Landal of Centerparcs? En welke? (met 2-jarige)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Child, 16 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Wij willen binnenkort midweek (buiten kerstvakantie) weg.
    Nu willen we graag beetje fatsoenlijk huisje en het liefst een overdekt leuk zwembad.
    Zelf wonen we in Drenthe en willen we niet naar Huttenheugte want dat is te bekend.
    Liefst Overijssel/Gelderland ofzo....

Mijn man wou graag naar Hof van Saksen maar ik vind het zelf wel lekker om, als je een dagje weggaat, iets nieuws te zien en wij wonen er dus best in de buurt.
    Maar een goed huisje en een leuk zwembad is ook wat waard natuurlijk!!!

We willen best beetje meer betalen (niet te gek) maar het scheelt natuurlijk al dat we buiten vakantie gaan.

Ok, klinkt beetje veeleisend maar dan kunnen jullie beetje meedenken:D
    Alvast bedankt!

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Centerparcs Heiderbos en kempervennen hebben mijn voorkeur.
    Landal vind ik qua alles eigenlijk net wat minder.

3. sjak

sjak Niet meer actief

Het is mij om het even, vind het allebei leuk. Van Landal is Vennebos mijn favoriet en in februari gaan we naar Rabbit Hill, centerparcs vind ik de Eemhof, Meerdal en Kempervenne erg leuk. De zwembaden zijn van CP iets 'tropischer' en groter.

Maar wij zijn ook geen enorme Plaza-zitters :) vind de entertainment voor kinderen belangrijk en Puk en Pelle va Landal zijn erg leuk, de shows op CP ook. Maar verder zitten wij dus niet op de Plaza's wat, denk ik, het grootste verschil is van de parken.

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Wij zijn in de herfstvak naar landal rabbit hill geweest, is ons heel goed bevallen, leuk zwembad (alleen voor gasten) leuk binnen speel gedeelte en huisje was ook erg netjes.

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik vind CP Heijderbos en Erperheide allebei heel erg leuk. Beiden mooi zwembad, veel speeltuintjes, kinderboerderij, leuke dagjes weg in de omgeving. HB heeft daarnaast de jungle dome en EH de Baluba. Beiden erg leuk voor peuters. Ik vind wel dat je minimaal een premium huisje moet hebben. Die zijn gewoon netjes, maar niets bijzonders. De comfort huisjes vind ik vaak wel echt hele oude rommel. Er zijn voor CP online vaak wel kortingscodes te vinden trouwens.

6. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Landal Land van Bartje is heel erg leuk, maar dat is dan ook bij jou in de buurt. Ook Landal Landgoed 't Loo vonden wij erg leuk met kleine kids. Volgende maand gaan we naar Landal Rabbit Hill. Ook veel goede verhalen over gehoord van vrienden met kleine kids.

7. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik ben op een hoop Landal-parken geweest, maar Rabbit Hill blijft mijn favoriet. Niet te massaal, maar groot genoeg om je lekker te vermaken. Centerparcs ben ik 1 keer geweest en vond ik vreselijk... Druk, hutjemutje en toch ook een ander publiek... Huisje was ook gedateerd en vies. Wel was het zwembad daar fantastisch!

8. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    We hebben nu Centerparcs Eemhof op het oog (niet het goedkoopste huisje want comfort huisjes lijken over algemeen niet zo goed bekend)
    Rabbit Hill klinkt ook wel leuk, maar zwembad van Landal is wat minder of niet?
    Landal is wel goedkoper dan CP....

Iedereen bedankt voor het meedenken!

9. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    De zwembaden van CP zijn over het algemeen wat spectaculairder, maar je moet je afvragen of je dat nodig hebt met een kindje van 2... Mijn zoontje van drie vond het veel te heftig, maar mijn dochter van 6 vond het natuurlijk wel fantastisch. Maar goed, wij gaan niet welke dag 6 uur zwemmen dus ik vind het zonde om daar de beslissing op af te laten hangen.
    Als de kinderen ouder zijn, zou ik denk ik wel sneller naar een CP gaan.

10. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Idd, een kindje van 2 vindt een zwembad al snel leuk. Bij Landal staat altijd wel ergens in een bad een speeltoestel. Vaak heb je een apart babygedeelte met glijbaantje (wat ze met 2 jaar ook nog leuk vinden) en een groter bad met een of andere glijbaan waar ook sproeiers, emmers water etc. bijzitten.
    Wij gaan ook maar 1-1,5 uur per keer, want dan zijn ze echt kapot. Zou je keuze daar niet alleen vanaf laten hangen.

Daarbij is Bollo hier echt een topper bij de kids, dus hier voorlopig nog Landal parken. Qua prijs ook veel aantrekkelijker dan CP.

11. sjak

sjak Niet meer actief

Helemaal eens met Debster en Elsje.
    Mijn dochter is nu 2,5 en een uur zwembad is echt genoeg.

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.251
    11.845
    113
    De Eemhof heeft een kleine Plaza. En de rest is buiten. Dan zit je bij veel Landalparken net zo goed. Landgoed het Loo is erg leuk. En Rabbit Hill ook.

13. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Hangt toch echt van je kind af! Toen mijn jongste 1,5 was waren wij op center parcs, en in het zwembad was hij steeds aan het klieren. Bleek hij zich gewoon te vervelen want zodra we 1x met hem van de wildwaterbaan gingen was hij verkocht en sindsdien wil hij in zwembaden alleen nog maar van de wildwaterbaan. Wij doen die dus zo 30x op een dag.
    Hij was toen 20 maanden! Dus roep niet te hard dat zo'n ukkie nog niet veel nodig heeft, kijk naar je kind.

(Hij is nu 3 en hij wil heeeeeel graag in Joris en de draak. Over 2 weken zal blijken of ie lang genoeg is :D)
    Landal vennebos en pc vossemeren vonden wij erg leuk.

14. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Landal Coldenhove vonden wij één van de betere parken....

15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Landal Lommerbergen is ons favoriete park. Maar......ligt in Limburg.

16. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Wij zijn 2/3 weken geleden naar Rabbit Hill geweest, onze dl van 1,5 was er helemaal wild van. Zwembad was prima, inderdaad wel minder dan CP. Maar een indoor-speeltuin, een gewone speeltuin, een kinderboerderij, echt super! We konden ons heerlijk vermaken, en nog veel belangrijker, ons meisje vond het helemaal geweldig. Dus wij hebben besloten dat we vaker naar dit soort parken gaan en Rabbit Hill blijft op het lijstje staan van fijne parken met kleine kids :)

Deel Deze Pagina