In de kerstvakantie gaan wij met mijn ouders, zussen en aanhang en natuurlijk met onze kindjes naar Orlando in Florida! Hebben er ontzettend veel zin in Maar... Ik zie wel op tegen de vliegreis. Ongeveer 9 uur vliegen met dreumes en peuter. Over onze oudste maak ik me niet zoveel zorgen. Die is goed af te leiden en heeft een eigen stoel. Maar de jongste.. Die is momenteel in haar verkenningsfase en wil overal heen kruipen (loopt nog niet) en overal bovenop en onderdoor klimmen. Stil op schoot of in de stoel zitten? No way! Dus... Ik heb tips nodig! Hoe gaan we deze reis overleven? Ze is totaal niet geïnteresseerd in filmpjes oid. Het enige wat ze leuk vind op dit moment is gewoon alles ontdekken en overal heen kruipen en klimmen En hoe moet het met slapen? Ze zal tijdens de reis écht moeten slapen, maar het is een echte buikslaper. Ze heeft géén eigen stoel en op mij slapen dat doet ze echt niet. Ik kan wel een stoel vrij maken door de oudste dan even bij iemand op schoot te zetten, maar dan nog. Ze is te groot om languit op de stoel te liggen en ze ligt het liefst gewoon plat op de buik. Tips?? Of zijn er wellicht speciale slaapmatjes, kussens, oid die handig zouden kunnen zijn??
Wat heerlijk dat jullie op reis gaan. Vliegen met een dreumes is inderdaad een uitdaging, maar als je dat gewoon accepteert kan het alleen maar meevallen Mijn dochter heeft vorig jaar tijdens de laatste vlucht als een blok geslapen, terwijl ze normaal ook echt niet op mijn schoot slaapt. Voor je dreumes zou ik zoveel mogelijk speeltjes meenemen om af te kunnen wisselen, na een kwartiertje is het ene speeltje niet meer interessant. Ik vind de kleine vingerpoppetjes en handpoppen van de ikea handig, dan kan je familie kiekeboe met haar spelen. Verder de standaard dingen: (voel)boekjes, filmpjes en spelletjes op de tablet, stapelbekers etc. Om te slapen kun je de Deryan Air Traveller meenemen. Dit is een soort opblaasmatje met slaapzak waarmee je kindje op schoot kan slapen. Voor de ouders is dit ook fijn, je hoeft je kindje niet de hele tijd op de arm te houden en krijgt zelf dus minder snel zere schouders. Voor je oudste kun je eventueel een Cares vliegtuigharnas meenemen, dan blijft ze rustiger op de stoel zitten omdat ze het tuigje gewend zijn van de autostoel. Hij is echt heel fijn! PB me maar als je meer info wil over huren of kopen. Ken je het boekje 'Ikke gaat vliegen'? Erg leuk voor je beide meiden denk ik. Fijne vakantie alvast!
Ik heb zelf de Deryan Air Traveller gebruikt toen mijn zoon 8 maanden was. We gingen toen naar Turkije. Wat een uitvinding! Echt ideaal! Ik weet zeker dat hij niet had geslapen als we dat matrasje niet hadden. Echt een aanrader inderdaad Voor de rest geen ervaring met zo lang vliegen met 2 kids. Succes en sterkte alvast in ieder geval!
Oh die Deryan Air Traveller lijkt me ideaal! Die gaan we zeker bestellen! Thanks voor de tip, zoiets zocht ik Jessi: Nee ik ken het boekje niet, maar dat lijkt me idd een heel leuk boekje! Voor Sinterklaas krijgen de meiden bij mijn ouders allebei nog een Trunki Snoozihedz. Die lijken me ook erg fijn voor in het vliegtuig! Zeker voor de oudste Misschien ook weer een tip voor anderen?
Leuke vakantie in het vooruitzicht zeg wil zo wel met je mee wat een geweldig land. Wij zijn in april geweest maar zou er zo kunnen wonen. Ik wil je sowieso 1 tip geven, sta er zo relaxed mogelijk in want meestal valt het reuze mee en lost het zich van zelf wel op. Ik zag van te voren ook overal beren maar echt heb me zorgen gemaakt om niets. En als het de eerste keer is heeft ze eerst wel wat afleiding met al die nieuwe indrukken. Neem haar lievelingsknuffel of slaapknuffel mee. Wat eten mee zoals rozijntjes ook makkelijk voor bij het stijgen en dalen. En speelgoed waar ze thuis veel mee speelt. Succes en heel veel plezier geniet er van. Jullie blijven alleen in Orlando? En de parken ook bij langs?
Jilina: Oh ja geweldig is het daar hè?! Dit wordt mijn 7de bezoek aan Orlando Maar voor het eerst met de kleintjes! We gaan zeker wat parken bezoeken! De kleintjes gaan in ieder geval mee naar Magic Kingdom, Sea world en Islands of Adventures. Opa en Oma passen op als wij naar bijvoorbeeld Universal Studio's gaan. Heb er zin in Ja ik moet er ook relax in staan.. Moet het gewoon op ons af laten komen! En het scheelt dat we met 8 volwassenen gaan en de dames zijn dol op alle 8 dus we kunnen gelukkig elkaar wel aflossen. Het wordt de tweede keer vliegen voor ze. We zijn in september nog naar Turkije geweest, dus nog redelijk kort geleden. Alleen bij dalen hadden ze een beetje last van de oren allebei. Gelukkig ging het verder eigenlijk best goed! Maar ja dat is toch even een stuk korter vliegen.....