Moeilijk boeren en voeding teruggeven

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Ecosa, Sep 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Hai hai,

Ik ben het allemaal een beetje vergeten, lijkt het wel ;)

Mijn zoontje Arda is nu 3 weken oud en krijgt 7 x 90 cc Friso Comfort voeding. Ik ben de Comfort gaan geven omdat ik het vermoeden had dat hij reflux heeft (dat herkende ik nog van mijn dochter), omdat zo'n beetje na elke fles wel een boog voeding terugkwam.

Nu is het zo dat hij soms na de fles echt niet wil boeren. Het komt er gewoon niet uit. Meestal begint hij te jammeren als hij op mijn schouder ligt en probeert omhoog te kruipen, dus dan denk ik er zit hem wel wat dwars. Ik probeer het soms ook om hem even neer te leggen en weer terug op mijn schouder te leggen, zodat het boertje wellicht wat los kan komen ofzo. Tja, ik probeer maar wat.
    Maar elke keer als ik na een half uur proberen opgeef en hem neerleg, geeft hij dus weer voeding terug, soms een klein beetje en soms de hele fles weer... :(
    Hoe moet ik hiermee omgaan?

Overigens vroeg ik me ook af of het krampjes zijn, maar hij heeft echt tijdens of na ELKE voeding een dunne poepluier (is dit niet teveel?) en ik heb niet het gevoel dat hij echt met zijn beentjes trekt ofzo.

Overigens heeft hij zijn flesje binnen 10 minuten leeg, is dit te snel? Ik gebruik wel nog steeds de nr 1 speen. Toen ik de normale voeding gaf, was de fles al binnen 4 a 5 minuten leeg. Toen laste ik tussendoor een boerpauze in, maar ook dat was niet elke keer een succes, hij is gewoon een moeilijke boerder ;)

Hij wil trouwens elke keer gewoon door blijven drinken. Als zijn fles leeg is en ik haal hem uit zijn mondje, ligt hij nog steeds zuigbewegingen te maken. Ik vraag me af of dat nou zuigbehoefte is, of of hij niet genoeg heeft aan zijn voeding. Ik geef hem wel een speentje daarna, de ene keer neemt hij daar genoegen mee, maar de meeste tijd raakt hij gefrustreerd omdat er niets uitkomt (denk ik, omdat hij na een paar keer zuigen weer loslaat en gaat huilen).

Arda is vorige week vrijdag voor het laatst gewogen en was toen 4 kilo.
    Alvast bedankt voor je antwoorden!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Je zoontje drinkt zijn flesje vrij snel leeg, hij heeft een goede zuigkracht. Je kindje zou eigenlijk 20 minuten over een fles mogen drinken. Bij de Comfort is het erg belangrijk om water te gebruiken dat net van de kook af is, zo heet mogelijk, en daar het poeder in oplossen. Deze bereidingswijze zorgt ervoor dat de voeding goed kan werken. Wanneer je de voeding al zo klaarmaakt en de ontlasting van je kindje blijft dun, kun je het beste met je consultatie bureau overleggen of je over kunt gaan op de Standaard voeding met los johannesbroodpitmeel. Daarmee kun je de voeding ook zo dik maken als nodig is om je kindje 20 minuten over een flesje te laten drinken.

Groeten Eveline

3. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Hi Eveline,

Dankjewel voor je antwoord. Ik had idd ook al het vermoeden dat het te snel gaat..
    Alleen nu rijzen er bij mij vraagtekens; ik had juist begrepen dat je de Comfort niet in te heet water moet oplossen. Mijn ervaring leert ook dat het juist heel erg gaat klonteren in heet water wat net van de kook af is?

En hoe zit het dan met het boeren?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

De Comfort werkt alleen wanneer je de voeding oplost in water dat net van de kook af is. De voeding lost dan ook prima op, doormiddel van het roeren met een mes het beste. Kindjes boeren soms iets minder makkelijk op een dikkere voeding, daar is eigenlijk niets tegen te doen.

Groeten Eveline

Share This Page