Hey ladies, Ik ben 2 augustus uitgerekend, dus voor mij zijn hopelijk de laatste 10 weken in gegaan. (Ik ben zo naief om te hopen dat hij voor de uitgerekende datum komt ) Maar toch ook wel een beetje ongerust dat hij eerder komt want ik heb veel harde buiken. Ik vind het gezellig om met jullie af te tellen tot de bevalling en ervaringen uit te wisselen! Wie kletst er mee? Groetjes Doortje
Hoi dames, ik klets ook graag mee. Uitgerekend op 31 juli (banner klopt niet helemaal). Het aftellen is hier al begonnen hoor Hoe voelen jullie je? Merk je dat het zwaarder wordt of gaat alles nog makkelijk?
Hallo, ik ben 3 augustus uitgerekend van mijn 2de kindje. Een zoon Voor mij is het zwanger zijn dubbel, ik ben vorig jaar 20 sep bevallen van een meisje Malin na een zwangerschap van bijna 21 weken. Ze had 6 verschillende hartafwijkingen. Hoe moeilijk ook, wij wilde nog steeds graag ouders worden en was op 26 november weer zwanger. En nu dus in week 31. Mijn geduld is op, haha. Maar dit stuk zwanger zijn is dus nieuw voor mij en zou het fijn vinden om dit te delen met jullie.
Gezellig meiden! Jeetje Amber, wat heftig! Fijn dat nu alles goed gaat! Ik ben zwanger van de eerste. Ik heb niet o'n makkelijke zwangerschap, want veel harde buiken en bekkenpijn. Ik werk nu nog maar 25 procent en ik ben dus ook wel echt aan het aftellen. Maar ik vind het zwanger zijn ook heeeeel leuk en bijzonder. Het kleine ventje is heel beweeglijk, zooo Cute! Ik moet wel echt nog best veel kopen en regelen daar gaan we komend weekend deels voor gebruiken. Hoe staat het er bij jullie voor?
Ik heb alles gekocht wat los en vast zat haha! Toen ik hoorde met 16 weken dat het een gezond ventje was. Vorige keer wachtte ik op de 20 weken echo, maar toen heb ik dus alleen een crematiemandje ect. kunnen kopen. Dus dacht dit keer ik ga los! Ik heb lichamelijk beetje de standaardkwaaltjes van slecht slapen, pijn in rug en wat eczeem (ja, schijnt er ook bij te horen!) en verder vooral wat stress als hij weinig beweegt. Ik hoop dat hij met 38 weken komt! Heb je al bedacht wat je allemaal gaat kopen Doortje?
Ik ben zwanger van de derde en heb ook niet zo'n makkelijke zwangerschap. Eerst heel ziek, vervolgens veel bekkenklachten en nu ontzettend veel (pijnlijke) harde buiken. Aangezien ik bij mijn dochter met 34 weken weeen kreeg mag ik nu niet meer werken en alleen rustig aan doen. Ik ben dus blij als het aftellen kan beginnen. Wat heftig Amber om zoiets mee te moeten maken, en wat fijn dat nu alles goed gaat met jullie kindje.
Oh gezellig ik tel ook mee af! Ik ben uitgerekend op 1 augustus, van ons eerste kindje. Hij zit sinds de 20 weken echo al lekker tegen de bovengrens, dus van mij mag hij best wel wat vroeger komen hoor Afgelopen zaterdag werd ie nog rond de 1800 gram geschat Ik heb ondertussen een flinke buik, en het wordt behoorlijk zwaar, zeker met het warme weer van paar weken terug, laat maar lekker regenen hoor Wat heftig Amber, kan me voorstellen dat je je dan wat zorgen maakt als hij wat rustiger is Maar hier is die kleine af en toe ook rustig hoor, als ik druk bezig ben geweest. Gewoon momentje voor jullie pakken en lekker op de bank liggen met je handen op je buik
Ik klets ook graag mee! Hier zwanger van de 2e een zoon (30juli uitgerekend)we hebben al een prachtige dochter die wordt in juli 2. Vanmorgen kamertje afgemaakt die is nu helemaal klaar. Alle spullen zijn ook al gewassen! Ik ben er klaar voor In het begin van de zwangerschap ben ik ook veel misselijk geweest en heel veel moeten overgeven. Nu nog met vlagen misselijk begin nu wat meer last te krijgen van mijn bekken en rug. Verder is de kleine man ook steeds bezig met indalen maar hij schiet steeds weer terug voelt niet echt prettig dus hopelijk ligt hij snel vast. Wat heftig zeg amber! Als jullie het leuk vinden kan ik een lijst maken met uitgerekende datum en geslacht en eventueel afspraken bij de vk/gyn?
Wat leuk! Bijzonder om al jullie verhalen te lezen. Hoe bereiden jullie je voor op de bevalling? Het is onze 1 ste en ik vind het extreem spannend! Heb nogal een lage pijngrens ( lees mietje )
Ehm..er zo min mogelijk nog aan denken?? Hier nog een mietje hoor haha en ben ook nog eens lekker bang gemaakt dat het zo'n grote jongen is Ik heb gewoon heel veel naar die bevallingsprogramma's op TLC gekeken, mijn moeder kijkt daar ook altijd naar, en die zegt altijd: wat een overdreven vrouwen zijn dat toch altijd...dus daar hou ik me nu maar aan vast, dat dat gewoon het uiterste is en dat het alleen maar kan meevallen Zeg ik hoopvol Weet je wel al waar je wilt bevallen?
Ja wel in het ziekenhuis, heb alleen geen zwangerschapscursus gedaan.. jij wel? Brn blij dat ik niet het enige mietje ben hier haha. Denk dat ik tlc er ook maar eens op zet.
Ik heb ook geen cursus gedaan hoor. De meeste meiden in mijn omgeving gevraagd hoe zij het ervaren hebben, en kreeg voornamelijk te horen dat ze het vooral gezellig vonden met andere zwangere vrouwen en dat was het wel. Van hun ook een hoop tips meegekregen, zoals zorg dat je geen klok in je kamer hebt Oh en bel niet binnen 5 minuten de familie, tenzij je wilt dat ze direct aan je bed staan (vriendin had dat namelijk, haar placenta was er nog niet eens goed en wel uit, en ouders stonden al voor de deur ). Maar heb al tegen mijn mams gezegd, dat als ik het echt niet trek, dat ze maar zorgt dat ze komt al is het midden in de nacht Denk dat het toch voor iedereen een andere belevenis is, ik heb horrorverhalen gehoord, maar de meeste zijn er toch vrij nuchter onder. Zo van, op het moment dat je denkt dat je het niet meer trekt, dat is het moment dat je eigenlijk klaar bent Blijft met een eerste toch lastig om je er een voorstelling van te maken! M'n tante heeft zonder blikken of blozen een dikke 9 ponder eruit geperst, terwijl bij mijn nicht het behoorlijk fout gingen en dat was een klein bescheiden kindje...gewoon nog allemaal niet aan denken! Lekker genieten *ahum* van de grote buiken en gekneusde ribben, 8-10 weekjes duurt nog even
Mijn dochtertje woog bijna 8 pond bij de bevalling en ben alleen een klein stukje geknipt. Verder verliep de bevalling gewoon soepel ben wel ingeleid en het nadeel daarvan is dat je weeën heftiger zijn en sneller op elkaar volgen vandaar dat ik wel een ruggenprik heb gehad. Probeer je niet bang te maken van te voren en het gewoon over je heen te laten komen!
Bevallingslijst 30 juli - Ukkie89 - Jongen -2e kindje 31 juli - Lovel - - 2e kindje 01 aug- Noelle85 - Jongen-1e kindje 02 aug- Doortje81- Jongen-1e kindje 03 aug- Amber2007- Jongen-2e kindje 09 aug- Alyssa2014 - Meisje - ---------------------------------------- 1x meisje 4x jongen 1x onbekend hebben jullie nog aanvullingen
Jaaa hier ook een kleine man op komst jongens in de meerderheid in augustus...wat wel grappig is als je dan de chinese kalender erbij pakt...oh nee wacht dat heeft ook weer met leeftijd te maken...gaat hier weer lekker hoor
Leuk Ukkie! Ik ken je nog van augustus groepje volgens mij... Tja Chinese kalanders daar geloof ik al niet zo in . Inderdaad veel jongens! Ik heb nog nooit te horen gekregen hoe groot hij is, mijn Buik is niet super groot en hij draait nog alle kanten op, dus ik hoop dat dat wat zegt haha. Ik doe zwangerschaps yoga en daar bereiden we ons wel enigszins voor op de bevalling wat betreft bewegingen en ademhaling en ik ga dan samen met mijn man nog ander half uur een speciale keer over de bevalling doen. Verder lees ik het boek veilig bevallen. Ik wil wel een beetje voorbereid zijn, maar zo'n hele cursus over bevallen hoefde van mij ook niet zo...
Amber, ik moet nog voor een maxi cosy, dat vind ik een crime, zoveel keuze, een wipstoel, lakentjes, dekentjes, badje, dat soort dingen. En de gordijnen vinding maar heel moeilijk! Ik kan maar niet de juiste stof vinden . Iemand tips?