9 weken 6500 gram, hoeveel voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door hihi, 22 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Antje, gelukkig was er gister dus geen voeding om 18.00 uur;);)

2. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    @ Hihi: ik zou het nog wel even op 5x 180/6 houden en het even aankijken. Als dat goed gaat kun je misschien besluiten om op 4 flessen over te gaan. Ik ben maandag met Melvin ook begonnen met 5 x 180/6 omdat ik die 6x 150/5 wel erg proppen vond op zo'n dag en nu gaat het beter en kan ik hem ook lekker een keer laten slapen wat met die 6 voedingen niet kon.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Dat is een mooi schema.
    Ik zou zeker nog die fles van 22 uur blijven geven, want om 19.00 uur laatste fles is erg vroeg om daar de hele nacht mee door te komen.
    Hier ga ik Milan toch maar weer 5 flessen geven. Met 4 flessen zou ik sommige flessen moeten aanbieden in 210/7 om aan zijn hoeveelheden te komen. Ik vind dat toch nog wel wat te grote flessen. Daarnaast ben ik bang dat hij straks dan niet meer genoeg heeft aan 4 flessen. Als ik bij zo'n 4 maanden kon starten met bijvoeding was dat niet zo erg. Maar wil met bijvoeding wachten tot de 6 maanden. Milan heeft namelijk exceem in zijn gezicht en is dus gevoelig voor allergieën te ontwikkelen.

Met 5 flessen kom ik ook op dat schema van jou ongeveer uit. Alleen moet ik Milan dan wakker maken voor de 3e fles.

4. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Dus 4 flessen mogen wel als je kind nog geen 4 maanden is??? Hij is wel al bijna 7 kilo. Maar dan moet er dus meer in? Jelmer krijgt de fles van 180/6 makkelijk leeg. Ik zou dus ook kunnen proberen om hem 4 grotere flessen te geven van 210/7??? Gisteravond moesten we hem weer wakker maken om 22.30 uur. Hij sliep heel erg vast.... Bij 4 flessen zou hij dus deze tijden krijgen: 8.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00. Dat is wel een erg lange nacht, of niet?

5. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Hoe gaat het met Melvin en Milan?

Lisewiesje vindt dit leuk.
  6. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    Met Melvin ging het de afgelopen dagen prima, maar vandaag is het weer eens een ramp. Ik ben maandag over gegaan op 5 flessen en had een tevreden kind en sliep heerlijk, maar vannacht kwamen de darmkrampen weer opzetten. Ben nu al vanaf kwart voor vijf vanmorgen met hem in de weer. Hij wil absoluut niet slapen op het moment. Hoe gaat het bij jou????

7. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    Ben maar naar de drogist gegaan voor advies. Heb zelf namelijk een lactose-allergie en weet niet of dat erfelijk is. Nu kreeg ik het advies toch hypoallergene voeding te gaan gebruiken. Is wel een stuk duurder, maar ja als hij het daar dus goed op doet dan heb ik er baat bij. Ik merk het wel ga er zo meteen mee starten. Kreeg het advies om meteen over te gaan in plaats van eerst te mengen. Hij heeft vandaag nog geen 3 uur geslapen en zijn allemaal van die hazeslaapjes en veel last van winderigheid. Ik hou je op de hoogte.

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    @ Hihi, de verpleegkundige van mijn CB vond het goed. Maar geen idee of de arts het ook vind. Ze zei wel dat het eigenlijk wat vroeg is, maar mocht het proberen en dan extra komen voor te wegen om te kijken hoe hij het er op deed.
    Maar gister terug gegaan naar 5 flessen. Dat ging wel goed, alleen kwam zijn laatste fles op 22 uur uit en dat is te laat voor hem. Hij wilt duidelijk eerder beginnen aan zijn nacht. Was dan gister avond ook hard aan het huilen en werd vanmorgen ineens voor 6 uur wakker, hebben 2 keer de speen moeten geven. Beiden dingen komen niet voor als hij voor 22 uur in bed ligt.
    Vandaag krijgt hij dan zijn laatste fles al om 21 uur. Zijn schema voor vandaag was / is: 8.00 / 11.45 / 14.45 / 18.00 / 21.00

Milan heeft vanmiddag, voor zijn doen, wel veel gespuugd na de fles. Gisteravond heeft hij dat ook gedaan zei mijn ma (was paar uurtjes bij oma ivm sporten mama). Even de komende dagen aan kijken of hij dat vaker doet.

@ Daffie1977, hopelijk merk je snel verbetering bij Melvin. Zielig is dat als ze krampjes hebben en vermoeiend voor mama en papa. Maar je voelt je dan ook zo machteloos hè.

9. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    Dan voel je je zeker machteloos en vooral als je geen partner hebt is het nog extra vermoeiend. Hij had vannacht wel weer kramp, maar er zit nog van die andere voeding in zijn buik en hij zal ook moeten wennen aan deze voeding. Hij drinkt nu wel ineens zijn fles niet meer leeg dus zal mij benieuwen. Hou het wel goed in de gaten of hij wel de minimale hoeveelheid binnen krijgt. Hij ligt nu vrolijk in de box te spelen. Ik moet er wel om denken dat hij het er niet weer uit gooit omdat het niet meer verdikt is, maar wil het eerst zonder nutriton proberen om te kijken of het binnen blijft. Verder gaat het wel goed.

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Dat kan ik heel goed voorstellen dat het dan extra vermoeiend is. Milan had tijdens de kraamweek krampen en dat vonden wij met zijn tweeën al vermoeiend.
    Hopelijk heb je vannacht een rustige nacht.
    Misschien dat hij nu de flessen niet goed leeg drinkt omdat het nieuw voor hem is, even moet wennen?

Hier was Milan gisteravond onrustig en vanaf vannacht half 4 is hij een paar keer onrustig geweest. Spuugt ook nog steeds na de fles.

11. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Knap hoor, dat je het alleen doet! Heb je wel genoeg steun van je familie en vrienden? Ik was inderdaad in de kraamtijd ook zeer blij met een partner thuis (keizersnede gehad, veel liggen).

Ik denk dat hij inderdaad moet wennen aan de nieuwe voeding. Hopelijk gaat het steeds beter. Hou me op de hoogte.

12. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Volgende week moet ik naar de arts van het CB. Zal dan eens vragen. Maar Jelmer komt overdag ook zo nu en dan om de 3 uren en haalt 's nachts 9 en soms 10 uren. Maar dat is dus nog niet genoeg om over te gaan op 4 flessen.

Hoe zou het kunnen dat Milan dan nu zoveel spuugt???

13. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik denk omdat hij nu toch weer 5 flessen krijgt. Dat krijgt hij vanaf vrijdag en vanaf vrijdag avond spuugt hij. Vandaag heeft hij ook erg veel gespuugd. De fles van 18 uur heeft hij maar 80 cc van gedronken en een half uur erna alles uitgespuugd. Denk dat het komt omdat er te weinig tijd tussen zit. Vandaag was zijn schema: 7.30 / 11.30 / 15.00 / 18.00 / 20.45
    De 1e 2 flessen gaan nog goed en vanaf de 3e fles gaat het fout, daar moet ik hem ook voor wakker maken. Heeft de laatste dagen ook maar 760 cc gedronken, dus iets minder dan 4 volledige flessen. Vanaf morgen gaan we dus weer volledig op zijn verzoek voeden, laten we hem het hele schema weer bepalen.

14. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    @ Antje: Nu Melvin weer dunnere voeding krijgt geeft ie wel wat meer terug, maar is niet echt spugen. Vannacht een redelijk rustige nacht gehad en naar mijn idee had ie geen krampen. Hij lag vannacht heel even lekker te spelen en is daarna in slaap gevallen. Hij heeft net voeding gehad om 7 uur en hij is vrolijk en doet het goed. Hij heeft alleen nog niet gepoept sinds de nieuwe voeding, maar dat is even afwachten.
    Ik heb veel steun van de vader van mijn meiden en een aantal van mijn vrienden. Heb zelfs een goede vriend waar ik mijn verhaal kwijt kan als ik het even moeilijk heb. Ik voel me soms best wel eenzaam, maar dat komt ook omdat ik veel vrienden ben kwijtgeraakt en ik dus van voor af aan kan beginnen met het opbouwen van een vriendenkring en dat heeft tijd nodig. Verder voel ik me wel gelukkig.

Wel balen dat Milan zo spuugt meis en het zou inderdaad kunnen doordat er te weinig tijd tussen zit. Het is soms even uitproberen. Ieder kind is toch weer anders.

Ik ga nu mijn dochter maar naar school brengen dan ben ik op tijd weer terug en kan melvin lekker slapen.

15. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    @ Daffie, gelukkig dat je vannacht een betere nacht had. Wel fijn dat je een aantal mensen om je heen hebt waar je steun aan hebt. Is natuurlijk niet altijd makkelijk.
    Vervelend dat je vrienden kwijt bent geraakt. Kan wel goed voorstellen dat je je dan soms eenzaam voelt. Nieuwe vriendschappen hebben inderdaad tijd nodig. Maar wie weet, krijg je er vele betere vriendschappen voor terug!

Hier vanaf half 4 weer een onrustige nacht. Milan meerdere keren bij ons moeten pakken omdat hij in bedje steeds erg onrustig was. Zelfs om half 5 nachtvoeding. Ben eens benieuwd hoe hij zometeen dan slaapt. Lijkt niet zo zijn dagje te hebben.

16. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    Ik was ook zeker blij met zo'n nacht, want dan kan ik alles ook beter aan. Hij reageert vrij goed op deze voeding en heeft zelfs weinig moeite met poepen. Het stinkt wel veel meer met deze voeding en het lijkt net een koeienvlaai zo groen, maar ja beter dat als al die rottige krampjes. Hij lijkt ook een stuk vrolijker. Het is zeker waar dat ik misschien wel betere vrienden terug krijg alleen heeft het heel veel tijd nodig. Ik heb best regelmatig moeilijke momenten, maar daar kom ik wel weer overheen.

Balen dat Milan z'n dag niet heeft. Hoe gaat het nu met Milan?? Heeft ie nog een beetje geslapen vandaag??? Melvin had alleen vanmorgen wat moeite. Hij was in slaap gevallen op de terugweg van school en daarna wakker geworden toen ik thuis was en hem geprobeerd op bed te brengen alleen was hij over zijn slaap heen jammergenoeg, maar ja toen maar bij me genomen in de buikdrager en heeft ie toch nog even geslapen. Daarna om elf uur de fles die er moeizaam in ging en heeft ie geslapen tot 15:45 en heb ik hem meteen de fles gegeven. Hij ligt nu ook rustig te slapen al kostte het even moeite om in slaap te komen.

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Wat fijn dat Melvin goed reageert op de voeding. Hopelijk blijft hem nu die vervelende krampje ook bespaard.

Milan slaapt altijd in een puckababy inbakerslaapzak. Echter werden deze nu te klein dus woensdag de vervolg slaapzak gaan halen. Vanmiddag kwamen we erachter dat hij in deze slaapzak moeilijker slaapt, werd om het uur wakker en lukte hem dan niet om zelf weer in slaap te vallen. Heeft blijkbaar nog te veel ruimte erin. Is ook vanaf woensdag nacht dat hij minder goed doorslaapt. Vanmiddag dan de oude puckababy weer aan gedaan en toen heeft hij heerlijk geslapen. Maar kijken voor een andere inbakerslaapzak dan de puckababy.

Wel is hij nog wat uit zijn doen. Was vandaag niet zo vrolijk als anders.
    Wij hebben het idee dat hij mogelijk koemelkallergie heeft. Milan heeft exceem in zijn gezichtje en heeft vaker tijdens en direct na de fles een roggelende ademhaling (op andere momenten van de dag heeft hij dat niet). Alsof zijn neusje helemaal verstopt is. Eerst dachten wij aan verkoudheid. luuf en zoutoplossing gebruikt, maar dat gaf geen verbetering. Ook verbetert zijn exceem niet, terwijl we 2 keer per dag smeren met een speciale vette zalf. Sinds een aantal weken geeft hij ineens, een uur of nog langer, na de fles wat melk terug. Zijn meestal wel geen grote hoeveelheden. Zijn darmpjes werken, volgens mij, ook niet zoals het hoort. Hij laat namelijk veel windjes en hard. Krampjes heeft hij, gelukkig, maar zelden. Heeft wel last van die windjes, gooit dan altijd zijn beentjes volledig in de lucht en doet dan even onrustig met zijn lichaam. Zijn ontlasting is ook altijd erg dun ipv dat zalfachtige. Nu heeft hij zelfs 2 dagen niet gepoept:( Had daar vanmiddag ook wat last van, want huilde toch ineens keihard uit het niets. Kan ik morgen 1 of 2 spuitluiers verwachten, dat is namelijk altijd als hij 1 dag geen ontlasting heeft gehad.

Volgende week willen we eens naar de huisarts, heeft deze week nog vakantie. Volgende week moeten we ook weer naar de osteopaat, dus hopelijk kan deze al wat doen met zijn darmpjes.

18. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    @ Antje: ik heb voor Melvin ook de puckababy en tot nu toe doet ie het er goed in al presteert ie het soms om zijn hand naar buiten te wurmen, maar is meer als ie onrustig is. Wel balen dat de opvolgzak van de puckababy niet aanslaat. Ik zit nog in de kleinste maat en moet maar afwachten hoe lang hij daar nog in past.
    Meis ik hoop echt dat jullie er snel achter komen of Milan koemelkallergie heeft dan kunnen jullie er wat mee doen. Dat eczeem kan inderdaad wel een symptoom zijn van allergie. Ik denk dat het in jullie geval wel raadzaam zou zijn om naar een kinderarts te gaan zodat jullie er achter kunnen komen wat er met Milan is. Hoop dat jullie huisarts dat ook inziet. Ik hoor het wel van je.
    Hier gaat in elk geval alles z'n gangetje en tot nu toe geen klagen.

19. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Daffie,
    Fijn om te horen dat nu alles goed gaat bij je!
    Hier weer een heel onrustige Milan. Werd vannacht wederom om 4 uur wakker. Na geven speentje heeft hij wel nog geslapen tot half 8. Rest van de dag alleen maar hazeslaapjes. Zijn eczeem is nog erger geworden en heeft zich ook uitgebreid naar zijn armpjes. Vandaag die vette zalf ook niet gesmeerd omdat hij nu wat wondjes aan het eczeem heeft. Ik heb zelf vaker wat eczeemplekjes en weet dat die zalf gigantisch brandt als er wondjes zijn. Hebben morgen een afspraak bij de vervangende huisarts. Ben eens benieuwd. Wij denken nu heel sterk aan koemelkallergie en dat hij daardoor nu ook reflux heeft, dat komt vaak samen voor. Ik wil zeer zeker een verwijzing naar de kinderarts en als deze arts er niet mee eens is, dan volgende week mijn eigen arts. Die zal dat zeker geven. Ga morgen ook direct andere verzorgingsartikelen halen die volledig parfumvrij zijn, hier geen zwitzal meer. Morgen bel ik ook de osteopaat of we deze week nog terecht kunnen. We moesten namelijk bellen als er iets was, dus dan doen we dat ook! Is gewoon zielig om te zien hoe mijn mannetje zo uit zijn doen is. Bij elk slaapje wat hij vandaag heeft gedaan, huilde hij tijdens zijn slaap, denk van de jeuk.

Ik wilde eigenlijk vanaf het begin starten met hyperallergene voeding omdat ik huisstofmijtallergie en eczeem heb en mijn vriend hooikoorts. Echter omdat de verpleegkundige van het CB zei dat dit niet nodig is, pas echt bij allergie, hebben we dat niet gedaan. Laatst toen zij dan het eczeem constateerde, bracht ik dat weer te sprake en zei ze dat eczeem meestal niks met allergie te maken heeft en de meeste kindjes na een jaar erover heen groeien. Nou, ik weet zelf dat het wel met allergie te maken kan hebben. Baal er dan een beetje van dat ik niet naar mijn gevoel geluisterd hebt, wat ik bijna altijd wel doe! Nou, daar hebben we in ieder geval weer van geleerd!

Milan wringt zijn handje ook uit de puckababy:), sabbelt er graag op. Ik wacht ook nog even met iets anders aanschaffen, want denk nu dat de onrust meer was van het lichamelijke ipv de vervolg puckababy.

20. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Vanmorgen bij huisarts geweest en zoals ik wel al verwacht had, weef hij koemelkallergie direct van de baan. Dit komt maar zelden voor bij kindjes. Vroeg niet eens naar de erfelijkheid (ik eczeem, allergieën en mijn vriend hooikoorts, allergie voor banaan en kiwi) Wel zou Milan reflux hebben. Hiervoor moesten we johannesbroodpitmeel door zijn flessen gaan doen. En hem weinig laten liggen, hem te slapen leggen in de maxi cosi :$ Dit zou volgens hem niet slecht zijn voor het ruggetje zoals veel ouders denken, Yeah Right!
    Zijn eczeem zou nog komen door mijn hormonen. Wat een arts:x
    Hebben wel een andere vette zalf gekregen voor het eczeem.
    We hadden een beetje de indruk dat hij zich wat gepasseerd ofzo voelde. Ik vertelde namelijk wat ik vermoede en waarom (de klachten). Hij vond dat ik er wel erg veel van af wist en aan zijn houding en gedrag te merken vond hij dat niet prettig, had er niks meer aan toe te voegen en ontkende dus direct dat het dat was. Ik had dus totaal geen zin om in discussie te gaan met deze man. Wacht wel op mijn eigen huisarts.

Ook naar het CB geweest. Milan was 2 ons bijgekomen in 2 weken. Volgens de verpleegkundige wel voldoende (150 zou te weinig zijn geweest), maar moeten volgende week weer komen meten. Ze vond dat het nog te lang duurde tot de 22e:(
    Ook met haar mijn vermoedens besproken. Zij ontkent het niet, maar zegt ook dat het inderdaad vaak voorkomt dat het geen koemelkallergie blijkt te zijn. Dat de klachten ook afzonderlijk van elkaar kunnen zijn. Ze adviseerde wel voor hyperallergeen voeding (wat de andere verpleegkundige tot 2 keer toe afgewimpeld heeft, Grrr) Als Milan allergies is kunnen de klachten met die voeding afnemen en ik kan eventueel na een tijdje dan proberen weer de standaard te geven om te zien wat dat dan doet.
    Bij het CB had ik een wat tevredener gevoel erover. Ga nu de hyperallergeen proberen en als dat niet werkt, naar mijn huisarts en dan wil ik de pepti proberen.

Vandaag slaapt hij weer wat beter, wel onrustig, maar geen hazeslaapjes.

Deel Deze Pagina