiel aankunnen en je denkt dat je er beter door gaat voelen dan is even niet werken wel een mooie optie. @MvB83 omowit komt volgens mij van het wasmiddel. Die zal je was wel zo mooi wit maken als de test die we niet willen hebben. Hier nog niets te melden. Geen bloed en geen ongestelheidskrampen. Ben erg benieuwd naar mijn temp morgen.